Sidan 3 av 6 Första 12345 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Någon som vet en bra huskur mot nästäppa? Har inga näsdroppar och jag är helt igentäppt..
    Du lägger dig på sidan (om du är täppt i ena näsborren) med den som är täppt överst, sen väntar du. Kan ta alltifrån 1 minut och uppåt!
    F.d. Almsarn

  2. #62
    Någon som haft hemorrojder/problem med ändtarmen?

    Undrar ifall XYLOPROCT-medicinen är något att ha.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Någon som haft hemorrojder/problem med ändtarmen?

    Undrar ifall XYLOPROCT-medicinen är något att ha.
    Det absolut bästa tipset till dig är att du tar dig till din vårdcentral eller frågar på apoteket, om du nu är seriös!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Någon mer en jag som lider av chron´s sjukdom?
    tyvärr är vi 2. fick medicin idag remikade (stavning?) men gick bra som vanligt när ja va som sjukast gick jag på 22.5 om dagen och sen har jag haft sond (slang i näsan ner i magsäcken som man får mat genom) kanske 4 gånger och varit sjuk ett bra tag 6 år nu totalt, 4.5 med prognos, fast just nu mår jag bra iaf

  5. #65

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    Det absolut bästa tipset till dig är att du tar dig till din vårdcentral eller frågar på apoteket, om du nu är seriös!
    Jovars, tyvärr är jag seriös. Haft problem med magen och tarmarna förr, men aldrig hemorrojder.

    Blir att söka upp läkare i veckan i så fall.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ajdå! Jag hade det också.. men var tvungen att ta bort de nu efter 1,5år och istället fortsätta med imurel då remicade och en viss tablett jag tar utvecklar obotlig cancer! Aha, hade jag med i 8 veckor.. dock drack jag skiten!
    Hur mår du nu då ?

    Läkarna tror jag kommer komma in i ett så dom kallar de skov nu

  8. #68

  9. #69
    En ivandrare slog till mig i ansiktet igå o näsan blev sne men jag rättade till de(va full som fan..) ska man åka in till akuten?

  10. #70
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  11. #71
    aa näfan, är full nu igen så vettefan.. 48timmar-fylla är najs

    går till skolsyster på tisdag när skolan börjar igen.

  12. #72

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Lite panikhjälp kära mnf, snabbaste sättet att bli av med huvudverk?
    Av sånt man har hemma dvs...
    treo, alvedon, vatten osv.

  14. #74

  15. #75
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tagit en tablett, men osäker på om det är bar att ta fler ihop med alkohol?
    Fler tips! <3
    Drick vatten, det är nästan det viktigaste att göra när det är såhär varmt!
    Prova och gör vätskeersättning också:
    1 liter vatten
    6 tsk socker
    ½ tsk salt

    Funkar för det mesta!

  16. #76
    Själv tycker jag att Treo brustablett fungerar klart bättre än diverse tabletter (osäkert dock om du har det hemma, lite si sådär med det).

    Annars, ta ett par glas med vatten, gå ifrån dator/TV. Gå ut och ta en promenad på 10-15 minuter och sträck på dig. Det brukar fungera för mig.

  17. #77
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Jävla hor***, har haft så förbannat jävla ont i halsen nu i flera dagar. ***** är vad det är.

  18. #78
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Jävla hor***, har haft så förbannat jävla ont i halsen nu i flera dagar. ***** är vad det är.
    Du har nog svärt för mycket så det blivit virus.

  19. #79
    hostar som ett cp, måste dricka nått hela tiden annars börjar jag hosta när de blir torrt i halsen :S:S:S:S

  20. #80
    "valpsjukan" lider av det ganska bra nu. kan knappt springa 5km innan man bara får lust att stanna och slå av smalbenen.. har ingen någon slags lösning på detta eller tips på hur man (om det är möjligt) få bort smärtan (massera?) eller är det bara att ta det lugnt istället? men då går ju treäningen förgives. jävlig kompromiss det isf..
    kan tillägga at ts märtan varierar från dag till dag. helt olika smärtor, olika grdaer på smärta med, vissa dagar gör det ont att bara gå i trapport eller om man går lite raskare nerför ngn kulle.

  21. #81
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    "valpsjukan" lider av det ganska bra nu. kan knappt springa 5km innan man bara får lust att stanna och slå av smalbenen.. har ingen någon slags lösning på detta eller tips på hur man (om det är möjligt) få bort smärtan (massera?) eller är det bara att ta det lugnt istället? men då går ju treäningen förgives. jävlig kompromiss det isf..
    kan tillägga at ts märtan varierar från dag till dag. helt olika smärtor, olika grdaer på smärta med, vissa dagar gör det ont att bara gå i trapport eller om man går lite raskare nerför ngn kulle.
    Duu, det där känner jag också av ibland! Kan vara så att jag bara går upp för en ganska plan backe då det börjar dra fram på smalbenen. Ibland kan det til och med kännas när jag går/springer på plan mark. Sjukt jobbigt imo.

  22. #82

  23. #83
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  24. #84
    Har gått en längre tid och känt att något är helt fel i kroppen, började med att jag vaknade med migrän varje dag och fick ofta gå med det dagen ut, sen kunde jag inte längre anstränga mig för mycket utan att bli yr och må illa .

    Gick sedan någon månad innan jag fick ett anfall av något slag när jag hade varit en dag på lisseberg , gissar att det berodde på ¨dagens ansträngning¨
    Hjärtat gick för fullt och jag frös och kallsvettades , skakade och tappade känseln först i fingrarna och sedan i händer och i fötterna till en viss del .
    Fick andningssvårigheter och åkte in till akuten där jag började bli bättre efter ett tag , dom tog lite prover men hittade ingenting , sen skulle jag in igen och testa mig ¨ordentligt¨ men dagen innan kraschade jag moppen och bröt armen och slog huvudet så nu har jag tagit det lugnt i 2 månader och läkt os.v , men börjar nu känna att jag blivit sämre .

    Har fått ännu ett anfall - och jag mår illa och är på gränsen till att spy vid varje måltid och har fortfarande känslan utav att inte mycket står rätt till i kroppen , klarar knappt av att smutta på kaffe utan att få spya upp i halsen, känns verkligen som om man är trasig .. eller jag vet inte vad jag ska säga .

    Någon som vart med om något liknande ?

  25. #85

  26. #86
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Har sån sjukt jobbig hosta. Måste harkla mig hela tiden. Är typ en blandning mellan ret och slemhosta. Har ingen hostmedicin hemma, what to do?
    Te med honung, funkar mot halsont, testa?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  27. #87
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Te med honung, funkar mot halsont, testa?
    +1

    Annars funkar vatten+honung också

  28. #88
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har väl haft en del tankar på det förut men det vart bekräftat att jag hade det för ca 1,5 år sedan. Tacka gudarna för att vi har så bra sjukvård som vi har i Sverige! Räknade lite snabbt, har blivit sövd runt 40 gånger den här tiden. Får cellgifter var 6vecka samt äter jag 10 tabletter per dag. Åt 25 tabletter när jag var som sjukast. b




    haha yees!
    Låter inte kul men till vilken nytta tar du cellgifter? det är väl trots allt en tarm sjukdom (?)
    tagit cellgifter själv så jag vet hur det känns!

  29. #89

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    Låter inte kul men till vilken nytta tar du cellgifter? det är väl trots allt en tarm sjukdom (?)
    tagit cellgifter själv så jag vet hur det känns!
    Har samma sjukdom som mrpalmer och jag har med gått på cellgift tog 2 piller om dan, fast har ingen aning vad det hjälpte till med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in