Sidan 4 av 6 Första ... 23456 Sista
  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nein, har väl gjort roligare saker! Vet ej om jag ska vara helt ärlig, kan kolla upp de imorgon då morsan gått och lagt sig
    är det cellgifter intravenöst du får ta eller är det kapslar typ temodal eller dylik?

  2. #92

  3. #93
    Lite snuvig & snorig. Lite varm och sen hosta. Inget allvarligt, men bara trist.
    Tips på något som kan hjälpa? Käk, dricka, medicin...?
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #94

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Lite snuvig & snorig. Lite varm och sen hosta. Inget allvarligt, men bara trist.
    Tips på något som kan hjälpa? Käk, dricka, medicin...?
    Whiskey!

  5. #95
    inlaggd på sjukhuset måndag och tisdag fastande och gjorde en undersökning på tisdagen visade sig att min tarm har läkt väldigt bra och doktorn var riktigt nöjd så det var ju satans kul o höra

  6. #96
    Har otroligt lätt tinnitus, vilket jag är rätt glad över att den är. Iallafall, vid vänstra örat typ.

    Igårkväll/natt fick jag dock en smäll därvid, med en öppen hand. Tjöt som fan till en början, allt snurrade typ. Nu så har det lagt sig, men är fortfarande rätt jobbigt. Sitter typ ett lock för örat och tjuter högre än det gjorde från allra första början...

    Så, vad kan jag göra? Eller ska jag bara vänta och hoppas på det bästa?
    "Inställningen är halva grejen"

  7. #97

  8. #98

  9. #99
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    tinitus brukar inte försvinna helt.men de kan bli bättre om du låter bli höga ljud ett tag. (några veckor)
    Okej, får ta och göra det då. För igår övervägde man ju nästan självmord alltså, helt sjukt äcklig irriterande. Blev lite bättre på natten, och ännu lite bättre nu på morgonen sen med... Så får hoppas allt löser sig till det bättre!

    Tack så väldans mycket för svar förresten, uppskattas enormt! <3
    Senast redigerat av Andersson den 2011-09-03 klockan 15:40.
    "Inställningen är halva grejen"

  10. #100

  11. #101
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    sitter själv me tinitus på högerörat. konstant pipande dock märker ja inget på balansen osv.
    ...vad trist.
    Känns dock lite skönt att veta att man ej är ensam om det liksom...

    Mitt verkar fö. vara lite bättre idag, eller så har sinnet vant sig? Ingen aning. Hoppas det återgår till det gamla, om inte inget alls bara... Jobbigt såhär. *snyft*
    "Inställningen är halva grejen"

  12. #102

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sent svar, men iaf: De är remicade jag tar intravenöst!
    vad är det du tar remicade för ?

  13. #103

  14. #104

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Chron´s sjukdom.
    okej undrade bara för jag får också remicade, hur ofta får du ta det?

  15. #105

  16. #106

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Okej okej, i vilket syfte tar du de? Du kan skriva pm om du vill. Jag får ta de var 6 vecka, förut var de mycket oftare! typ varannan vecka.
    tar det pågrund av Ankyloserande spondylit (mb bechterew) Okej då tar jag lika ofta som dig! Jo fan, början då va det en jävla massa sjukhusbesök! URK!

  17. #107
    Funkar remicade bra för dig Norberg? Tar själv Enbrel nu, också en biologisk medicin mot autoimuna sjukdomar. Har Juvenil atrit (barnreumatism) är 23 men fick skiten när ja var 12. Har dock kännt att enbrelen börjat tappa effekt en aning och kanske ska gå över på remicade i framtiden. Kul tråd och mindre kul på samma gång, aldrig trevligt med sjukdomar. Var övertygad om att jag skulle vara den ända här som knappra skumma mediciner. Första inlägget också hehe, inte ofta man drar sin sjukdomshistoria som presentation

  18. #108
    Citat Ursprungligen postat av Goffen Visa inlägg
    Funkar remicade bra för dig Norberg? Tar själv Enbrel nu, också en biologisk medicin mot autoimuna sjukdomar. Har Juvenil atrit (barnreumatism) är 23 men fick skiten när ja var 12. Har dock kännt att enbrelen börjat tappa effekt en aning och kanske ska gå över på remicade i framtiden. Kul tråd och mindre kul på samma gång, aldrig trevligt med sjukdomar. Var övertygad om att jag skulle vara den ända här som knappra skumma mediciner. Första inlägget också hehe, inte ofta man drar sin sjukdomshistoria som presentation
    Hej Goffen o välkommen hehe, Jag går med på remicade och det funkar bra på mig, men första gången jag tog det slogs hela jag ut fick feber halsfluss osv ja en hel del flö jag på antagligen för imunförsvaret blir sämre, Men den hjälper mig jag mår bättre i magen (samma sjukdom som mrpalmer) och flyger inte på massor av skit längre.
    Btw jag tar med var 6e vecka och innan tog jag var 8e

  19. #109
    jag lyckades skära av delen av mig delen av tummen som är precis vid slutet av benet, typ änden alltså. Men hur lång tid tar det för att få tillbaka känseln, om den nu ens kommer tillbaka? hur länge kommer det göra ont när jag trycker på saker? typ knapptelefoner och bankomater, det gör ganska ont när jag trycker på sånt, jävligt störigt.
    jag undrar också vad det är för symptom på hjärnskakning, jag tror min bror har fått det

  20. #110
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    123
    Senast redigerat av Mattyyy den 2011-11-03 klockan 00:08.

  21. #111

  22. #112
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    jag lyckades skära av delen av mig delen av tummen som är precis vid slutet av benet, typ änden alltså. Men hur lång tid tar det för att få tillbaka känseln, om den nu ens kommer tillbaka? hur länge kommer det göra ont när jag trycker på saker? typ knapptelefoner och bankomater, det gör ganska ont när jag trycker på sånt, jävligt störigt.
    jag undrar också vad det är för symptom på hjärnskakning, jag tror min bror har fått det
    jag fick metall flis in e pekfingret precis på punkten där man har själva känseln i toppen,
    fast tog en en - två veckor sen hade det läkt sej
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  23. #113
    förresten, har inte läst nåt om tinitus men kan man få problem med balansen när man har det? för det tjuter som fan när det är tyst och jag upplever att min balans har blivit sämre :/

  24. #114
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Jag var ute på krogen i Finland osv... Någon annan som spytt blod efteråt, värt att kolla upp?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  25. #115
    Tips på vad man kan göra åt halsont? Har provat dricka varmt, kallt, vodka, och ta alvedon.

  26. #116

  27. #117
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Bafucin fungerar sjukt bra mot halsont (enligt mig) Strepsils är bara skit..
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  28. #118
    Tack för svaren Får skicka broshan o köpa lite sen

  29. #119

  30. #120
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Jag tar också Remicade mot Crohns. Efter första dosen jag fick blev jag väldigt sjuk och blev smittad med latent TBC.

    inte bara elände att var sjuk, när jag låg inne för några dagar sen för en behandling så kom Anja från ungdomsavdelningen och frågade om jag ville se Red Hot Chilli Peppers i Globen från MinStoraDags egna loge. ska dit med en polare och 6 andra på onsdag, MinStoraDag pröjsar allt

    http://www.minstoradag.org/
    Dom är underbara, dom pröjsade en jävla massa styling till min aerox

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in