Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Varför går Mrxn ca 70-75 med plugg i?

    Hejsan jag har en rieju MRx 03 och när jag köpte den var pluggen ur plockad och nu har jag kört med pluggen ur ett tag men jag satt in den för någon vecka sen och den går fortfarande 70-75 OBS! Moppe mätaren. Vad kan förra ägaren ha gjort mer på moppen är bara dragit pluggen?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Mrx_Racing Visa inlägg
    Hejsan jag har en rieju MRx 03 och när jag köpte den var pluggen ur plockad och nu har jag kört med pluggen ur ett tag men jag satt in den för någon vecka sen och den går fortfarande 70-75 OBS! Moppe mätaren. Vad kan förra ägaren ha gjort mer på moppen är bara dragit pluggen?

    Bytt cylinder, bytt förgasare, filat insug, nya membran. Ut och kolla bara.

    Det är ingen idé att vi sitter här och gissar fram till nåt när du kan kolla det på 5 minuter

  3. #3
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    bytt cdi!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mikey Visa inlägg
    Bytt cylinder, bytt förgasare, filat insug, nya membran. Ut och kolla bara.

    Det är ingen idé att vi sitter här och gissar fram till nåt när du kan kolla det på 5 minuter
    Vi har bytte cylinder men det var till en orginal för den andra var det en repa i. Men ska nog dra pluggen igen för den är så jävla slö när man kör det ända är att man bor där polisen typ varje dag kör förbi
    Senast redigerat av Mrx_Racing den 2010-06-12 klockan 21:52.

  5. #5
    Sjukt tung drevning?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Sjukt tung drevning?
    Aldrig att en pluggad moppe skulle orka en så tung drevning att den är uppe i 70+ på mätaren, om man nu inte bor på ställen med galna nerförsbackar.

    Edit: Glöm det jag sa,

    Ont: Katalysatorn + tung drevning.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    felet kan ju va MOPPEMÄTAREN
    Aa Moppemätaren vissar fel men inte 20 km/h. För jag mätte upp den utan plugg och den visa 90 på mätaren men 80 på Gpsen

  9. #9

  10. #10
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Vad satte du i för plugg?

  11. #11
    ägaren innan kan ju ha borrat upp hålet i pluggen

  12. #12
    Klart det kan vara mopedmätaren det är fel på. Vet flertalet mopeder här som har visat över 105-110 km/h med bara effektrör på sina scootrar. Även vissa dracar som visat över 90 med urpluggat.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Klart det kan vara mopedmätaren det är fel på. Vet flertalet mopeder här som har visat över 105-110 km/h med bara effektrör på sina scootrar. Även vissa dracar som visat över 90 med urpluggat.
    hur kan de skilja sig så mycket mellan varje moppe fast de är samma?! min drac gör 80 på mätaren med ganska tung drevnig (14,56) så förstår inte att andra kan få sina mätare att glädja så mcyket

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    hur kan de skilja sig så mycket mellan varje moppe fast de är samma?! min drac gör 80 på mätaren med ganska tung drevnig (14,56) så förstår inte att andra kan få sina mätare att glädja så mcyket
    För att det är aldrig samma
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    För att det är aldrig samma
    vad är aldrig samma?

    EDIT: lol jo samma modell fattaru väl

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    vad är aldrig samma?

    EDIT: lol jo samma modell fattaru väl
    Jag menade att varje moped är unik, även om det är samma modell, "fattaru väl"
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  18. #18
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    ja har ställt in min mätare på min SM så den går precis rätt

  19. #19
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    De va ju någons Senda med Airsal 70 och Thrower/TK som gjorde 160

    Min gör dock bara 120
    Aa min Senda visar typ 70-80 när polarens KTM visar 60-65 i samma hastighet, MC brukar ju liksom också visa lite fel.

  20. #20

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    en i min klass har samma fel ,står och den gör 70-75 med pluggen i på en rieju mrx 02-03 tror jag.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Jag menade att varje moped är unik, även om det är samma modell, "fattaru väl"
    Antaligen är hastighetsmätaren och drivningen densamma? skillnad på motor och övrigt... vore lite tokigt om allt var "unikt" på mopparna, jobbigt om de vore olika ramar

  22. #22
    En i min klass har en Malaguti XTM. Enligt hans mätare så toppar den 114 bara urpluggad och omdrevad. Han gick runt och skröt om det i skolan och var jävligt stolt. Sen när snuten provade hans moppe: 69. Jag har sett att vissa mätare visar fel men att dom kunde visa så fel hade jag ingen aning om att det var möjligt.

  23. #23
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    En i min klass har en Malaguti XTM. Enligt hans mätare så toppar den 114 bara urpluggad och omdrevad. Han gick runt och skröt om det i skolan och var jävligt stolt. Sen när snuten provade hans moppe: 69. Jag har sett att vissa mätare visar fel men att dom kunde visa så fel hade jag ingen aning om att det var möjligt.
    Sen kanske han överdrev lite grovt för att vara töff.

  24. #24
    Nej, jag provade hans moppe och det stod verkligen 114 på mätaren.

  25. #25
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    hans mätare är väl hyper?

  26. #26
    Polarens stalker visade 120 på mätaren med enbart effektrör

  27. #27
    ostrypt cdi, pluggen i insugen, munnstycke

  28. #28
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av RooX Visa inlägg
    ostrypt cdi, pluggen i insugen, munnstycke
    nödvändigt att bumpa en tråd som ingen skrivit it sen 2010-10-11 18:23?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  29. #29

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    haha jag fick upp min Motorhispania RX i ~100km/h på mätaren med 11/52 drev och något MK effektsystem

    110-115 med 15/52 (dock ca 2k rpm under där den gjorde 100km/h orignal)

    dock gjorde den inte mycket mer med en Polini Evo 80cc ~125-130 samma system 21mm förgasare och 15/48 drevning

    Men att din gör 75 på mätaren med plugg i är inget kul om det finns en massa poliser där. Troligen så har väl det borrats i pluggen lite, vad varvar den?

  30. #30
    Min derbimätare ljuger en del just nu. Den visar runt 90-95 när jag kör med urpluggat och precis lyckas köra ifatt bilarna på 70vägen. Så nog kan en moped som är original pressa upp sin mätare till 70.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in