-
2011-06-04, 15:40 #1
Vatten i svänghjulet...;/ HEELP MEE!
Här om dagen tvättade jag av min moppe... jag ville göra rent kåpan framför svänghjulet. Så jag tog bort den... och efter det spolade jag över lite med vatten. Utan att kåpan va på. Men nu är det så att efter detta så fick jag kicka 4-6 ggr för att den skulle starta.Sedan har det håligt på så ett bra tag ;/, trodde det var tändstiftet. Men det var det inte för det kom blåa gnistor när jag kickade... frågan är vad ska jag göra för att bli av med detta problem ;(. SNÄLLA HJÄÄLP!
-
2011-06-04, 16:58 #2
är ju magneter som ger strömmen i svänghjulet.. "mottagarna" som sitter innanför svänghjulet blir lätt rostiga vid kontakt med vatten. svårt att tro att detta är problemet men värt ett försök att ta av svängjulet och slipa med fint papper på "mottagarna" du förstår nog när du tagit av det. dålig på att förklara..
-
2011-06-05, 09:12 #3
Okejj.. tack! Men vad tror du kan vara felet? för tändstiftet är ju bra? och den är ju typ bara urpluggad.
-
2011-06-05, 10:34 #4
-
2011-06-06, 08:37 #5
okej... men tror jag kommit på problemet... Har sjukt dålig inställning på förgasaren så tror att tändstiftet har surat ner sig.Men tack för hjälpen ändå (;