Hybridvisning

Toobz KTM exc 125

Ni som va på marathon märkte ju hur trött den var... undrar vad fan som e felet, den har blivit gradvis tröttare o tröttare. Tändstiftet ser ut ut som nån har fimpat i det, dock va har jag inte kört sen frihamnen o kollade det idag.. nån som kan tro sig veta vad som e fel?
    min gissning ligger iaf på en trött kolv...

kolla hur kolven ser ut och om den är rätt inställd förgasaren då
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kolven/ringarna som är slut? Ta loss och kolla?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tyckte att det lät som att den varvade lite dåligt så du kan ju ta en titt efter dom vanligaste strypningarna som urkopplad avgasport, bricka i röret, trottelstopp och sånt om det finns kvar på den.

Hur känns kompet när du känner på kicken?

Även om kolven är rätt bra nu så kan det vara en bra idé att byta nu även om det är dyrt, det kan bli dyrare ras om kolven ger upp helt och om du byter så har du full koll på hur långt den har gått osv.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Tyckte att det lät som att den varvade lite dåligt så du kan ju ta en titt efter dom vanligaste strypningarna som urkopplad avgasport, bricka i röret, trottelstopp och sånt om det finns kvar på den.

Hur känns kompet när du känner på kicken?

Även om kolven är rätt bra nu så kan det vara en bra idé att byta nu även om det är dyrt, det kan bli dyrare ras om kolven ger upp helt och om du byter så har du full koll på hur långt den har gått osv.
    Jag o farsan har plockat isär hela blocket i smådelar, så känns som att vi borde sett strypningarna. När jag precis hade köpt den var det gasres på 2an, nu e den jätteslö. Så tror jag kan utesluta strypningar. Dock detdär med urkopplad avgasport, man kanske misslyckats att montera det rätt...

Kicken går väldigt lätt måste jag säga, kanske dåligt komp? vad ska jag kolla efter då?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Toobz Visa inlägg
    Jag o farsan har plockat isär hela blocket i smådelar, så känns som att vi borde sett strypningarna. När jag precis hade köpt den var det gasres på 2an, nu e den jätteslö. Så tror jag kan utesluta strypningar. Dock detdär med urkopplad avgasport, man kanske misslyckats att montera det rätt...

Kicken går väldigt lätt måste jag säga, kanske dåligt komp? vad ska jag kolla efter då?
    Kolla kolvringarna! Jag skulle bytt kolv och kolvringar. Tror det kan lösa ditt problem.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

kolla t-stiftet. byt och testa,

Nu vet vi vad felet är. Blockhalvan har spruckit, så den suger i sig växellådsolja, troligtvis sotat igen ganska bra... konstigt att den går dåligt. Så där rök 5500 ur plånboken för nya blockhalvor, skitkul.

Citat Ursprungligen postat av Toobz Visa inlägg
    Nu vet vi vad felet är. Blockhalvan har spruckit, så den suger i sig växellådsolja, troligtvis sotat igen ganska bra... konstigt att den går dåligt. Så där rök 5500 ur plånboken för nya blockhalvor, skitkul.
    tråkigt men är nog värt det i alla fall
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in