Piaggio Ciao - Förgasare avskruvad, sedan påsatt.. problem.

Tjenare!

Jag har en Piaggio Ciao, den gjorde i morse ca 40-50km/h, köpt nytt rör.. nåt jamarcol rör som gav lite bättre effekt till motorn. Mer har jag inte gjort, allt är orginal utöver röret! munstycket är en 39a.

aja, iaf! Idag så tänkte jag borra upp förgasarn till 13mm då den nu är orginal.. (8mm?) Men när jag väl skruvat av allting (luftburk osv..) så hade jag inte alla borr till att borra.. så jag tänkte jag skulle göra det någon annan dag! Men när jag väl var i farten så tänkte jag att jag skulle testa med ett 44 munstycke som jag har hemma, pga att jag bytt rör! Så jag satte på det och då starta den! Den fick sjukt mycket bättre acc men inte mer. Iaf! Så satte jag tillbaka 39 munstycket, tyckte den gick bra som den gick innan! Skruvade tillbaka allt osv.. sen så nu när jag ska starta den så känns den väldigt, väldigt slö! Om jag drar i gasen till max så tar den inte förrän gasen är på fullt..? och säg att den nu har en hastighet på 30-35km/h... Den dör även direkt efter jag släppt gasen till max.

Blir väldigt sur på sånt här! Skulle behöva all hjälp! och även tips på vad jag mer kan göra för att få upp den i fart!

Här kommer en liten bild på den med.

Namn:  bild.jpg
Visningar: 1428
Storlek:  107,6 KB

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in