1. #1

    Tänder, men dör direkt

    Jag har ett problem med min aerox efter att ha bytt vev, jag får inte igång den. Jag har testat gå upp och ner i munstyckes storlek och andra inställningar, den har gnista och stiftet är vått.

    När jag sprutar i startgas så kan den tänka till och starta i 2 sek sen dör den igen.

    Vad kan vara fel?

    Setup:
    Malossi MHR Replica 70
    Black Edt. 21mm
    m.m.

  2. #2
    kollat reedsen(läpparna)? kan vara så att dom inte öppnas tillräckligt...

  3. #3
    Hur kollar man det?

  4. #4
    Min var likadan, då hade packboxen mellan vev och variator farit. Kolla så de inte drar någon tjuvluft någonstans.
    Du kan läsa mer här om mitt problem. http://www.moppenet.nu/showthread.ph...s-startar-inte...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Min var likadan, då hade packboxen mellan vev och variator farit. Kolla så de inte drar någon tjuvluft någonstans.
    Du kan läsa mer här om mitt problem. http://www.moppenet.nu/showthread.ph...s-startar-inte...
    Okej, men hur ser man att packboxen gått sönder? Eller hur kollar man det?

  6. #6
    Någon som vet hur man kollar så att packboxen är bra?

  7. #7
    Min va exakt likadan, igår Då va det tändstiftet som va kasst

  8. #8
    Okej, men hur kan tändstiftet var kasst när den ändå startar på startgas? Och den får ändå bensin fram till stiftet utan startgas...

    Den har gnista och får bensin, men tänder bara på startgas och då dör den direkt.. Kollade på packboxen vid variatorn nu och den såg bra ut. Kan det vara dåligt stift även fast den tänder på startgas?

  9. #9

  10. #10
    petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hässelby
    Inlägg
    174
    låter helt klart som tjuvluft , när jag bytt vev på min så startade den inte heller . Visade sig att de var tjuvluft och felvänd kolv när ja lämnade in den Den startade också på startgas.
    varför köra moppe om man inte kör trimmat?

  11. #11
    Vart drog den tjuvluft då? Mellan blockhalvorna?

  12. #12
    kan tänka mig att den drar tjuvluft eller kasst tändstift/tändspole.
    ett tips är att spruta startgas där den kan tänkas dra tjuvluft, går den då upp i varv så har du löst problemet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in