Unhappy Det droppar ut bensin från förgasaren och moppen är svår startad vad ska jag fixa ?

Hej jag har en Beta RR 50cc -03 med am6 motor i som är väldig svårstartad och jag kan inte köra med nån luft burk utan då startar den inte och när jag kikar så tar det ett bra tag innan jg får igång den men annars går moppen bra när jag väll får igång den när luftburken e borta så det sprutar ut bensin från förgasarn. jag har bytt tändstiftet det andra såg förjävligt ut och jag och pappa har akruvat lite på nålen och luft skruven så moppen går att starta innan dog den av förmycket bensin.

Är den trimmad någonting? testa att byt till ett mindre munstycke (lågfarts och huvudmunstycke) så ska du nog se att du kan köra med en luftburk och att den blir lätt startad! =)

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Din flotör hänger sig kolla att allt sitter ordentligt har haft det problemet med mina förgasare jag haft flera gånger
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

jag har 6mm 76 huvud och 32 lågfarts är inte det rätt för att det står att jag ska ha så i handboken till moppen ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in