Min Aerox dör när jag ligger och pressar som max

Tjena, jag undrar varför min aerox dör när jag ligger och maxxar den, jag tror att den blir för varm men jag vet inte vad jag ska göra för att få den sval. Jag har bara tagit bort variatorringen och svetsa igen blindröret, det är det enda trimmet. Jag har ingen glukol i kylarn men de ska väl inte göra nån skillnad, jag kände på slangarna idag som går under fotkåparn, dom var rätt så varma och efter nån dags körning så måste jag fylla på med vatten igen... Kan nån hjälpa mig?

Försvinner vattnet ut systemet så att du ständigt måste fylla på?

isånnafall har du antagligen en läcka? och tror även att för att få den optimala kylningen så ska man ha en 60/40 lr 50/50 blandning med glykol och vatten
    sen vet jag inte om det behövs men att byta munstycke när du pluggat blindröret?

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Försvinner vattnet ut systemet så att du ständigt måste fylla på?
    vanligt vatten dunstar väl ganska fort om de är varmt eller?
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

kolla noga efter sprickor på slangarna, kan även bli sånt tryck att det sprutar ut glykol från topplocket samt behållaren.
    märker du att vattnet dunstar bort ska du fan inte köra, då felsöker man istället så slipper man få en söndrig moped.

Tja, glömde säga att jag har en liten, väldigt liten glipa mellan avgasröret och cylindern. Jag slog i en kant och den liksom böjde sig så att den inte riktigt passar, men den går bra ändå, får upp den i 70 men efter ett tags körning och jag ligger o pressar så dör den, jag bytt munstycken idag, från 92 till 88 kan det vara de?

glipan kanske är tillräckligt stor så att den drar massa tjuvluft

Reg.datum
    May 2011
    Jag tror du måste gå upp i munstycke storlek...

Hur ser stiftet ut?
    Kört med 50/50 blandning i kylaren och kolla efter sprickor på slangarna, hål i kylaren, anslutningarna vid behållaren.
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in