Thumbs down Vatten i svänghjulet...;/ HEELP MEE!

Här om dagen tvättade jag av min moppe... jag ville göra rent kåpan framför svänghjulet. Så jag tog bort den... och efter det spolade jag över lite med vatten. Utan att kåpan va på. Men nu är det så att efter detta så fick jag kicka 4-6 ggr för att den skulle starta.Sedan har det håligt på så ett bra tag ;/, trodde det var tändstiftet. Men det var det inte för det kom blåa gnistor när jag kickade... frågan är vad ska jag göra för att bli av med detta problem ;(. SNÄLLA HJÄÄLP!

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    är ju magneter som ger strömmen i svänghjulet.. "mottagarna" som sitter innanför svänghjulet blir lätt rostiga vid kontakt med vatten. svårt att tro att detta är problemet men värt ett försök att ta av svängjulet och slipa med fint papper på "mottagarna" du förstår nog när du tagit av det. dålig på att förklara..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Okejj.. tack! Men vad tror du kan vara felet? för tändstiftet är ju bra? och den är ju typ bara urpluggad.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av BenciRrx Visa inlägg
    Jag ville göra rent kåpan framför svänghjulet. Så jag tog bort den... och efter det spolade jag över lite med vatten. Utan att kåpan va på.
    Sådär ska du inte göra i fortsättningen! Du kan ha förstört något på tändplattan av allt vatten. Demontera av svänghjulet och blås/torka rent
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

okej... men tror jag kommit på problemet... Har sjukt dålig inställning på förgasaren så tror att tändstiftet har surat ner sig.Men tack för hjälpen ändå (;

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in