1. #1

    Ludix går dåligt med trimmrör

    Hej,
    Jag har peugeot ludix snake som har dragen v-ring och dragen luftplugg. Den gick fint runt 60 men jag vill ha bättre toppfart och ax och satte därför på ett doppler s3r trimmrör. efter det har jag testat olika variator vikter och olika munstycken. Inget får den att gå bättre. den är seg i starten. Jobbar som satan men kommer ingen vart.
    Måste jag köpa nya kopplingsfjädrar eller tryckfjädrar? Jag ångrar djupt att jag inte lät den vara.

    Hjälp mig snälla!

    Mvh Rasmus

  2. #2
    Köp hårdare kopplingsfjärdar, är den seg i starten lr vad äre som händer?

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Köp hårdare kopplingsfjärdar, är den seg i starten lr vad äre som händer?
    Den går väldigt segt. Den vill inte iväg utan varvar bara. Klarar inte att åka upp för uppförsbackar. Går ojämnt och bara upp till 45. Den går endå hysat mellan 10-25 sen går den skit segt.

    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Tagit bort strypningen då?
    Joo, som sagt dragen v-ring och dragen luftburksplugg

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Rappe94 Visa inlägg
    Den går väldigt segt. Den vill inte iväg utan varvar bara. Klarar inte att åka upp för uppförsbackar. Går ojämnt och bara upp till 45. Den går endå hysat mellan 10-25 sen går den skit segt.


    Joo, som sagt dragen v-ring och dragen luftburksplugg
    Alltså strypningen i röret, det måste göras.. Annars går de nästan sämre än originalrör

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Alltså strypningen i röret, det måste göras.. Annars går de nästan sämre än originalrör
    Jo, men det tror jag för jag köpte den av en kille på fourmet som hade haft den som trimmrör

  7. #7

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Du måste gå upp i munstycke storlek ca 10 - 15 storlekar! Köp ett munstyckesset

  8. #8
    Låter som röret är strypt, ska sitta en strypning i mynningen, kör ner fingret om det är svårt och se, blir hålet mindre och mindre så sitter strypningen fortfarande kvar.
    Sitter ev. en strypning i ljuddämparen också, gör det på dom flesta doppler rören.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    Låter som röret är strypt, ska sitta en strypning i mynningen, kör ner fingret om det är svårt och se, blir hålet mindre och mindre så sitter strypningen fortfarande kvar.
    Sitter ev. en strypning i ljuddämparen också, gör det på dom flesta doppler rören.
    Ska kolla det men låter konstigt då jag köpte den av kille som hade den som trimmrör. satte han tillbaka den?

    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Du måste gå upp i munstycke storlek ca 10 - 15 storlekar! Köp ett munstyckesset
    Har jag gjort och test de flesta munstyckena. Men konstigt nog gick den bäst med låga munstycke bara runt 3-5 högre en orginal:S

  10. #10
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Rappe94 Visa inlägg
    Men konstigt nog gick den bäst med låga munstycke bara runt 3-5 högre en orginal:S

    Det är inte speciellt konstigt om huvudmunstycket original är skapligt stort.

    Byt tryckfjäder om den inte rör sig framåt!
    Passa på att montera hårdare kopplingsfjädrar med
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Det är inte speciellt konstigt om huvudmunstycket original är skapligt stort.

    Byt tryckfjäder om den inte rör sig framåt!
    Passa på att montera hårdare kopplingsfjädrar med
    byta tryckfjäder är väldigt onödigt att byta så länge inte remen slirar, kolla först om röret är strypt annars får du testa lite olika munstycken och byta vikter och kopplingsfjädrar!

  12. #12
    Jag kollar röret och om det är ostrypt köper jag nya tryckfjädrar och kopplingsfjädrar

    Btw kan någonsnäll ge tips på några bra kopplings- respektive tryckfjädrar som skulle vara bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in