Hybridvisning

Dricker det dubbla än innan

Hej, Var ute och körde med min orginal derbi när jag körde började moppen hacka typ dö 2 gånger på raken, fortsatte köra osv.
    Nu 2 veckor efter har den börjat dricka som ett as, kom 20 mil på fulltank innan nu kommer jag 10 ungefär . Sen har den börjat skrammla från motorn när man kör.

Körde hem nyss och körde i 60 och 10k varv och den hackade igen (dö). Någon som har en aning om vad det kan va ?

Derbi senda 08 snart 1k mil..

Om den slukar soppa plus att den dör borde det vara att den får för mycket bensin.

1. Börja kolla att din bensinkran är hel. Alltså så att det inte rinner hela tiden. Ta loss den slangen där bensin rinner när motorn och tändningen är avstängd och kolla om bensinen rinner hela tiden från tanken.
    2. Kolla att flotören inte hängt sig i förgasaren. Ta loss koppen och kolla.
    3. Kolla membranet ifall det är helt.

Det är mina tips, men det är inte säkert att det är det

Okej, vet redan att den inte läcker något de va de första jag kollade

Edit: har ingen bensinkran
    Senast redigerat av dennis1 den 2011-06-05 klockan 18:31.

blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Så du har en slang från tanken direkt ner i förgasaren?
    Kranen sitter ju på tanken så han lär ju ha en kran, dock är den ju inte manuell så då kanske han inte tänker på att han har en...

Så är det nog, men var sitter denna kranen då ?
    Kan de ha något samanhang me att min luftburk är slangen mellan föggen o burken är halvt av?

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Så är det nog, men var sitter denna kranen då ?
    Kan de ha något samanhang me att min luftburk är slangen mellan föggen o burken är halvt av?
    Det kan det, laga det och återkom med svar!

Ska göra det, en kille från lund var här o visa mina polare var luftskruven satt visst dom tyckte det var coolt dom kan ändrat den me, skruva in den helt o 1.5 varv ut ska den väl va ?
    Kommer dock ta en tid o få fram svaret då jag måste köra lite o tanka o så

verkar fungera nu som det ska

Fixade luftburken med superlim och gaffa tejp. Fast den dricker fortfarande mer än vad den gjorde innan, kom ungefär 10-12 mil någon som har en aning vad det kan vara ?

har du kollat membranet?

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    har du kollat membranet?
    Nej

kolla ! du sa också att de skramlar i motorn det kan hända att de har lossnat någåt nånstans ifrån och fallit ner i motorn skulle säga att du ska ta up motorn om de förtsätter skramla

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    kolla ! du sa också att de skramlar i motorn det kan hända att de har lossnat någåt nånstans ifrån och fallit ner i motorn skulle säga att du ska ta up motorn om de förtsätter skramla
    Hade jag bara vetat hur man gör så den ska in på service imorgon hoppas det skramlande skitet kommer ut med olje bytet, vet inte om det är kedjan som skramlar kanske ?

Hade jag bara vetat hur man gör så den ska in på service imorgon hoppas det skramlande skitet kommer ut med olje bytet, vet inte om det är kedjan som skramlar kanske ?
    det va de för min polare! be en kompis att titta om kedjan slår emot svingen när du kör sen är det bara spänna åt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    det va de för min polare! be en kompis att titta om kedjan slår emot svingen när du kör sen är det bara spänna åt
    Aa ska göra de, tack

Kjedjan slog inte emot och den dricker fortfarande åt helvete för mke På servicen var hjullagrena i bakhjulet helt slut så han i moppe affären trodde att det var det men icke..
    Vet att man kan räkna ut hur mke den dricker men vet inte hur man räknar men, Första tanken stod miltalen på:103135 Andra gången:103984 och 4.94 liter bensin fick jag i så någon som kan räkna åt mig eller komma på varför den dricker så mycket ?
    Senast redigerat av dennis1 den 2011-06-28 klockan 13:07.

Kjedjan slog inte emot och den dricker fortfarande åt helvete för mke På servicen var hjullagrena i bakhjulet helt slut så han i moppe affären trodde att det var det men icke..
    Vet att man kan räkna ut hur mke den dricker men vet inte hur man räknar men, Första tanken stod miltalen på:1033135 Andra gången:103984 och 4.94 liter bensin fick jag i så någon som kan räkna åt mig eller komma på varför den dricker så mycket ?
    blev det inte fel nu?

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    blev det inte fel nu?
    Höhö xD Första:103135 Andra:103984 4.94 liter

Höhö xD Första:103135 Andra:103984 4.94 liter
    103984 - 103135 = 849 | 84,9 km va? isf ~8,5 mil och 5 liter.
    5/8,5 = 0,59
    0,59 l milen.

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    103984 - 103135 = 849 | 84,9 km va? isf ~8,5 mil och 5 liter.
    5/8,5 = 0,59
    0,59 l milen.
    den drack 0.20-0.25 l milen varför har det blivit så här ?

Reg.datum
    May 2010
    Kollat så kolv/ringar är i bra skick. Om dom är i dåligt skick. Brukar det dricka mer

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in