Beställa tröja från USA dyrt?

Tjenare !

Jag skulle gärna vilja beställa en tröja från usa med min favorit artist på

Denna:
    http://www.thexlabelclothing.com/gurudemo.html

frågan är då, det står att tröjan kosta 26$ hur mycket mer kommer det tillkomma? t.ex. Frakt tull osv..

eller är det möjligt att få göra ''sin egen'' tröja så att man tar en bild så trycker man den på en tom T-shirt?

Tacksam för svar

MVH ~Robe rrx~
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Moms till kommer på 25% (svensk moms) av varans värde som anges på paketet, ingen jättesumma i ditt fall men det går att undvika om avsändaren skickar det som "gift". Dock så är dom på tullen inte helt blåsta så avsändaradressen bör vara rimlig då, alltså inte ett företag som ger bort tröjan mao, men inget är omöjligt. Frakten går gissningsvis på 200 kr med flyg, leveranstiden är inte mer än 3-5 arbetsdagar. Varor med värde under 500 kr får ingen tullavgift (inte helt hundra på det, men nästan), annars är det ett jävla lotteri om man klarar sig.

Jag föreslår dig att googla på det, finns massvis med andra trådar om just att handla kläder från usa. Har själv köpt en del grejer från läder utanför EU och har kommit undan tull och moms varje gång
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Moms till kommer på 25% (svensk moms) av varans värde som anges på paketet, ingen jättesumma i ditt fall men det går att undvika om avsändaren skickar det som "gift". Dock så är dom på tullen inte helt blåsta så avsändaradressen bör vara rimlig då, alltså inte ett företag som ger bort tröjan mao, men inget är omöjligt. Frakten går gissningsvis på 200 kr med flyg, leveranstiden är inte mer än 3-5 arbetsdagar. Varor med värde under 500 kr får ingen tullavgift (inte helt hundra på det, men nästan), annars är det ett jävla lotteri om man klarar sig.

Jag föreslår dig att googla på det, finns massvis med andra trådar om just att handla kläder från usa. Har själv köpt en del grejer från läder utanför EU och har kommit undan tull och moms varje gång
    haha okej men det kommer alltså gå på ca 500 ?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    haha okej men det kommer alltså gå på ca 500 ?
    Du har fått svar , 26 Dollar gånger 1.25 = 25% moms tillagt + frakten som företaget har skrivit , du borde väl kunna läsa det på hemsidan ? Annars är det väl bara att maila , tror inte nån här vet bättre än företaget själva.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

hahah okej
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Du har fått svar , 26 Dollar gånger 1.25 = 25% moms tillagt + frakten som företaget har skrivit , du borde väl kunna läsa det på hemsidan ? Annars är det väl bara att maila , tror inte nån här vet bättre än företaget själva.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in