-
2011-06-14, 20:53 #91
-
2011-06-14, 21:40 #92
Jag tycker vi kör såhära: 50cc för sig, allt över 50cc går in i 70cc och allt över 70 går in i fria eller om ni vill ha en maxgräns på 90cc.
alltså blir klasserna:
50cc
51cc - 70cc
71cc - 90cc eller utan maxgräns.
Tycker det låter fint iaf.
-
2011-06-14, 22:37 #93
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 231
50cc, 70cc och FFA. Växlat som variator
-
2011-06-14, 22:51 #94
-
2011-06-14, 22:55 #95
-
2011-06-14, 23:14 #96
Tycker vi kör som Nickelaas skrev, och växlat mixat med variator!
-
2011-06-14, 23:20 #97
-
2011-06-14, 23:24 #98
-
2011-06-15, 00:38 #99
-
2011-06-15, 11:03 #100
Växlar är som det är och det ändrar vi inte blir för många klasser.
Men variator kan vi dela upp Kode om ni tycker det. Vill alla ha 70cc och sedan FFATeam HER
8.25@201m NO NX
7.4@150m
-
2011-06-15, 11:51 #101
-
2011-06-15, 12:36 #102
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Borås/Brämhult
- Inlägg
- 66
I'm in
-
2011-06-15, 16:12 #103
Fan, hinner inte ta körkortet med tre dagar. Fan också.
Ursprungligen postat av Andy63
-
2011-06-15, 18:33 #104
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 231
De här promod klasserna tycker jag verkar skumt. Kan ingen ta och förklara några fördelar med systemet jämfört med 50, 70cc och FFA?
mvhhhh
-
2011-06-15, 19:32 #105
här står allt om de klasserna
http://race.2-takt.se/index.php?opti...=104&Itemid=62Team HER
8.25@201m NO NX
7.4@150m
-
2011-06-15, 20:28 #106
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 231
-
2011-06-15, 21:13 #107
-
2011-06-15, 21:25 #108
Så det hela handlar egentligen bara om att det ska underlätta för er som håller i det här då det uppenbarligen ser ut som det.
No offence, men jag tycker verkligen det är sorligt att ni håller på så här. Det ända jag har sätt från er "arrangörer" är att allt ska gå på era principer. Ni skiter ju totalt i dom mindre klasserna eftersom ni själva inte kör dom eller nåt sånt. Toppen på isberget för mig var ju när jag läste att variatordrivet ska ha en egen "klass" samt eventuellt en 70-klass.
"70cc vs 90cc är det inte någon större skillnad på" are you for real mannen? Det är 20cc mer. Offantlig skillnad där. Likadant som att skriva att 50cc och 70cc är likadant.
Jag får bara intrycket av er att ni är för omogna för att hålla på med det här.Senast redigerat av Parden den 2011-06-15 klockan 21:31.
-
2011-06-15, 21:45 #109
inte så lätt att göra alla glada tänkte göra det lätt och sätta stockholmsregelelement, jag har inte gjort dessa klasser för att det skall passa mig bäst vet inte äns om jag har tid att köra, och du som inte äns skulle komma varför klagar du då? gjort dessa klasser så det skall passa för så många som möjligt utan att jag skall behöva lägga ut en förmögenhet på priser för vi har 1000 klasser så jag tänkte att lägga till variator klassen så att de växlade slipper köra mot variator trodde de ville köra själva. så här ser klasserna ut som jag hade tänkt mig från början:
Veteran 50
Veteran 90
Promod 50
Promaod 90
Variator
men låster som de flästa är på moppenet vill ha så här:
Veteran 50
Veteran 90
Promod 50
Promod 70
promod 90
Variator 70
Variator FFATeam HER
8.25@201m NO NX
7.4@150m
-
2011-06-15, 22:01 #110
Nej, jag förstår dig. Absolut. Men om ni tycker att klasserna blir lidande för att ni ej känner er så sugna på köpa priser för x-antal hundra till vinnaren i varje klass, så varför inte dela ut ett prydligt diplom då istället? Det är ju nåt som inte behöver kosta en krona (förutom pappret i sig).
Jag har planer på att komma, så räkna inte ut mig än.
Enligt mig så ska väl alla köra på lika vilkor för respektive klass? Det gäller väl för veteranare, nyare växlat och variatordrivet? Jag själv har ingenting emot att köra mot växlat. Tycker väl snarare att det är kul. Utmaning ju.
Varför inte kombinera alla "sorter" för varje CC i en klass och kör:
50-klass
70-klass
90-klass
FFA
Blir väl roligare om det är "20 pers" i en klass istället för 6-7 bara?
-
2011-06-15, 22:02 #111
Vad jag förstått är det INTE så? Men jag kan ha fel.
Det vi (jag?) vill ha är:
50cc
70cc
FFA
Enkelt som fan, jag själv med en halvkass 70cc vill definitivt inte köra mot 80-90cc. Och JAG vill inte ha Variator i en klass för sig. Låt ALLA köra mot ALLA inom sin kubiksklass är vad jag tycker!
-
2011-06-15, 22:16 #112
-
2011-06-15, 22:25 #113
-
2011-06-15, 22:41 #114
-
2011-06-15, 22:43 #115
-
2011-06-16, 09:23 #116
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 231
Önskade gamla mnf inte la ner. Där fanns mycket inspiration att hämta. Du skall ha cred till att du ordnar detta race men jag skall fan ha med mig svarta tavlan å krita och visa hur klasserna nästan i all tid har sett ut.
satans promod, vem kom på det?
-
2011-06-16, 10:34 #117
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Kristinehamn
- Inlägg
- 9
Kör växlat ihop med variator, de har inte en chans ändå så länge de inte lärt sig starta. Men över 90 cc vet jag inte om de hör hemma i ett mopperace kan ju bli motorcykeltävlig istället.
-
2011-06-16, 11:40 #118
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Jönköping
- Inlägg
- 231
Håller med! Så talar en sann scooter tuner. Men kan förstå frustrationen för dom som tycker det är kul att bygga växlade hojjar och lägga ut tid och pengar och sedan inte ha en chans mot variator ändå. Det är tråkigt för dem men vill dem vara med i toppen får dem lösa start och motorkraft bättre eller gå över på scooter. Så enkelt är det tyvärr.
All cred till dem som kämpar och hänger på i toppen. Fan nu längtar jag till lite sprint. Inte kört sedan aug 2009. Se om motorn har något att ge!
-
2011-06-16, 13:25 #119
- Reg.datum
- Nov 2010
- Ort
- Kristinehamn
- Inlägg
- 9
Hej!
Vad jag menar att det behöver sättas någon form av gräns på cc antalet. Kan ju finnas nån klurig jävel som lyckas få på en 150cc cylinder på nån gammal ILO-motor med rostig Monark-ram utan ordentliga bromsar. Som hoppar ikring i starten, vet inte om jag vill ha en sådan som startkompis.
-
2011-06-16, 13:32 #120