1. #1

    shineray hittar inte ram nummer

    hej har precis köpt en shinerar av min mobror men fick inga papper på den eller nån skylt. och ska nu försäkra den men kan inte hitta ram nummert och vad ska jag göra då ?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av TheDoowN Visa inlägg
    hej har precis köpt en shinerar av min mobror men fick inga papper på den eller nån skylt. och ska nu försäkra den men kan inte hitta ram nummert och vad ska jag göra då ?
    Är det en 30 moped eller Eu moped ?

    är det en 30 moped kan du försäkra den på ditt personnummer.

  3. #3
    eu tror jag men vad händer om man reggar den som 30 då ?

  4. #4
    Har du inga papper på en EU-moppe är den värdelös.

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av TheDoowN Visa inlägg
    eu tror jag men vad händer om man reggar den som 30 då ?
    går inte att regga till 30moppe
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    okej inget man kan göra utan papper :??????????

  7. #7
    Börja med att te reda på exakt vad hojen är för nått, sedan kan du börja fundera över annat.

  8. #8
    aa har checkat nu och det är en eu moped . fins de nått man kan göra ått deta kan man inte plugga så den gör 30 sen försäkra som 30 ?

  9. #9
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av TheDoowN Visa inlägg
    aa har checkat nu och det är en eu moped . fins de nått man kan göra ått deta kan man inte plugga så den gör 30 sen försäkra som 30 ?
    Men om det är en EU moped, så ska den ju ha ett regnummer, detta borde väll din morbror veta?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av TheDoowN Visa inlägg
    aa har checkat nu och det är en eu moped . fins de nått man kan göra ått deta kan man inte plugga så den gör 30 sen försäkra som 30 ?
    Lilla vännen , det är inte bara att regga om

    Har du ingen skylt, inget registrerings nummer och inget registreringsbevis till din moped så är du lite körd tyvärr

  11. #11

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    säg att det är en 30moppe när du ska försäkra den, försäkra den på typ ditt personnr och sen ställer du förgasaren helt åt helvete så den bara gör 30 så äre ganska lugnt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    säg att det är en 30moppe när du ska försäkra den, försäkra den på typ ditt personnr och sen ställer du förgasaren helt åt helvete så den bara gör 30 så äre ganska lugnt
    haha

  13. #13
    Min Shineray blev stulen i Maj/Juni 2011. Har papprena kvar med regnr och ramnummer. Vet att detta är en gammal tråd men skulle gärna vilja veta om det kan vara Min moppe som du köpte av din morbror. Den finns fortfarande i polisens register för stulna fordon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in