-
2010-06-13, 18:52 #1
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
Slirar när den blir varm?
Hej!
Jag undrar vad felet kan vara...
När jag gasar fullt när den precis är lite uppvärmd så är axxet jätte bra men efter en stund så blir axxet segare...
Kan det vara variatorremmen?
Mvh Ruben
-
2010-06-14, 19:39 #2
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
ja hjälp gärna!?
-
2010-06-14, 19:40 #3
Jag har samma problem , fast jag kör slider..
Ska rengöra förgasarn nu imorrn och se om det kan vara problemet.. Annars vet jag faktist inte.. :/
Min har grymt acc i börjar när jag drar ut på dagen men sen efter 5-10min så är accet segt som fan ..
-
2010-06-14, 19:53 #4
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 13
har med variatorn och göra! den slirar på remmen TROR jag, köp sån här variator kåpa med massa hål i
-
2010-06-14, 19:57 #5
-
2010-06-14, 19:59 #6
jag tror på förstort munstycke
motorn behöver mindre bensin när den blir varm.
har di 95 så sätter du i 90. bör göra susen.Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-06-14, 20:05 #7
-
2010-06-14, 20:18 #8
-
2010-06-14, 20:21 #9
-
2010-06-14, 20:31 #10
-
2010-06-14, 20:32 #11
-
2010-06-14, 20:33 #12
-
2010-06-14, 20:42 #13
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 13
hur hårt trycker du`? tror på munstycket..
-
2010-06-14, 20:43 #14
-
2010-06-14, 22:27 #15
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
ska man köpa en ny rem eller vad tror ni?
-
2010-06-14, 22:35 #16
-
2010-06-14, 22:44 #17
Det kan vara tryckfjädern också. Inte säkert, men det kan vara det.
Ju mindre rutin, desto mer liv!
-
2010-06-15, 11:08 #18
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
-
2010-06-16, 15:10 #19
Men hallå, det har ingenting att göra med variatorn etc. eftersom den blir sämre när den blir VARM. Byt ner munstycke =)
-
2010-06-16, 16:55 #20
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
när remmen blir varm slirar den...?
-
2010-06-16, 17:30 #21
remmen är ju asslapp säger han. då är den antagligen sliten. därför den slirar.
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-06-16, 18:46 #22
-
2010-06-16, 19:45 #23
-
2010-06-16, 20:48 #24
-
2010-06-17, 13:41 #25
-
2010-06-17, 14:25 #26
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 370
-
2010-06-19, 05:02 #27
-
2010-06-21, 15:46 #28
-
2010-06-23, 16:25 #29
Det här fenomenet har jag märkt främst på en del luftkylda scoots jag har haft. Gick som bäst när den var kall, men gick sedan sämre när den nått upp i arbetstemperatur.
Min ena typhoon räckte det med att jag bytte min fläkt som det saknades några flänsar på. Blev betydligt bättre då!Ett tips är att kolla till sina inställningar på förgasaren också. Nu när det är som varmast på året så kan det vara dags att bestycka om! Samma grej gäller när det är kallt ute, kläder efter väder helt enkelt!
Ni som funderade lite kring remmen, det kan vara den som är sliten också. Helt klart! Plocka av den och kolla hur den ser ut, kolla så man inte ser några "snören" i remmen som sticker ut eller några sprickor. Då är det hög tid att byta! Blir det bättre grepp med en ny rem och den börjar slira snart igen så är det dags och byta tryckfjädern också. Låter sjukt, men dem blir slappa dem med
//SjuanMnf is back in blue, Sjuan too!
-
2010-06-27, 15:40 #30
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- göteborg
- Inlägg
- 101