Trådad visning
-
2011-06-10, 17:19 #1
Förgasar inställningar vid byte av avgasrör
Körde urpluggat original rör och 21mm dellorto förgasare på min DT innan. Hade ett 85strl munstycke i.
Nu har jag köpt ett giannelli 2t rör som jag pluggat ur och satt på. När jag försökte få igång den så ville den inte alls. Den baktände, det skvätte bensin från början av avgasröret och den vägrade gå igång.
Men efter mycket skruvande på luftskruven och kickande gick den igång. Den dog på gasen och choken. Men när den blev varm så gick den fint och jag ställde in den och körde den felfritt en lång sträcka.
Nästa dag gick den inte igång. Jag har bytt ner munstycke till först 80 och sedan 75. Fattar inte riktigt vad som är fel? Den baktänder inte längre när jag försöker rullstarta men den vägrar starta.
Borde man byta ner mer i munstycke? Min polare sa att när man byter till effektrör så ska man ha mindre bensin? Fast det tycker jag låter lite bakvänt? Men samtidigt så verkar den få för mycket. Stiftet är vått och lite grå-svart, den baktände innan och det kommer ut bensin från avgasröret från avgasporten.
Ska jag gå ned ännu mer i storlek eller är behöver den mer bensin egentligen?