1. #1

    trimma en 49cc skit minicross?

    hello boys började me att ja fick en yamaha yz125a i delar då fick jag även med en såndära 49cc cross som man kan få när man säljer jultiningar, blocka isär motorn kolven var helt slut cylindern kanske går att hona lite.. men då tänkte ja, fan det är ju nästan som en motorsågs motor för fan. Vore det inte då ballt å slänga på en portad mototsågs cylle å kolv,å motorsågs fögge, lär ju gå rätt bra då ? vet ni om ngn cylinder från motorsåg passar bolt-on på blocket? vore ballt om man fick en jävla fart i den dära lilla skiten

  2. #2
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    förgasare ska passa vad jag vet, men de ska va samma cylinder och allt som i en motorsåg så jag tror den inte kommer gå nå värre eftersom de e samma grej
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  3. #3
    Om du orkar lägga ner lite pengar på den så finns det ju trimkit till såna här; http://www.superbilligt.se/

  4. #4
    har en trim förgasare men har inte fått liv i min tror det är cyllen och den misständer nog

    behöver du ngt till motorn och övrigt så har jag det

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    hello boys började me att ja fick en yamaha yz125a i delar då fick jag även med en såndära 49cc cross som man kan få när man säljer jultiningar, blocka isär motorn kolven var helt slut cylindern kanske går att hona lite.. men då tänkte ja, fan det är ju nästan som en motorsågs motor för fan. Vore det inte då ballt å slänga på en portad mototsågs cylle å kolv,å motorsågs fögge, lär ju gå rätt bra då ? vet ni om ngn cylinder från motorsåg passar bolt-on på blocket? vore ballt om man fick en jävla fart i den dära lilla skiten
    Har en lika... Motorsågcylindrar passar inte, men vissa röjsågscylindrar passar. Det går att få fart på orginalcylinder, har portat min, gjort två extra boostkanaler i cylindern och två fönster i kolven. Håller även på att bygga ihop ett avstämt avgassystem.

    Har inte kört den än, men min mindre bror har Han gasar väl inte så mycket men den går helt okej Verkar vara rätt vass när man gasar lite. Behöver dock köpa en ställbar koppling, den som sitter på hugger i alldeles för tidigt. Större förgasare vore också bra, ska nog snajda ihop ett insug till en 15mm förgasare som jag har liggandes

    MVH
    Most stickpeople are black

  6. #6
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Har oxå en sån som man får frn jultidningar :d har tänkt på att porta cyllen å det oxå, dock så är den svårstartad som fan...

    tApAtAlKd~


  7. #7

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Slösa inte pengar på sånt kina skit säger jag bara...

  8. #8
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Slösa inte pengar på sånt kina skit säger jag bara...
    Hade inte tänkt köpa nåt till den.. :p

    tApAtAlKd~


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in