Sidan 9 av 10 Första ... 78910 Sista

Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jaa men då ska man ju avskaffa all gudadyrkan o tro för att ja inte tror på de. ja har då aldig sett "gud"

resonemanget håller inte. låt folk tro på vad fan dom vill.

inge illa menat men du fattar nog min poäng.
    jag försöker bara förklara varför folk ifrågasätter att det skulle finnas spöken.
    tycker resonemanget fungerar ganska bra, varför skulle man tro på något som det inte finns trovärdiga bevis för? tror du att det finns en luftgubbe som skapade jorden på 7 dagar osv bara för att det står i en bok som skrevs för 2000 år sen? jag gör iaf inte det, för min del kan man avskaffa allt vad gudadyrkan heter på en gång, det tillför inte direkt något.

Bumpar denna!

Reg.datum
    Sep 2011
    fan på ett sätt så vill man vara med om sånt här men samtidigt inte.

Nu under helgen fick man höra lite ruggiga historier ...

Iallafall så var det om nåt övergivet hus typ , och alla bilar som körde förbi där fick motorstopp. Helt mysko ! Om de inte fick motorstopp så va det alltid nåt annat , en bil hade tex. fått punktering på sin nya däck. Sen var det nått par som cyklade förbi där , och vad händer ? Båda deras kedjor hoppar - samtidigt !

Vet inte vad man ska säga alltså .
    "Inställningen är halva grejen"

CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Nu under helgen fick man höra lite ruggiga historier ...

Iallafall så var det om nåt övergivet hus typ , och alla bilar som körde förbi där fick motorstopp. Helt mysko ! Om de inte fick motorstopp så va det alltid nåt annat , en bil hade tex. fått punktering på sin nya däck. Sen var det nått par som cyklade förbi där , och vad händer ? Båda deras kedjor hoppar - samtidigt !

Vet inte vad man ska säga alltså .
    Mina föräldrars förr-förr-förra(osv) bil tutade alltid när dom åkte förbi en speciell kyrka

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    kan berätta en förbannat äcklig grej jag varit med om 2 gånger nu på samma ställe, stället är känt för detta fenomen, och farsan har varit med om det ännu fler gånger. Det gick till såhär, vi var påväg hem och har en bil bakom oss, det var mörkt och man såg bara lysena. helt plötsligt försvann dom, det blev bara kolsvart. vi vände och åkte tillbaks men det fanns ingen bil där, vi gick ur och letade men det fanns ingen där, inga människor och inga lysen. detta har jag som sagt varit med om 2 gånger, sjukt äckligt att dom bara försvinner. Vi åkte även tillbaks mot andra hållet och gasade på lite extra för att se om det bara varit någon som försökt skrämma oss, stängt av lysena och vänt, men nej.. är det någon mer som varit med om detta?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    kan berätta en förbannat äcklig grej jag varit med om 2 gånger nu på samma ställe, stället är känt för detta fenomen, och farsan har varit med om det ännu fler gånger. Det gick till såhär, vi var påväg hem och har en bil bakom oss, det var mörkt och man såg bara lysena. helt plötsligt försvann dom, det blev bara kolsvart. vi vände och åkte tillbaks men det fanns ingen bil där, vi gick ur och letade men det fanns ingen där, inga människor och inga lysen. detta har jag som sagt varit med om 2 gånger, sjukt äckligt att dom bara försvinner. Vi åkte även tillbaks mot andra hållet och gasade på lite extra för att se om det bara varit någon som försökt skrämma oss, stängt av lysena och vänt, men nej.. är det någon mer som varit med om detta?
    inte så att bilen bakom har svängt av på nåt liten väg bara ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    inte så att bilen bakom har svängt av på nåt liten väg bara ?
    finns ingen väg att svänga av, isåfall har dom kört rakt över diket och gasat därifrån skapligt snabbt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Snart blir det att sova i spökhuset jag skrivit om i tråden här

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Snart blir det att sova i spökhuset jag skrivit om i tråden här
    Varför ska du sova där?

Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Varför ska du sova där?
    Well, Vi ska dels fiska (pimpla) Och åka skoter, Men vi far även dit för kicken

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Well, Vi ska dels fiska (pimpla) Och åka skoter, Men vi far även dit för kicken
    Living on the edge!

Living on the edge!
    Haha jadå!

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Haha jadå!
    Är det värme i huset eller?

kroppsvärme !
    "Inställningen är halva grejen"

Självklart! Varför skulle det inte vara

det ligger ju i norrland
    Gör det? visste jag inte..
    Så över halva sverige har inte värme i sina hus?

Gör det? visste jag inte..
    Så över halva sverige har inte värme i sina hus?
    man vet ju aldrig hur det är uppe i obygden, ni kanske sitter med kakelugnar fortfarande, vem vet

man vet ju aldrig hur det är uppe i obygden, ni kanske sitter med kakelugnar fortfarande, vem vet
    Precis som ni har det. Nu vet du. Skillnaden är att vi har billigare el och värme.

Precis som ni har det. Nu vet du. Skillnaden är att vi har billigare el och värme.
    ja jag kan förstå det, ved är ju gratis och skog har ni ju i överflöd så det är ju no probs liksom.

Vad är inte gratis. Synd Skogen har vi

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Självklart! Varför skulle det inte vara
    Haha jag vet väl inte.. tänkte om det var något övergivet skit. Längesen jag läste om det där.

klart det är, har ni skog har ni ved, bara ta med sig yxan och trava ut
    Kostar ändå att plantera skogen (1kr planta) Så veden blir inte gratis. Sen äger vi ingen skog då vi bor mitt i Luleå.

Haha jag vet väl inte.. tänkte om det var något övergivet skit. Längesen jag läste om det där.
    ahaaaa^^
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-12-27 klockan 22:52.

Inget jätte stort har hänt mig, men på vårat golv så går man barfota så "klibbar" det lite asså man hör ju tydligt fotstegen. och morsan vaknar alltid när ja är uppe och går på natten och en gång vaknade hon och hörde fotsteg och ropade på mig men ingen svara, sen 2 sekunder senare hörde hon att jag låg och snarka och hinner ju knappast från hallen till sängen och somna om på 2 sek.. och när vi gjorde om mitt rum hos pappa så sov jag på en extra säng på 4de våningen, och på 3de sover ingen utan resten av familjen sover på 2a, så vaknade jag mitt i natten utav ett slag i ryggen.. extra sängen har skit mjuka fjädrar och jag vaknade verkligen av att jag kände ett hård slag i ryggen sen "gungade" sängen lite lätt.. kan ju säga som så att där sov jag inte mer längst upp.. har även känt i min mormor och morfars förra hus, man gick ner för trappan och till vänster var ett allrum och direkt till höger var en gång ca 10 meter till ett rum längst bort, och i mitten av gången var en tvättstuga och varje gång jag gick ner för trappan och tog sista steget ner fick jag "kallar kårar" och ville bara bort därifrån och "skynda" mig till soffan i allrummet och ingen aning varför? men något måste det ju vara för annars känner man ju inte av det direkt .. eller?. Ibland dunkar det och håller på ute i köket och hallen är utanför mitt rum och där är en stor spegel, känner mig iakttagen med öppen dör genom spegeln asså :s kanske låter fjantigt.. men de är så de är.. och jag vet inte vad jag tror igentligen om andar och sånt men annars hade ja ju aldrig känt av något om dom inte fanns där..

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har hört massa grejer. Pappa var bland annat med om en sjuk sak.
    Jag tror faktiskt på sådant. Man inbillar sig ju inte direkt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg

Berätta om det din pappa var med om!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg

jag tror man inbillar sig mer eller mindre, hur ofta blir man rädd eller inbillar sig när man är utomhus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in