Sidan 2 av 10 Första 1234 ... Sista

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    beskriv ett spöke!
    Spöken är allt ifrån ett "grått moln" till mer eller mindre tydliga figurer, men att det i själva verket är en osalig ande. Jag har sett en del spöken. och ingen har vart den andre lik

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Buddha: Tro mig, jag har känt av osaliga väsen som knappast varit av den vänliga sorten, för ett spöke är inget annat än en mänsklig själ som inte insett att dem är döda.
    Buddha=Noob varför älta saker som en fattig gubbe från flera tusen år sedan sagt

Buddha: Tro mig, jag har känt av osaliga väsen som knappast varit av den vänliga sorten, för ett spöke är inget annat än en mänsklig själ som inte insett att dem är döda.
    Jag säger inte att det är fel på nått sätt att folk tror på det. Jag respekterar andras åsikter i de flesta fallen.

Men jag tror inte på det, för hur ska jag kunna tro på nått som inte har bevisats för mig?

Buddha=Noob varför älta saker som en fattig gubbe från flera tusen år sedan sagt
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Får jag bara vänligt fråga HUR man kan VETA att de finns? Bara för att man känt en NÄRVARO betyder väl inte det att det är en mördare som varit död i 100 år som smyger runt i huset?
    Känt närvaro javisst det har jag, om du så gärna vill veta så har jag även SETT med mina egna ögon

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Spöken är allt ifrån ett "grått moln" till mer eller mindre tydliga figurer, men att det i själva verket är en osalig ande. Jag har sett en del spöken. och ingen har vart den andre lik
    Hur kommer det sig att det bara är vissa som kan se dem då? Inte alla som har svamp eller LSD till hands kanske...

Nej men seriöst, hur logiskt är det att andar skulle existera?

Reg.datum
    May 2010
    Får jag bara vänligt fråga HUR man kan VETA att de finns? Bara för att man känt en NÄRVARO betyder väl inte det att det är en mördare som varit död i 100 år som smyger runt i huset?
    jag lär få besked på det senare. Är ingen Brådska att ta reda på det heller. Å andra sidan, har han kolat för hundra år sedan och han är jobbig så är det bara att ringa lite telefonnr.

Konstigt att dessa aldrig fångtas på bild eller dylikt . Vad kan dom göra då?

Kan jag berätta om 2 saker.
    Först en gång förra sommarn så var jag ute å körde med dtn så typ ska jag börna i lite jord. Då heltplötsligt hänger sig gasen så jag får plötsligt panik då den ligger på maxvarv så jag vrider av tändningen men den fortsätter. Så jag i vild panik sliter av tändhatten men fortfarande ligger motorn på maxvarv. Så jag tänker vad i helvete och vrider av soppa kran och drav av soppa slangen på förgasarn men den ligger fortfarande på maxvarv. Efter någon minut dog den. Gissar på att soppan tog slut men va i helvete, utan tändhatt ska väl förfan inte motorn ligga på maxvarv!!??
    Efter det startade den och gick prima igen. Sen hände det en gång till halvägs till biltema. Jag upprepade samma saker och precis när jag tänkte lägga i en växel så dock den typ direkt. Lite skumt enligt min mening.

Sen alltid när man åker till willys så är det typ nån sketen gammal kyrka brevid parkvägen innan mässan där är det typ alltid kallt som fan. Man åker typ i t-shirt å det är vart ute sen alltid utaanför kyrkan så blir det typ minusgrader eller något sådant. Märkligt iallafall.
    Riding on the wind
    with my fs1

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Hur kommer det sig att det bara är vissa som kan se dem då? Inte alla som har svamp eller LSD till hands kanske...

Nej men seriöst, hur logiskt är det att andar skulle existera?
    Mycket beror på om man själv är beredd på att vilja se dem, alltså undermedvetet. Min mor kunde se dem, jag kan uppfatta deras närvaro, och se dem. Så är du open minded och har en insikt att dem finns, så ser du dem.

Reg.datum
    May 2010
    Konstigt att dessa aldrig fångtas på bild eller dylikt . Vad kan dom göra då?
    Dem fångas på bild från gång till annan. Har mer än en gång hamnat på Video med, bl.a. vid Buckingham Place. Det med kedjerassel och det där är mest nys. Men rycka av en täcket, eller på annat sätt "gissla en" är vanligt.
    Deras "repertoar" är ganska omfattande, och flyttade föremål är inte ovanligt.

Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Kan jag berätta om 2 saker.
    Först en gång förra sommarn så var jag ute å körde med dtn så typ ska jag börna i lite jord. då heltplötsligt hänger sig gasen så jag får plötsligt panik då den ligger på maxvarv så jag vrider av tändningen men den fort sätter. Så jag i vild panik sliter av tändhatten men fortfarande ligger motorn på maxvarv. Så jag tänker vad i helvete och vrider av soppa kran och drav av soppa slangen på förgasarn men den ligger fortfarande på maxvarv. efter någon minut dog den. gissar på att soppan tog slut men va i helvete, utan tändhatt ska väl förfan inte motorn ligga på maxvarv!!??
    Efter det startade den och gick prima igen. Sen hände det en gång till halvägs till biltema. jag upprepade samma saker och precis när jag tänkte lägga i en växel så dock den typ direkt. lite skumt enligt min mening.

Sen alltid när man åker till willys så är det typ nån sketen gammal kyrka brevid parkvägen innan mässan där är det typ alltid kallt som fan. Man åker typ i t-shirt å det är vart ute sen alltid utaanför kyrkan så blir det typ minusgrader eller något sådant. Märkligt iallafall.
    Luktar mytt i första inlägget då de strider mot fysikens lagar eller vad man ska säga iaf överdrift, men att den fortsätter varva är inte omöjligt, grannes DT går ibland igång utan nyckel

mer troligt de andra då säkert alla som bor där bör känna desamma

Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Harr alla på datorn MED swesub
    länka plz
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Mycket beror på om man själv är beredd på att vilja se dem, alltså undermedvetet. Min mor kunde se dem, jag kan uppfatta deras närvaro, och se dem. Så är du open minded och har en insikt att dem finns, så ser du dem.
    Typ som med religion då, man inbillar sig någonting tills man tror på det stenhårt.

Att man trodde på något sådant tycker jag dock inte är så konstigt, människor vill alltid ha en förklaring på allt. Finns det något vi inte kan förklara säger vi att det är andar, gudar osv.
    Men tror man på något sådant idag är man helt från vettet imo, finns ingen som helst logik i det.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    länka plz
    Har ingen aning vart jag fick tag på dem, har haft dem i flera år...
    Men jag vet att det finns med swesub på swepiracy.nu

Edit: +1 Linus!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Typ som med religion då, man inbillar sig någonting tills man tror på det stenhårt.

Att man trodde på något sådant tycker jag dock inte är så konstigt, människor vill alltid ha en förklaring på allt. Finns det något vi inte kan förklara säger vi att det är andar, gudar osv.
    Men tror man på något sådant idag är man helt från vettet imo, finns ingen som helst logik i det.
    Believe me, har du sett en kandelaber flyga helt oförklarligt in i väggen med en smäll, förenat med att en iskall fläck drog förbi så behöver man inte tro. Man såg det. kandelabern vägde 3,8 kg så det med en vindpust kan vi nog bortse ifrån...

Luktar mytt i första inlägget då de strider mot fysikens lagar eller vad man ska säga iaf överdrift, men att den fortsätter varva är inte omöjligt, grannes DT går ibland igång utan nyckel

mer troligt de andra då säkert alla som bor där bör känna desamma
    Utan nyckel kan ju vara ått glapp eller så men drar du av tändhatten kan väl motorn inte leverera gnista nog för motorn att gå på vullvarv?
    Dessutom har jag film klipp på den gången vid biltema!!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Dedär me gashänget, det hände mig och Jonthä med, skulle stänga av den, då hängde sig gasen, han vred om dödaren, vred om nyckeln, av med soppakran, och av med tändhatten, med ändå fortsatte den varva

Edit: Också DT
    There's just something about DT'S

Ingen som har ett vettig förklaring på det som hände min moppe förut?
    Riding on the wind
    with my fs1

Ni som är så jävla anti, hur förklarar ni det som hände senast idag som jag skrev på första sidan, som även min pappa hörde som inte trott ett skit på övernaturliga grejer, han blev ganska tyst när jag och mamma började prata om det när jag kom hem.

Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Utan nyckel kan ju vara ått glapp eller så men drar du av tändhatten kan väl motorn inte leverera gnista nog för motorn att gå på vullvarv?
    Dessutom har jag film klipp på den gången vid biltema!!

There's just something about DT'S

Ingen som har ett vettig förklaring på det som hände min moppe förut?
    Menade de ?!?

Nu vart det lite småeckligt.
    Ja i detta sammanhang ska äckligt stavas eckligt.
    Riding on the wind
    with my fs1

Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Ni som är så jävla anti, hur förklarar ni det som hände senast idag som jag skrev på första sidan, som även min pappa hörde som inte trott ett skit på övernaturliga grejer, han blev ganska tyst när jag och mamma började prata om det när jag kom hem.
    OH MY GOD...

Det var lätt en vålnad från 1300-talets Serbien som skulle hämnas sin fruktansvärda död genom att låta spela upp en signal från en mobil som faktiskt inte var där i verkligheten. Shiiit, jag hade hållit mig undan, han verkar vara ondskefull...

OH MY GOD...

Det var lätt en vålnad från 1300-talets Serbien som skulle hämnas sin fruktansvärda död genom att låta spela upp en signal från en mobil som faktiskt inte var där i verkligheten. Shiiit, jag hade hållit mig undan, han verkar vara ondskefull...
    Ahh det va ju verkligen så jag menade gubben <3

Reg.datum
    May 2010
    Ni som är anti.
    har ni någonsin gått in i ett hus där det är onda spöken, med den oerhörda ilska och raseri som finns i dem husen? jag har det. det finns familjer som fått lämna hus för att det inte har gått att bo där, på grund av hotfulla spöken, som på många olika sätt gjort livet olidligt för de boende.

jag lovar.
    Det är inte kul alls att gå in i ett sådant hus.

Ahh det va ju verkligen så jag menade gubben <3
    Nä det fattade jag ju också, men allavarlig talat, jag förstår inte vad det är som gör att man alltid letar efter extremare förklaringar än de enkla. Jag vet att jag har inbillat mig ljud en massa gånger, har ju "hört" någon ropa på mig x antal gånger, när sedan ingen gjort det.
    Det behöver inte alltid vara så extraordinärt...

Ni som är anti.
    har ni någonsin gått in i ett hus där det är onda spöken, med den oerhörda ilska och raseri som finns i dem husen? jag har det. det finns familjer som fått lämna hus för att det inte har gått att bo där, på grund av hotfulla spöken, som på många olika sätt gjort livet olidligt för de boende.

jag lovar.
    Det är inte kul alls att gå in i ett sådant hus.
    alltså har svårt att tro på sånt här när det inte pratas om i media eller överhuvetaget egentligen.. hade det varit så hade det blivit en jävla massa rabarber !

Nä det fattade jag ju också, men allavarlig talat, jag förstår inte vad det är som gör att man alltid letar efter extremare förklaringar än de enkla. Jag vet att jag har inbillat mig ljud en massa gånger, har ju "hört" någon ropa på mig x antal gånger, när sedan ingen gjort det.
    Det behöver inte alltid vara så extraordinärt...
    När fler än en hör det precis i närheten hur tydligt som helst så blir det ju genast lite mer underligt.

När fler än en hör det precis i närheten hur tydligt som helst så blir det ju genast lite mer underligt.
    Jaa verkligen! men tyvärr som i skåninges fall är det en ensam som råkat ut får något..

Jo det är klart. Jag vet inte alls hur man ska förklara sådant, men jag antar att om man verkligen vill tro på något så kommer man att skapa sina egna "bevis" till slut...

Samtidigt kan jag dock tillägga att jag definitivt tror på utomjordiskt liv, så helt inskränkt är jag inte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in