Sidan 3 av 10 Första 12345 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Jaa verkligen! men tyvärr som i skåninges fall är det en ensam som råkat ut får något..
    Jag tror inte hon heller har varit ensam varje gång, jag har ett flertal gånger varit med kompisar när det hänt saker.

Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Jo det är klart. Jag vet inte alls hur man ska förklara sådant, men jag antar att om man verkligen vill tro på något så kommer man att skapa sina egna "bevis" till slut...

Samtidigt kan jag dock tillägga att jag definitivt tror på utomjordiskt liv, så helt inskränkt är jag inte.
    Min pappa va/är minst lika anti som du och även han hörde det så.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    alltså har svårt att tro på sånt här när det inte pratas om i media eller överhuvetaget egentligen.. hade det varit så hade det blivit en jävla massa rabarber !
    Det finns i media. Dem flesta spöken är harmlösa och vänligt sinnade, men det finns en del spöken som är oerhört arga och förbannade, och som man får i all tysthet "kalla hem" för att överhuvudtaget få lugn i huset.
    Media är inte intresserad av dessa frågor, dessutom har varje slott eller herrgård av rang minst ett spöke.

T.o.m. på det kungliga slottet finns det verifierade spöken, som så många har sett att dem inte går att förklara bort.

Kan f.ö. berätta om ett ganska kul litet spöke som huserar i ett av de lite större husen på västkusten. det är spöket efter en 6-årig flicka som dog på 1800-talet.
    även dagtid kan det komma en boll flygande och landa i nacken på någon intet anande person. eller att några andra leksaker helt plötsligt börjar röra sig.
    Alla i huset vet att hon finns där, men bli rädda? Svar nej. ibland hörs det ett fnittrande skratt efter att hon lyckats pricka någon.

jag har inte själv haft äran att träffa denna lilla tösen, men kan gissa att den familjen har rätt kul trots allt.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-14 klockan 00:10.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Det finns i media. Dem flesta spöken är harmlösa och vänligt sinnade, men det finns en del spöken som är oerhört arga och förbannade, och som man får i all tysthet "kalla hem" för att överhuvudtaget få lugn i huset.
    Media är inte intresserad av dessa frågor, dessutom har varje slott eller herrgård av rang minst ett spöke.

T.o.m. på det kungliga slottet finns det verifierade spöken, som så många har sett att dem inte går att förklara bort.
    Asså, det är på grund av sådana som dig jag inte tror på liknande väsen.

CiaoCiao går ju ändå inte till överdrift med sitt snack om oförklarliga händelser, medan du svamlar om arga spöken på herrgårdar osv...

Reg.datum
    May 2010
    Asså, det är på grund av sådana som dig jag inte tror på liknande väsen.

CiaoCiao går ju ändå inte till överdrift med sitt snack om oförklarliga händelser, medan du svamlar om arga spöken på herrgårdar osv...
    spöken kan finnas överallt, att jag sa herrgårdar och slott, dem t.o.m. är stolta om det spökar där.
    Det är vanligare att äldre hus, och där det en gång stått ett äldre hus, som det är mer vanligt med spöken.
    Spöken är som vi, en del är snälla och t.o.m. gosiga, och en del är allt annat än det. Hur dem var i livet, ger hur dem blir som spöken.

spöken kan finnas överallt, att jag sa herrgårdar och slott, dem t.o.m. är stolta om det spökar där.
    Det är vanligare att äldre hus, och där det en gång stått ett äldre hus, som det är mer vanligt med spöken.
    Spöken är som vi, en del är snälla och t.o.m. gosiga, och en del är allt annat än det. Hur dem var i livet, ger hur dem blir som spöken.
    Och exakt hur har du kommit över denna banbrytande information om livet på andra sidan?

Reg.datum
    May 2010
    Och exakt hur har du kommit över denna banbrytande information om livet på andra sidan?
    finns forskning på området, och där man studerat fall där man lyckats fastställa det enskilda spökets identitet i livet. Det är ingen banbrytande info.
    Det finns forskare som seriöst försöker bena ut vad spöken egentligen är för något.

Är själv skeptisk till ett antal fall man hör om, och som uppenbart låter ihopadiktade. i många fall går det att följa ett namn på ett spöke tillbaka i kyrkböcker, mm, och där få reda på ev. dödsorsak, mm.

Så Molle. Tro mig, det finns fakefall, men även många fall som är så långt ifrån fake det kan vara. där det många gånger är bättre att se till att den stackaren får frid.
    Det finns folk som gör sådant.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-14 klockan 00:23.

finns forskning på området, och där man studerat fall där man lyckats fastställa det enskilda spökets identitet i livet. Det är ingen banbrytande info.
    Det finns forskare som seriöst försöker bena ut vad spöken egentligen är för något.
    Mmm, lycka till med att få nobelpriset för det...

Reg.datum
    May 2010
    Mmm, lycka till med att få nobelpriset för det...
    Dem lär få nysta länge i det där.

Dem lär få nysta länge i det där.
    Japp, de kan jag ge mig fan på, så länge det finns pengar och ett intresse kommer det pågå.
    Kommer dock inte bli övertygad om att övernaturliga väsen, eller för den delen Gud existerar förrän jag antingen ser/får en uppebarelse själv eller någon presenterar lite konkreta bevis.
    Men dagen det kommer fram så är du och CiaoCiao de första jag ber om ursäkt till.

Reg.datum
    May 2010
    Japp, de kan jag ge mig fan på, så länge det finns pengar och ett intresse kommer det pågå.
    Kommer dock inte bli övertygad om att övernaturliga väsen, eller för den delen Gud existerar förrän jag antingen ser/får en uppebarelse själv eller någon presenterar lite konkreta bevis.
    Men dagen det kommer fram så är du och CiaoCiao de första jag ber om ursäkt till.
    Den ursäkten lär jag få vänta på.
    Dem snackar ju om energier, andra, för oss okända dimensioner, mm.
    Mycket babbel om just ingenting, och spökena håller på sina hemligheter.

Hallucination räknas inte som övernaturliga ting va?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Hallucination räknas inte som övernaturliga ting va?
    Sålänge det inte är ett spöke som bjuder dig på drogerna så nej

Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Sålänge det inte är ett spöke som bjuder dig på drogerna så nej
    Det är bara psykiska illusion då med andra ord?

Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Kan jag berätta om 2 saker.
    Först en gång förra sommarn så var jag ute å körde med dtn så typ ska jag börna i lite jord. Då heltplötsligt hänger sig gasen så jag får plötsligt panik då den ligger på maxvarv så jag vrider av tändningen men den fortsätter. Så jag i vild panik sliter av tändhatten men fortfarande ligger motorn på maxvarv. Så jag tänker vad i helvete och vrider av soppa kran och drav av soppa slangen på förgasarn men den ligger fortfarande på maxvarv. Efter någon minut dog den. Gissar på att soppan tog slut men va i helvete, utan tändhatt ska väl förfan inte motorn ligga på maxvarv!!??
    Efter det startade den och gick prima igen. Sen hände det en gång till halvägs till biltema. Jag upprepade samma saker och precis när jag tänkte lägga i en växel så dock den typ direkt. Lite skumt enligt min mening.

Sen alltid när man åker till willys så är det typ nån sketen gammal kyrka brevid parkvägen innan mässan där är det typ alltid kallt som fan. Man åker typ i t-shirt å det är vart ute sen alltid utaanför kyrkan så blir det typ minusgrader eller något sådant. Märkligt iallafall.
    När mitt för hårda tändstift var helt könderkört brukade samma sak hända, kunde få gnista utan att tändning eller tändhatt var på :s

Tro mig, när du upplevt något så kommer du tro det. Minns att jag var hos flickvännen jag fått veta att det spökar hos, att hennes mamma sett barn springa och leka i trappan och folk som gått förbi utanför osv.
    Flickvännen hade dessutom hört saker, jag också efter att ha varit där. Det är skrämmande när någon kliver på just den golvplankan som knakar, eller när någon tar i haspen till dörren, att ens behöva känna sig iakttagen, hemska tanke.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Tro mig, när du upplevt något så kommer du tro det. Minns att jag var hos flickvännen jag fått veta att det spökar hos, att hennes mamma sett barn springa och leka i trappan och folk som gått förbi utanför osv.
    Flickvännen hade dessutom hört saker, jag också efter att ha varit där. Det är skrämmande när någon kliver på just den golvplankan som knakar, eller när någon tar i haspen till dörren, att ens behöva känna sig iakttagen, hemska tanke.
    Paranoia i mörker är jävligt obehagligt fan.

Det är bara psykiska illusion då med andra ord?
    Jaa droger har ju inget med det övernaturliga att göra

Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Jaa droger har ju inget med det övernaturliga att göra
    Självfallet är det så, men jag var ej påverkad när jag hallucinerade sist. Vet inte riktigt vad det beror på att jag gjorde det, men sjukt läskigt är det.

Reg.datum
    May 2010
    Självfallet är det så, men jag var ej påverkad när jag hallucinerade sist. Vet inte riktigt vad det beror på att jag gjorde det, men sjukt läskigt är det.
    berätta mer

Bara för att få en inblick i det så var det så att jag kom upp ur mitt rum, som ligger i källaren. När jag öppnade dörren till hallen så såg jag en skugga eller dylikt i vardagsrummet. Eftersom jag blir lite fundersam av det så tittar jag in och ser någon eller något som står tvärs över rummet. Det var i storlek med en människa men helt mörkt. Sedan när det började röra sig blev jag helt stel i kroppen, varpå en känsla av totalt tomhet inom mig uppstod. Helt bröstkorgen var iskall och jag darrade. Det var precis som att kroppen och hjärnan inte längre var vid liv, utan det enda som mitt huvud fokuserade på var vad jag reflekterade, som jag nu inte ens vet ifall det är sant eller inte. Liksom precis som att saken jag såg styrde mig.

En annan gång har varit när jag ska gå till toaletten, så precis innan så är det ett fönster och precis när jag avviker så ser jag någon stå bakom mig. Jag vet inte vad för människa eller sak det är, utan bara att det är något som förföljer mig.

Utöver det har jag hallucinerat 2 eller 3 gånger till. Jag har inte en aning ifall det är normalt att det känns så verkligt eller ifall det är ett tecken på något psykiskt.

Bara för att få en inblick i det så var det så att jag kom upp ur mitt rum, som ligger i källaren. När jag öppnade dörren till hallen så såg jag en skugga eller dylikt i vardagsrummet. Eftersom jag blir lite fundersam av det så tittar jag in och ser någon eller något som står tvärs över rummet. Det var i storlek med en människa men helt mörkt. Sedan när det började röra sig blev jag helt stel i kroppen, varpå en känsla av totalt tomhet inom mig uppstod. Helt bröstkorgen var iskall och jag darrade. Det var precis som att kroppen och hjärnan inte längre var vid liv, utan det enda som mitt huvud fokuserade på var vad jag reflekterade, som jag nu inte ens vet ifall det är sant eller inte. Liksom precis som att saken jag såg styrde mig.

En annan gång har varit när jag ska gå till toaletten, så precis innan så är det ett fönster och precis när jag avviker så ser jag någon stå bakom mig. Jag vet inte vad för människa eller sak det är, utan bara att det är något som förföljer mig.

Utöver det har jag hallucinerat 2 eller 3 gånger till. Jag har inte en aning ifall det är normalt att det känns så verkligt eller ifall det är ett tecken på något psykiskt.
    Fyfan asså, har också hallucinerat sådana saker, en dag var jag i badrummet och borstade tänderna. Jag vände blicken mot kranen eftersom jag skulle skölja munnen med vatten sen helt plötsligt känner jag någonting. Som om något var bakom mig. "Vafan?" tänkte jag och kollade in i spegeln, och i spegeln såg jag en varelse med "öppen mun" ganska lik masken som han i scream har. Jag skrek och vände mig om och där av min egen förvåning fanns det ingenting. Sen började jag skratta haha, att man kan hallucinera sådana saker..

Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Fyfan asså, har också hallucinerat sådana saker, en dag var jag i badrummet och borstade tänderna. Jag vände blicken mot kranen eftersom jag skulle skölja munnen med vatten sen helt plötsligt känner jag någonting. Som om något var bakom mig. "Vafan?" tänkte jag och kollade in i spegeln, och i spegeln såg jag en varelse med "öppen mun" ganska lik masken som han i scream har. Jag skrek och vände mig om och där av min egen förvåning fanns det ingenting. Sen började jag skratta haha, att man kan hallucinera sådana saker..
    Ah. Det värsta är ju dock när man inte kan skingra känslan av verklighet och illusion. Liksom, när man inte vet ifall man är dum i huvudet eller ifall det är normalt.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Någon som har någon bra bild att bjuda på?

Vill ha ett bevis på gud, eller ett ''spöke''
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Någon som har någon bra bild att bjuda på?

Vill ha ett bevis på gud, eller ett ''spöke''
    Hade bara en. varit förskonad från sådana bilder i övrigt. Vilket inte kompisen är, det fastnar spöken titt som tätt på privata bilder i huset som varit i släktens ägo i över 300 år nu. Dem har slutat att fotografera inne i huset numera. "undrar varför?"
    gamla släktingar som fastnar på bild, den släkten har haft ett ganska svart förflutet med ett antal självmord, svår sjukdom, mm. Ni vet personer man talar med lite mindre bokstäver om när det kommer till släktträff.
    Så grogrund för att det skall skapas spöken finns verkligen.

Finns en del ähum-personer på min mammas sida med, bl.a. hennes bror som hamnade på hispan, på min fars sida så finns det ett par personer man helst undviker att ta upp till snack med, bl.a. en herre på tidigt 1900-tal, jag uppfattat att han var transvestit, och en i mitten av 1700-talet som skulle ha gjort ett par mycket brutala mord. Och blev avrättad för det.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-14 klockan 13:53.

Hade bara en. varit förskonad från sådana bilder i övrigt. Vilket inte kompisen är, det fastnar spöken titt som tätt på privata bilder i huset som varit i släktens ägo i över 300 år nu. Dem har slutat att fotografera inne i huset numera. "undrar varför?"
    gamla släktingar som fastnar på bild, den släkten har haft ett ganska svart förflutet med ett antal självmord, svår sjukdom, mm. Ni vet personer man talar med lite mindre bokstäver om när det kommer till släktträff.
    Så grogrund för att det skall skapas spöken finns verkligen.

Finns en del ähum-personer på min mammas sida med, bl.a. hennes bror som hamnade på hispan, på min fars sida så finns det ett par personer man helst undviker att ta upp till snack med, bl.a. en herre på tidigt 1900-tal, jag uppfattat att han var transvestit, och en i mitten av 1700-talet som skulle ha gjort ett par mycket brutala mord. Och blev avrättad för det.
    Det händer då så mycket i ditt och dina näras liv

men åter till spöken, påstår du att alla som dör blir spöken eller? hur blir man de? och varför?

Vad är mest skrämmande av "spöken" eller demonliknande ting?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in