Sidan 1 av 10 123 ... Sista
  1. #1

    Spöken och andra övernaturliga ting

    Här kan ni berätta om era egna/vänners oförklarliga upplevelser.

    Och ni som säger att sånt inte existerar kan lämna tråden direkt.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Här kan ni berätta om era egna/vänners oförklarliga upplevelser.

    Och ni som säger att sånt inte existerar kan lämna tråden direkt.
    jag har allt fått saker på bild som definitivt är mysko.




    Kolla in nere till vänster. Bilden ovan är en delsförstoring.

    har aldrig fått en vettig förklaring på vad f*n det är. Det enda jag vet är att det DÄR var INTE där när bilden togs...
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-13 klockan 22:45.

  3. #3
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    jag har allt fått saker på bild som definitivt är mysko.
    Ge oss bilderna!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #4

  5. #5
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    En gång så sket jag en mindre afrikansk släkt, men där var inte ett spår i toaletten

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ge oss bilderna!
    You got them. Snacka om mysko, inte ens medier och spöknissar har kunnat förklara det där. Det enda som man fått "besked" på att "något funnits där" från gång till annan är att hunden ett par gånger vägrat gå upp där på skogsstigen. och ett par gånger bara ställt sig och glott rätt in bland träden.

    Jag har haft en del med väsen att göra i mitt gamla hem som var hemsökt. Det hände ett och annat kan jag väl säga.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-13 klockan 22:56.

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Shit, de va wierd
    Yep.
    Och jag har inte fått någon vettig förklaring på det. och lär inte heller få det

    Bergsjön och i synnerhet det som nu är Siriusgatan i Bergsjön har tidigare varit starkt sammankopplat med magi, begravningsriter, mm, och 200m nedanför denna finns det en hällkistegrav, mm.

  9. #9
    Hände en liten grej idag när jag va ute i byn och skejta,
    Mina föräldrar hade kommit hem o satt sig i köket så hörde dom min sms signal från diskstället.
    Så dom letade däromkring för dom trodde jag hade glömt mobilen hemma men dom hitta inte den så dom ringde den och lät ju ganka chockade när jag svarade.
    Måste även tilläga att jag ALLTID lägger mobilen i diskstället när jag lagar mat.
    Det va ingen stor grej men har varit med om mkt mkt mer både i det här över 150år gamla huset och på andra ställen som jag kan skriva senare.

  10. #10
    Rekommenderar Arkiv X för alla som är intresserade av oförklarliga fenomen

  11. #11
    Ljud som fotsteg i en trappa fast ingen var där

    En klocka som ringde + den hade inge batteri på morgonen...

    en TRÖG(!) och då menar jag trög... rullgardin som åkte upp mitt i natten, seriöst skret nästan ner mig och låg och skakade hela natten...


    Bara FÅ av saker som hänt i det där huset :/

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Rekommenderar Arkiv X för alla som är intresserade av oförklarliga fenomen
    har alla säsonger på datorn, lite jobbigt bara utan svensk text :/
    Jag själv tror på UFOs och mamma har sett UFOs när hon var yngre
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Rekommenderar Arkiv X för alla som är intresserade av oförklarliga fenomen
    Jag tror du ändrar uppfattning om du själv blir i kontakt med dem i någon form.
    jag undrar hur det kommer att bli i Skarstad, huset har byggts 1850 nånting och något säger mig att vi inte är ensamma där, min magkänsla sägerdet. Har känt av närvaro

  14. #14
    Kan ta en till nu, Varje natt under ca en vecka så gick någon/något upp för dom tre sista trappstegen och några sekunder senare öppnades min garderobsdörr.
    Det va samma sak varje natt.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    You got them. Snacka om mysko, inte ens medier och spöknissar har kunnat förklara det där. Det enda som man fått "besked" på att "något funnits där" från gång till annan är att hunden ett par gånger vägrat gå upp där på skogsstigen. och ett par gånger bara ställt sig och glott rätt in bland träden.

    Jag har haft en del med väsen att göra i mitt gamla hem som var hemsökt. Det hände ett och annat kan jag väl säga.
    Låt höra!

  16. #16

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Kan ta en till nu, Varje natt under ca en vecka så gick någon/något upp för dom tre sista trappstegen och några sekunder senare öppnades min garderobsdörr.
    Det va samma sak varje natt.
    Alltid lika kul att bo iett hemsökt hus, man känner att man inte är ensam.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Alltid lika kul att bo iett hemsökt hus, man känner att man inte är ensam.
    Kul o kul vet jag inte om jag tycker att det är.

    En till då.

    När jag och min mamma kollade på tv och väntade på att min pappa skulle komma hem så hör vi någon/något gå upp för yttertrappan, öppna dörren, stänga den och sparka av sig skorna så jag vänder mig dit för att hälsa men är det någon där?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    har alla säsonger på datorn, lite jobbigt bara utan svensk text :/
    Jag själv tror på UFOs och mamma har sett UFOs när hon var yngre
    Harr alla på datorn MED swesub

  19. #19

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Låt höra!
    Coldspots så in i helsike kalla att man man trodde att man trodde att man gått i i en frys typ, grejer har farit i väggen med en smäll, mm. haft en spökfamilj som "hyresgäster" i mitt gamla hem, mycket fridsamma, även om dem fanns där.
    ganska scary stuff en del. Inget för dem med svaga nerver.

    Men som sagt, har känt av närvaro i Skarstad. Gissar att de/dem kommer att ev. ge sig till känna i sinom tid.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Coldspots så in i helsike kalla att man man trodde att man trodde att man gått i i en frys typ, grejer har farit i väggen med en smäll, mm. haft en spökfamilj som "hyresgäster" i mitt gamla hem, mycket fridsamma, även om dem fanns där.
    ganska scary stuff en del. Inget för dem med svaga nerver.
    SK. coldspots är helt naturliga spec i äldre hus har en del sånna ställen i stugan. Vad menar du?

  21. #21

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    SK. coldspots är helt naturliga spec i äldre hus har en del sånna ställen i stugan. Vad menar du?
    Detta var en lägenhet, men byggd på mark där ett brutalt mord skett på 1750-talet. I ett torp där mannen mördade hela sin familj, kände både av honom och famoljen, och kan intyga att han var INTE trevlig!
    Kom i kontakt med dottern och den mördade frun via ett media.

    Mördade på ett mycket brutalt sätt. Det finns nog spöken lite varstans i äldre hus, en del mindre trevliga.

    Dem fick hjälp att "komma över till andra sidan" via ett media jag då kände. så dem fick ro.
    mannen vet jag inte om jag önskade något gott men den gjordes av med också.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-13 klockan 23:23.

  22. #22
    Hahaha, inte för att vara nedlåtande eller så, jag respekterar folk med olika idéer, men ofta man tror på spöken?

  23. #23

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Hahaha, inte för att vara nedlåtande eller så, jag respekterar folk med olika idéer, men ofta man tror på spöken?
    Jag tror inte på dem, jag VET att dem finns. och dem har förstått att jag kan känna av dem.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Hahaha, inte för att vara nedlåtande eller så, jag respekterar folk med olika idéer, men ofta man tror på spöken?
    True that!

    Fast det är samma som med Gud. Svårt att tro på nått som inte är bevisat för mig.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Jag tror inte på dem, jag VET att dem finns. och dem har förstått att jag kan känna av dem.
    beskriv ett spöke!

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    True that!

    Fast det är samma som med Gud. Svårt att tro på nått som inte är bevisat för mig.
    Mmm, jag menar, om man är uppfostrad i en troende familj är det ganska givet att man själv börjar tro. Men annars? I doubt it...

  27. #27

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    True that!

    Fast det är samma som med Gud. Svårt att tro på nått som inte är bevisat för mig.
    Buddha: Tro mig, jag har känt av osaliga väsen som knappast varit av den vänliga sorten, för ett spöke är inget annat än en mänsklig själ som inte insett att dem är döda.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Hahaha, inte för att vara nedlåtande eller så, jag respekterar folk med olika idéer, men ofta man tror på spöken?
    Dem finns utan tvekan, sen kanske ''spöken'' är fel ord, men andar och liknande kan ofta finnas kvar från dåtiden

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Dem finns utan tvekan, sen kanske ''spöken'' är fel ord, men andar och liknande kan ofta finnas kvar från dåtiden
    Får jag bara vänligt fråga HUR man kan VETA att de finns? Bara för att man känt en NÄRVARO betyder väl inte det att det är en mördare som varit död i 100 år som smyger runt i huset?

  30. #30
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644


    Nej men skärpning på er nu, helvete.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in