1. #1

    Neos får inte soppa

    Tjenare, nu är det så här att jag har försökt få igång min neos efter att den bara dog. Började skruva av topplocksskruvarna och då rann soppan ut vid cylinderfoten och stiftet hade vart helt torrt innan. Så soppan kommer förbi membranet och det men sen tar de stopp och kommer inte fram till stiftet. Kan även lägga till att när jag tog av cylindern så var den skuren och kolvringen hade smält fast i kolven.

    SETUP:
    Hade en Polini Corsa , ska sätta på en Stage6 Racing
    Stage R1400
    Stage6 PWK 21mm
    Malossi vev

    MVH Martin

  2. #2
    Äre ny kolv och kolvringar nu eller?
    Packboxen hade farit på min när min inte startade. MEN den startade ändå på startgas. Startar din på startgas?
    Hur är packningarna i cylindern?

  3. #3
    För litet munstycke?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Äre ny kolv och kolvringar nu eller?
    Packboxen hade farit på min när min inte startade. MEN den startade ändå på startgas. Startar din på startgas?
    Hur är packningarna i cylindern?
    Jag tog av allt och beställde nya packningar och kolv eftersom den förra var så dålig. Sen satte jag ihop allting i hopp om att det skulle funka, men cylindern såg inte så fin ut innan men jag trodde de skulle funka ändå. Den startade ändå inte och jag testade med startgas och det hjälpte inte. Har inte vågat slänga på nya cylindern eftersom den inte får soppa och kanske nyper på en gång.

  5. #5
    Vågar jag sätta på nya cylindern och testa?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in