1. #1

    Yamaha Aerox startar ej..

    Tjena ! min aerox vill inte starta, jag har ren gjort förgasaren 2-3 gånger, kollat membran inget fel på det, kollat så det är gnista det är bra komp och allt sånt. men den går igång om jag häller i bensin i cylinder och kickar några gånger så går den några sekunder. jag har höjt upp nålen så mycket det går men ingen skillnad. men stiftet blir blött om jag står och kickar vanligt bara.. men icke vill den gå igång då.. <br>
    jag har också sätt på en annan tank med konstant flöde på för att se om det var fel på vakumkranen men inget resultat. <br>
    vad kan det vara för fel ?! HJÄLP SNABBT !

  2. #2
    För stort munstycke möjligtvis...

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  3. #3
    Hur tänker du nu ? Jag måste hälla i bensin i cylindern för att den ska tända till lite? För litet munstycke isf..

  4. #4

  5. #5
    Nytt tändstift har jag beställt, tjuv luft har jag kollat så att det inte är, men är inte helt hundra. Men den startar ju bara om jag häller i bensin i cylindern, då måste det vara bensin fel någonstans, men som sagt hittar inget fel..

  6. #6
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Låter som att det är flottörrelaterat det här. Får den löpa tillfredsställande som den ska? Kolla även så vakuumpumpen bygger upp tryck som den ska. Om inte så kan det bli på det här viset!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  7. #7
    Hur menar du? Att den löper liksom fritt? Hur kollar jag om den bygger upp tryck? Och funkar förresten bara förgasaren med vakum kranen?

  8. #8
    jag prövade att tömma flottör huset på bensin nu, och sedan kicka några gånger och gasa och choka och sen tömma igen, men då hade det knappt kommit ner någon bensin.. fel på vakuumkranen eller så fuckar flottören ändå..

  9. #9
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av persson* Visa inlägg
    Hur menar du? Att den löper liksom fritt? Hur kollar jag om den bygger upp tryck? Och funkar förresten bara förgasaren med vakum kranen?
    Precis. Den ska kunna löpa fritt i "koppen" så att säga. Så den inte hänger sig.


    Vakuumkranen är olika känslig från moppe till moppe. Hade en Typhoon tidigare med helkass vakuumkran som funkade kanon trots detta. Medans min Runner tvärvägrade att göra det. Lite har bl.a. med tankens placering att göra.


    Det går två slangar ifrån vakuumkranen. Den slang som det inte kommer någon soppa från kan du suga lite i tills du är 100% på att det finns bensin i förgasaren. På så vis försöker man bygga upp ett tryck. Detta försvinner förvisso när du slutar suga och sätter fast slangen där den ska sitta och suga till sig vakuum. Men (om kranen är ok) så har motorn den tiden den behöver för att hinna bygga upp ett nytt tryck på egen hand innan soppan tar slut.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  10. #10
    okej va bra då vet jag det ! tack för du tog tid att skriva !
    men problemet är löst och det var så jävla enkelt så man blir arg.. det sitter ett universal tanklock på och det slöt inte tät så jag tog eltejp och drog runt.. vips så starta moppen direkt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in