Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Stockholm Open 2013 - är DU snabbast?

    Stockholm Open 2013

    Nu är det äntligen dags att kicka igång detta års upplaga av Sthlm Open.
    Hög tid att kröna Stockholms snabbaste moped!



    Mer info kommer inom kort
    Senast redigerat av Parden den 2013-03-05 klockan 23:05.

  2. #2
    Kommer det vara så att det är en stege direkt så man kanske bara kör ett race sen åker ut eller blir det lite mer race med t.ex olika grupper där 2 går vidare från varje grupp typ?

  3. #3
    Varför inte sätta ett datum på det innan folk anmäler sig. Så man vet om man kan komma överhuvudtaget eller planera och ta ledigt från jobbet exempel?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Kommer det vara så att det är en stege direkt så man kanske bara kör ett race sen åker ut eller blir det lite mer race med t.ex olika grupper där 2 går vidare från varje grupp typ?
    Vanlig stege blir det. I dagsläget lutar det åt att vi kommer köra med att man har en chans på sig, detta ska dock diskuteras vidare.

    Grupper? Hur menar du nu?

    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Varför inte sätta ett datum på det innan folk anmäler sig. Så man vet om man kan komma överhuvudtaget eller planera och ta ledigt från jobbet exempel?
    Stockholm Open har alltid funkat så att det alltid bara är dom anmälda som får kännedom om plats och tid bara för att vi ska få chans att få köra så "ostört" som möjligt. Detta kommer även tillämpas iår.
    Senast redigerat av Parden den 2011-06-13 klockan 00:33.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Vanlig stege blir det. I dagsläget lutar det åt att vi kommer köra med att man har en chans på sig, detta ska dock diskuteras vidare.

    Grupper? Hur menar du nu?

    Jo jag tänkte så att om det är t.ex 16 st som ställer upp och kör. Då kan man lotta in i 4 olika grupper med 4 i varje grupp. Då går de 2 första vidare ur varje grupp, totalt 8st alltså! Då har vi 4 race (4 kvartsfinaler) så börjar stegen.

    Då får alla köra 3 race var t.ex Visst så kanske vi inte blir just 16 st men om man kunde göra en liknande tävlingsform.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jo jag tänkte så att om det är t.ex 16 st som ställer upp och kör. Då kan man lotta in i 4 olika grupper med 4 i varje grupp. Då går de 2 första vidare ur varje grupp, totalt 8st alltså! Då har vi 4 race (4 kvartsfinaler) så börjar stegen.

    Då får alla köra 3 race var t.ex Visst så kanske vi inte blir just 16 st men om man kunde göra en liknande tävlingsform.
    Förstår konceptet, smart idé! Ska absolut tänkas på!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Förstår konceptet, smart idé! Ska absolut tänkas på!
    Okej

    Dessutom kan det locka flera hyprar då man (framförallt jag) inte bara vill köra ett race sen va de slut liksom. Bara höra av dig till mig ifall du vill gå igenom min tanke mer noggrannt eller så!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Okej

    Dessutom kan det locka flera hyprar då man (framförallt jag) inte bara vill köra ett race sen va de slut liksom. Bara höra av dig till mig ifall du vill gå igenom min tanke mer noggrannt eller så!
    Förstår! Men absolut, kommer nog eventuellt höra av mig till dig.

    Se så, anmäl er nu!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Förstår! Men absolut, kommer nog eventuellt höra av mig till dig.

    Se så, anmäl er nu!
    Jag väntar med att anmäla till hur upplägget blir, vill som sagt inte bara åka dit för ett race!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jag väntar med att anmäla till hur upplägget blir, vill som sagt inte bara åka dit för ett race!
    Jag förstår dig engert, men utan tillräckligt med anmälda så blir det svårt att göra ett upplägg. Tanken är att man egentligen bara ska få en chans på sig då det alltid har vart så. Dock så kan vi ju komma att kompromissa med det och låta varje individ få dryga 3 chanser på sig istället för 1.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag förstår dig engert, men utan tillräckligt med anmälda så blir det svårt att göra ett upplägg. Tanken är att man egentligen bara ska få en chans på sig då det alltid har vart så. Dock så kan vi ju komma att kompromissa med det och låta varje individ få dryga 3 chanser på sig istället för 1.
    Yes! Men jag får se hur jag gör. PM:ar om jag ska dit!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Yes! Men jag får se hur jag gör. PM:ar om jag ska dit!
    Do so!

  13. #13
    På grund av bristande intresse från allmänheten så tänker jag inte ta mig ann detta. Tråd kan låsas.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    På grund av bristande intresse från allmänheten så tänker jag inte ta mig ann detta. Tråd kan låsas.
    Hur många visade intresse?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Hur många visade intresse?
    7 pers.

    Sen var det många fler. Vissa hade tjatat på mig, men när jag väl började fråga om dom skulle vara med så var det ingen som svara.

  16. #16
    På grund av ändrade förhållande nu gent emot tidigare så kommer jag ge detta en ny chans. Ändringar kommer ske för att detta ska funka. Ni kommer nu kunna anmäla er här i tråden. Datum kommer även bli offentligt så åskådare kan kolla.

    Mvh.

  17. #17
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Bra jobb Parden! Kul att se att du lägger ner kärlek på Stockholm Open!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Bra jobb Parden! Kul att se att du lägger ner kärlek på Stockholm Open!
    Anser väl att det också är lite av ett "ansvar" vi äldre har gent emot dom yngre också.

    Finns nog säkert nån här som skulle vilja titulera sig "Stockholms snabbaste"?

  19. #19
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Anser väl att det också är lite av ett "ansvar" vi äldre har gent emot dom yngre också.

    Finns nog säkert nån här som skulle vilja titulera sig "Stockholms snabbaste"?
    Jag håller med dig, absolut. Det gör det nog
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  20. #20
    Klart man är med! Något preliminärt datum?

  21. #21
    jag kommer lätt med en kompis !

  22. #22
    Sugen på att komma, äre lagligt ?

  23. #23
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Jag kommer honey!
    Dock med dtx ramen, u know why

  24. #24

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    jag kommer lätt med en kompis !
    Kul!

    Citat Ursprungligen postat av 2fast4HampzoR Visa inlägg
    Sugen på att komma, äre lagligt ?
    Återstår att se.

    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Jag kommer honey!
    Dock med dtx ramen, u know why
    Ofc.

    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Något preliminärt datum?
    Lutar mot slutet av denna månad.

  26. #26

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    vafan, måste man plocka fram skiten igen!? ställde ju undan den för vinterförvaring precis

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    vafan, måste man plocka fram skiten igen!? ställde ju undan den för vinterförvaring precis
    lol

  28. #28

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Något spikat ännu?
    Kommer återkomma med det immorn!

    Anmäl er nu!

  30. #30
    ja är snabbast
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in