Hybridvisning

Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008

Aerox bakfälg

Tjenare!

Tänkte bara höra lite snabbt ifall en aerox bakfälg passar på ett neosblock?

Vettefan ifall det är felpost.. menmen.

Hade gött!

Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Nej det passar ej, första är det 3 bultar på aerox fälgen, och på neos en bult. Och så är det en distans som behövs till aeroxfälgen
    Hepp, då blire till att köpa aerox motor också.

Men while im on it, någon som har koll på hur lätt/hur man gör för att konvertera en aeroxmotor från lc till ac?

Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Så du ska byta motor för en bakfälgs skull?
    Delvis, men har en neos motor som är sleten som jag tänkte fixa, och på samma gång fixa nya aeroxfälgar, men eftersom det inte passa kan jag lika gärna köpa en aeroxmotor som är fräschare och få på en "snyggare" bakfälg.

Citat Ursprungligen postat av Cooolle Visa inlägg
    Delvis, men har en neos motor som är sleten som jag tänkte fixa, och på samma gång fixa nya aeroxfälgar, men eftersom det inte passa kan jag lika gärna köpa en aeroxmotor som är fräschare och få på en "snyggare" bakfälg.
    Cash flow ?

Citat Ursprungligen postat av Cooolle Visa inlägg
    Hepp, då blire till att köpa aerox motor också.

Men while im on it, någon som har koll på hur lätt/hur man gör för att konvertera en aeroxmotor från lc till ac?
    Du tar o sätter på en AC cylle, tar bort pump o kylsystem och sätter istället på fläkthjul, fläktkåpa och cylinderkåpa

o så har du ett luftkylt DD block

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tror ju knappast att du byter block enbart för fälgens skull.
    Hade jag bytt till aerox block skulle jag gjort det för att det är skivbroms och som du säger, lite snyggare än neosfälgen.
    För att konvertera så är det bara att plocka bort kylare, kylarvätskebehållaren.
    Sen plockar du bara över fläckten, cylindern och ALLT från neosblocket så är de bara o tuta o köra
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tror ju knappast att du byter block enbart för fälgens skull.
    Hade jag bytt till aerox block skulle jag gjort det för att det är skivbroms och som du säger, lite snyggare än neosfälgen.
    För att konvertera så är det bara att plocka bort kylare, kylarvätskebehållaren.
    Sen plockar du bara över fläckten, cylindern och ALLT från neosblocket så är de bara o tuta o köra
    Så båda är minarelli liggande, men en är ac och en är lc? Suger hårt när det gäller scoot, har bara meckat am6 innan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in