Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

    Officiell Tråd - Feedback

    Har du några förslag på hur vi kan förbättra MoppeNet?

    Ventilera dom här isåfall.
    Daniel Öbrink

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Fixa Hall of fame som fanns på gamla mnf?

  3. #3
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Fixa Hall of fame som fanns på gamla mnf?
    Har det inte redan blivit förklarat varför det inte skulle fungera? Finns en tråd om du kollar någon sida bak.

  4. #4

  5. #5
    Vet egentligen inte varför det skulle göra forumet bättre, och kanske att funktionen på ett forum likt detta med förhållandevis låg medelålder skulle överanvändas. Men jag har sett på andra vBulletin-forum att det finns en funktion som kallas Thanks. Det fungerar helt enkelt så att man trycker på Thanks på ett inlägg som man tycker var värt ett tack på.

    Men vid en närmare eftertanke skulle det nog inte fungera här.

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vem ska rösta dit projekten då? Är väldigt sällan att ALLA tycker en och samma sak...
    Medlemmarna får väll rösta? Bara att starta en omröstning som sker i cirka en månad efter att projektet är klart? Säg att det blir 80% tycker att det ska flyttas dit så flyttas det? Dock så får ni mods själv bedöma innan det flyttas så att det inte kommer in en TNT stylad aerox dit eller liknande

    EDIT: Vart lite rörigt

  7. #7

  8. #8
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vem ska bestämma vilka projekt som det ska gå att rösta på då?
    Röstningen får han/hon själv starta, men tycker ni mods inte att detta är lämpligt så tillåter ni inte denna att göra det Men om det tex är ett värsting projekt såsom P3mps Slidrox så ska den ju självklart få ha en röstning om den är värd att komma in där

  9. #9
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vem ska bestämma vilka projekt som det ska gå att rösta på då?
    Ni mods som det går till i racingavdelningen tex.


    Ang Thanks att man ska ge tummen upp på inlägg är lite onödigt och skulle säkert missbrukas av p12or.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Ni mods som det går till i racingavdelningen tex.


    Ang Thanks att man ska ge tummen upp på inlägg är lite onödigt och skulle säkert missbrukas av p12or.
    Hur många p12or är det som är på det här forumet?

  11. #11

  12. #12
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vore rätt najs med en "gilla" samt "ogilla" ikon på inläggen.
    Samt att det ska stå vad för "Fordon" man har i profilen, ex
    " Reg.datum: NOV 2011
    Ort: Blekinge
    Inlägg: 898
    Fordon: Yamaha Aerox 08 "
    Har vi inte haft detta innan? Känner igen det.

  13. #13
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Ni mods som det går till i racingavdelningen tex.


    Ang Thanks att man ska ge tummen upp på inlägg är lite onödigt och skulle säkert missbrukas av p12or.
    Håller med om "thanks", kolla bara på Youtube hur alla kommenterar för att få så många tummar upp som möjligt.. Samma sak med gilla/ogilla, svara istället med en kommentar om något är värt att hurra över!

    Minns på gamla moppenet hur varannan person med ett halvhäftigt projekt startade en omröstning om det skulle in i HOF, resultaten av dom omröstningarna var inte mycket att hurra över. I dagsläget är jag emot HOF, men kanske i framtiden!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  14. #14

  15. #15
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Gilla och ogilla vet jag. men inte det med fordonet

    Riktigt nice Yoghurt med en gilla ikon, tummen upp! Dock skulle det inte skada om själva "thanks rutan" vore något mindre. Tror det kommer funka bra även fast att vissa andra tänker på p12orna...
    Ingen gilla knapp. Dock fordonet känner jag igen! Kanske inte från moppenet isåfall.

  16. #16


    Varför ligger reklamen där nu?

  17. #17
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Tycker vi borde börja med repotage som tsr , inte för att göra exakt som dom men då kan man kolla på gamla projekt om typ 3 år och minnas tillbaka lite
    Har kollat mycket på tsr i repotagen och de är projekt som man inte sett förut och sånna som man glömt
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  18. #18
    Tja!

    Det är ganska mycket felposter i bla projekt om har man ska förbättra sin moped i utseende och dylikt. I stort sätt alla får negativa kommentarer om att dom har postat fel, många säger läs reglerna.
    Det jag undrar är varför det inte finns en länk till forumets regler på startsidan? Det kanske finns, men jag har inte hitta någon. Dock vet jag att det finns i de olika avdelningarna. Skulle det inte vara bra om det fanns en länk på startsidan så att många fler kan hitta/se dom lättare? Till exempel, nya medlemmar.

    /hudik95

  19. #19

    Tråd och Post uppdatering

    Halloj, ser att ni använder Vbullentin, har själv ett VBullentin forum och har ett råd att ge för att öka fokus och aktivitet på trådar.

    Alltså en lista som visar de senast startade trådarna, och ännu en lista som visar senaste post's.

    Exempel på mitt forum: http://sparklesprod.com/forum/forum.php (på höger sida)

    När man startar en tråd vill man ju ha lite mer uppmärksamhet och synas, tack vare en sådan lista är det möjligt, plugin eller installering behövs INTE, detta görs alltså via en enkel inställning i inställningar (Admin CP)

    - Sozz

  20. #20

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Om man vill gå in på nån användares profil så borde man bara kunna skriva Www.Moppenet.nu/RifatTV till exempel än att det står massa nummer och sånt http://www.moppenet.nu/member.php/4396-RifatTV för man kanske inte har addat den personen som vän här på Moppenet och då vill man kunna hitta den användaren så lätt som möjligt till exempel.

  21. #21
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Haha aa jag tycker vi skapar ett system där man kan se alla användare som man inte har addat som vän så Rifat kan bli vän med alla på hela forumet. Han har ju ändå kommit en bra bit på vägen..

  22. #22

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Haha aa jag tycker vi skapar ett system där man kan se alla användare som man inte har addat som vän så Rifat kan bli vän med alla på hela forumet. Han har ju ändå kommit en bra bit på vägen..

    Haha du har visst märkt det?

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Sozz Visa inlägg
    Halloj, ser att ni använder Vbullentin, har själv ett VBullentin forum och har ett råd att ge för att öka fokus och aktivitet på trådar.

    Alltså en lista som visar de senast startade trådarna, och ännu en lista som visar senaste post's.

    Exempel på mitt forum: http://sparklesprod.com/forum/forum.php (på höger sida)

    När man startar en tråd vill man ju ha lite mer uppmärksamhet och synas, tack vare en sådan lista är det möjligt, plugin eller installering behövs INTE, detta görs alltså via en enkel inställning i inställningar (Admin CP)

    - Sozz
    Detta är nu aktiverad på prov, vad tycker ni?
    Daniel Öbrink

  24. #24

  25. #25
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Detta är nu aktiverad på prov, vad tycker ni?
    Stör mig på det just nu Men det är väll något man vänjer sig vid
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-06-25 klockan 21:09.

  26. #26
    Ser skitbra ut imo, lägg till en chatbox också så folk kan skriva med varandra =), kan länka till en bra som jag själv använder.

  27. #27

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Ser gay ut till höger, samma skit som moppeforum.net har.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  28. #28
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Ser gay ut till höger, samma skit som moppeforum.net har.
    +1! Gillar inte det alls.

  29. #29

  30. #30
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Tycker helt motsatt, gillar den verkligen!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in