moppe Yamaha BWs fyrtaktar?

Tjenaare nya MNF, jag har ett asjobbigt problem. Och det är att när man åker i typ 40 knyck i en nedförsbacke och gasar det minsta så fyrtaktar den som om den ligger på varvstopp. Jag har testat från 90-110 i munstycke, luftburk och sportluftfilter. Ingenting hjälper snälla hjälp mig!

Juste, har 70cc 17.5 dellorto , gianelli rör osv på den om ni undrar

Reg.datum
    Jun 2010
    större fögge kanske, annars så är det väl för stort munstycke? eller va de för litet? pröva me 19 el 21mm fögge

För liten förgasare ? Det är det väl knappast?

Rent spontant låter det som blödder och för mkt soppa.
    Om den fyrtaktar så är det knappast för liten fögge!
    Fyrtaktar den så får den för mkt soppa, du får helt enkelt exprimentera med mindre munstycken. Gå ner en rejäl bit och se hur den reagerar på det

Okej! men hur lågt vågar jag igentligen gå?

Kolla tändstiftet, är det oljigt/svart så kan du utan problem gå ner i munstyckesstorlek...

Citat Ursprungligen postat av Gurra Visa inlägg
    Okej! men hur lågt vågar jag igentligen gå?
    om du har testat mellan 90 och 100 och den 4taktar, skulle mitt förslag vara mellan 80-90. Men som nizor säger: kolla tändstiftet
    lycka till!

Så det är ingenting med att nålen ska höjjas/sänkas? Det sa nämnligen en polare till mig. Men jag får kolla stiftet och se om ja kan gå ner lägre

Så det är ingenting med att nålen ska höjjas/sänkas? Det sa nämnligen en polare till mig. Men jag får kolla stiftet och se om ja kan gå ner lägre
    Gör det Låt höra hur det gick sedan

Nålen är en finjustering, det borde inte påverka så mycket som du säger att det gör.

Vad är det för 70cc cylinder du har?

Jag kör just nu med en 70cc Airsal T6 Racing och 19mm Dellorto PHBG BE (Använder luftburken). Just nu kör jag med 78 i munstycke och det är ändå lite för stort...

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Nålen är en finjustering, det borde inte påverka så mycket som du säger att det gör.

Vad är det för 70cc cylinder du har?

Jag kör just nu med en 70cc Airsal T6 Racing och 19mm Dellorto PHBG BE (Använder luftburken). Just nu kör jag med 78 i munstycke och det är ändå lite för stort...
    Aha okej, jag kör med en rättså budget cylle, DR hette märket?

Fan jag är glömsk... Glömde kolla stiftet xD men som ni sa, nålen gjorde ingen skillnad :=)

Stiftet ljusbrunt med 98 munstycke

satan, trippelpost av mig aja här e en liten film så kan ni höra lite bättre hur den går på fullgas!
    http://www.youtube.com/watch?v=zEX0P3Jevz4
    Senast redigerat av Gurra den 2010-06-17 klockan 11:41.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in