Får inte bakbromsen luftad :/

Börjar bli riktigt trött på min moped nu! Igår bytte jag broms belägg fram och bak.
    Där fram funkade allt hur bra som helst men bakbromsen vill inte ens fungera. Försökte lufta den då men det bildades inget tryck fast jag stod och försökte i kanske i 30-40 minuter.

Idag bestämde jag mig för att lufta bakifrån istället med hjälp av en flaska fylld med bromsvätska och en slang fast tejpad i flaskan, men inte vill den ta för det. Burken med bromsvätska läcker inte och vad jag ser så läcker inte någon slang heller. Förut funkade den hur bra som helst bara att beläggen var helt utslitna. Enda jag gjorde var att öppna upp oket och bytte bromsbeläggen.

Behöver verkligen hjälp med det här för det är inte roligt att köra utan bakbroms...

Man vänjer sig utan bakbroms.. har kört utan det i snart 1år..

Reg.datum
    Sep 2010
    har haft ett helvete med det ngra gånger.. men man brukar få lossa bulten som håller slangen till oket på oket och fylla oket baklänges, och samtidigt se till att pumpa på bromsen så du får tryck på slangen och dra ihop, går att få ihop det men är jävligt krångligt :p minns tyvärr inte exakt hur vi gjorde

EDIT:
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...r-dina-bromsar

vene om det funkar bak men du kan ju testa :p
    Senast redigerat av kattens den 2011-06-15 klockan 02:17.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Tack för den guiden

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Om du inte får upp något tryck alls så borde du prova att bromsvätskan rinna igenom hela systemet.
    Dvs öppna bara luftventilen på oket och låt det rinna en stund. Sedan kan du testa att bygga upp ett tryck igen
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Hade upp oket och tittade lite och märkte att ena kolven var uttryckt lite och satt fast, så jag tryckte in den tillbaka. Ska jag försöka lufta normalt nu och få upp tryck eller?

Edit: Alltså kolvarna rör sig inte när man bromsar och det går inte att få något tryck när dom tydligen rostat fast eller något. Ska testa smörja in dom och se :/
    Senast redigerat av RiejuProRacing den 2011-06-15 klockan 15:39.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in