Aerox Elstartdrevs-magneter (?)

Skulle sätta på elstartsdreven igår och gjorde lite som jag trodde efter att ha kollat på den här sprängskissen

http://www.easyparts.nl/showdrawing/...2/Starter.html

Hade 3 små fjädrar, 3 cylinderliknande 0.5mm höga och 0.3mm i diameter små magneter samt 3 plaströr som man satte fjädrarna i.. Satte dom innanför nr4, är det rätt? Är lite fundersam.. Tacksam för svar

/E; Låter ingenting när jag trycker på elstarten.. Nyladdat batteri, nytt stift vid startmotorn.. Hjälp?
    Senast redigerat av 2stroke den 2011-06-16 klockan 18:13.

gärna en bild på hur du satt dit dom

Citat Ursprungligen postat av Fractal101 Visa inlägg
    gärna en bild på hur du satt dit dom
    Grejar det om nån timme

jag gick till yamaha när jag inte viste dom sa att dom är bultade och inte går fixa själv typ...

så jag var tvungen att beställa hem en komplett
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    jag gick till yamaha när jag inte viste dom sa att dom är bultade och inte går fixa själv typ...

så jag var tvungen att beställa hem en komplett
    Hade du samma problem som jag då? Dvs att det inte lät nånting eller hände nåt när du tryckte på elstartsknappen

vet inte riktigt vilka du menar men på min slider så plockade jag isär variatorn och då ramlade en massa små grejer ut från någon grej bakom, fjädrar och små grejer så kanske kan hjälpa om jag ser en bild

Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Hade du samma problem som jag då? Dvs att det inte lät nånting eller hände nåt när du tryckte på elstartsknappen
    nepp när jag hade monterat allt rätt så funkade allt men den har aldrig funkat helt dvs starta, fel på batteri laddningen men tänkte bra att ha om jag fixar det andra
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Citat Ursprungligen postat av Fractal101 Visa inlägg
    vet inte riktigt vilka du menar men på min slider så plockade jag isär variatorn och då ramlade en massa små grejer ut från någon grej bakom, fjädrar och små grejer så kanske kan hjälpa om jag ser en bild
    Det är precis det jag menar!

De sitter mellan dom här 2
    http://twostroke.se/product.asp?product=13223

Reg.datum
    Mar 2011
    Det är precis det jag menar!

De sitter mellan dom här 2
    http://twostroke.se/product.asp?product=13223
    kolla magneterna först, det va iaf felet på min gilera ice :p

Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    kolla magneterna först, det va iaf felet på min gilera ice :p
    Så dom låg inte rätt och då när du tryckte på elstarten så lät det inget och inget hände?

Reg.datum
    Mar 2011
    Så dom låg inte rätt och då när du tryckte på elstarten så lät det inget och inget hände?
    jo, dom låg rätt, men jag putsade bort lite skit och rost från dom. sen funkade dom fint det var det som var felet för mig

EDIT: dock så hände inget i början när man tryckte på knappen, men det var för att förra ägaren dragit av en kabel .. -.-

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in