Trådad visning
-
2011-06-15, 22:49 #1
moppen såld -helt plötsligt har den skärt?!
Hej!
Nu är det så att jag precis sålt min moppe. Det är en peugeot trekker -99 . Det kom en morfar och en 14 årig grabb hit och skulle kolla på den och då hade jag precis då när dom kom så kom jag tillbaka ifrån en 2km lång tur med den utan problem. Jag berättade precis allt hur de va med den och så. Bland annat att jag blandade oljan i tanken istället för i separat oljetank och att jag i senaste tanken hällt i olja på måfå. Sen testkörde båda moppen och jag sa att den gick lite knackigt på låga varv. Idag kom dom och ville köpa den och jag hade inte rört moppen sedan senaste gången och dom pruta en del, vi skrev kvitto och så. (Ja glömde skriva att den såldes i befintligt skick! ) iaf signatur, ramnr och modell, årsmodell var med på kvittot. Sen nu för 10 min sen ringer morfarn och säger att moppen skurit och dom vill ha tillbaka pengarna. Ja ber han då förklara mer vad som hänt och han säger att dom tagit ner luftfiltret, tvättat de och så,justerat föggen å något annat. Sen sa han att han åkt runt i typ 5 min, sen hade dom stängt av den och testat starta igen och då hade visst kicken fastnat och då hade dom tagit ner variatorkåpan å satt en mutter vid variatorn å testat å dra runt och då sa dom att veven typ satt fast. Aja, jag behöver råd i detta! Vill inte ha tillbaka en trasig moppe direkt