Behövde inte byta munstycke - vad är oddsen?

Jag har på min moppe ostrypt cdi, ostrypt insug och ett Turbo kit trimrör.
    Men den går fint ändå utan att jag behövt byta munstycke, vad är oddsen på det? :o

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Klart den kan göra det men du ska byta annars kan cylindern i värsta fall skära .. några storlekar bör du gå upp ! , köp en munstycke sats med storlek 72-102 och testa dig fram börja med stort och gå neråt
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Att gå "fint" och att ha rätt munstyckesstorlek är absolut inte samma sak, det är inte direkt ovanligt att motorn går rent med fem olika mynstyckesstorlekar - men bara ett av dom ger rätt mängd bensin.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Kan också vara så att föra ägaren hade en liknande setup, sen gjorde han den original utan att gå ner i munstycke.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Jag vill inte att den ska skära :o
    Men jag har ett munstyckes sett i storlekarna 80 (original) till 98.
    Så jag bör alltså byta upp mig?

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Att gå "fint" och att ha rätt munstyckesstorlek är absolut inte samma sak, det är inte direkt ovanligt att motorn går rent med fem olika mynstyckesstorlekar - men bara ett av dom ger rätt mängd bensin.
    hur vet man då vilken som man skall köra på ? =)

Helst genom att testa sig fram för att se vilken storlek som går bäst.

ett hett tips, kolla hur tändstiftet ser ut. Det ska vara ljusare brunt/oboybrunt. Är det mörkbrunt eller svart så ska du gå ner i munstycke, är det vitt eller väldigt svag nyans av brunt så ska du byta upp med nån storlek större. Du får testa dig fram tills den har rätt färg och går bra.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Jag höjde avgasporten , pluggade ur mitt jamarcol rör och slipade upp förgasaren en m.m .
    Den gick rent men jag gick upp 10str endå och då orkade den varva ut lite till och fick ett bättre ax, så de jag tror är att du har något liknande fall och du bör gå upp fr5-10 str uppåt
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in