Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637

    Vi som tycker att poliserna borde ta våldtäktsmän istället för mopedister!

    Ni som inte var medlemmar i FB gruppen förut kan ju bli de nu

    http://www.facebook.com/home.php?sk=...20785537952602

  2. #2
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Tycker dom kan ta både och.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  3. #3
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Tycker dom kan ta både och.
    Då förstår du inte min mening med gruppen. Jag menar mer att polisen väljer alltid hellre enklare jobb framför dom svåra.

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Då förstår du inte min mening med gruppen. Jag menar mer att polisen väljer alltid hellre enklare jobb framför dom svåra.
    Men det är därför polisen är så rädda för att hamna i knipa och lata här.
    Skillnad i usa du!!!!

  5. #5
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Då förstår du inte min mening med gruppen. Jag menar mer att polisen väljer alltid hellre enklare jobb framför dom svåra.
    Det är ju inte precis så att dom ägnar all tid åt att jaga mopedister som kör som puckon, jag är nog säker på att de lägger tid på våldtäktsmän också. Hur rättssystemet är i Sverige är en annan sak.

    Klart som fan att de försöker få fast alla som bryter mot trafikreglerna, och det gäller inte bara mopeder. Men trafikpoliser brukar ju inte ägna sin tid åt våldtäktsmän heller om man säger så..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  6. #6
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Då förstår du inte min mening med gruppen. Jag menar mer att polisen väljer alltid hellre enklare jobb framför dom svåra.
    Jo, det låter ju jävligt troligt. Idiot.

    Grattis till några dagars semester! //abk
    Senast redigerat av abk den 2011-06-19 klockan 02:56.

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Jo, det låter ju jävligt troligt. Idiot.
    nu verkar det som du missförstått, men du förstår väl principen? visst polisen ska ju självklart styra upp landet, men ibland går dom ju till överdrift och prioriterar mopeder före något annat, ofta även om man kör lugnt och håller trafikreglerna. allt dom letar efter är minst 1 km/h över den lagliga hastigheten.
    och det är nog det Hast menar också, ungefär.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Tycker du har helt rätt i saken
    Hörde på radion i veckan tror jag de va, att polisen väljer de lätta jobben för att få en bra statistik, om de löser 3 lätta ist för 1 svårt, så ser det ut som att polisen är duktiga. De skickar in med jämna mellanrum "nått som visar alla fall de löst", om de upptäcker just innan de ska skicka in "papperna" att de har löst få fall så får poliserna/utredarna (eller vad de nu är) en order att välja lättlösta fall för att förbättra statistiken... Rent förjävligt helt sagt..

    Någon annan som kanske lyssnade bättre eller vet mer om detta

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Tycker du har helt rätt i saken
    Hörde på radion i veckan tror jag de va, att polisen väljer de lätta jobben för att få en bra statistik, om de löser 3 lätta ist för 1 svårt, så ser det ut som att polisen är duktiga. De skickar in med jämna mellanrum "nått som visar alla fall de löst", om de upptäcker just innan de ska skicka in "papperna" att de har löst få fall så får poliserna/utredarna (eller vad de nu är) en order att välja lättlösta fall för att förbättra statistiken... Rent förjävligt helt sagt..

    Någon annan som kanske lyssnade bättre eller vet mer om detta
    nu blir jag endast förbannad på dom jävla idioterna!
    brott är ju brott och dom ska ju självklart stoppas, men det finns värre saker som faktiskt förstör mer än mopeder! och alla sådana fuckos som är en TRAFIKFARA, tycker jag också ska bort från gatan, men alla som kan sköta trafikreglerna och visar mognad i trafiken, varför ska dom straffas? då finns det enligt mig viktigare saker att stoppa! förstår inte hur dom tänker..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Så ni menar att trafikpoliserna som står längs vägen ska lägga ner sitt skit och börja utreda palmemordet istället? Eller ska de låta moppebögen om bränner förbi på en trimmad moppe bara köra vidare och hoppas på att det kommer en grövre brottsling i bilen bakom?

    Väx upp för fan.

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Så ni menar att trafikpoliserna som står längs vägen ska lägga ner sitt skit och börja utreda palmemordet istället? Eller ska de låta moppebögen om bränner förbi på en trimmad moppe bara köra vidare och hoppas på att det kommer en grövre brottsling i bilen bakom?

    Väx upp för fan.
    läs lite noggrannare nästa gång innan du ska börja gnälla. dom ska självklart göra sitt jobb! fuckos som t.ex åker 70 på 50 väg, självklart ska dom sätta stopp för han. men om man t.ex åker i 45-50 på 50 väg, håller alla trafikregler, vad är det då för idé att stoppa honom? jo precis som anchull nyss berättade, att dom ska ta såna bara för att få en bra statistik, är inte det fel tycker du?
    tror du dom tar in en bil fast han kört i 45 på 50 väg, för att han har en grövre ljuddämpare?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Så ni menar att trafikpoliserna som står längs vägen ska lägga ner sitt skit och börja utreda palmemordet istället? Eller ska de låta moppebögen om bränner förbi på en trimmad moppe bara köra vidare och hoppas på att det kommer en grövre brottsling i bilen bakom?

    Väx upp för fan.
    +1.. Jag själv har blivit stoppad två gånger och har inget emot att de checkar läget.

    ---
    Kom tillbaka och gnäll den dagen när polisen tar er på stan, skickar er till häktet, rensar plånboken och när ni släpps så håller en polis i din iPhone framför ansiktet, för att sedan slå sönder den i backen.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  13. #13
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Så ni menar att trafikpoliserna som står längs vägen ska lägga ner sitt skit och börja utreda palmemordet istället? Eller ska de låta moppebögen om bränner förbi på en trimmad moppe bara köra vidare och hoppas på att det kommer en grövre brottsling i bilen bakom?

    Väx upp för fan.
    Dom borde ju börja göra sånt som betyder mycket istället.
    Att dom står med en mobil fartkamera i rusnings trafik lär inte göra någon skillnad. Och dessa jävla fartkameror finns ingen statisk på att dom har räddat liv iaf.
    Det enda jag menar är att ibland tar dom enklare jobb för att slippa allt deras pappers arbete efteråt. Att ge en tonåring 500kr i böter är enklare än att försöka sätta dit någon. Som ett pervo som sitter på varenda buss som finns där jag bor. Han sätter sig alltid bredvid unga tjejer och håller på! Där ska polisen finnas! Inte stå och prata med en mopedist som drog pluggen och körde i 65 på en 70 väg.

    Nja väx upp vet jag inte. Fick över 1300medlemmar förra gången och då var större delen av dom vuxna. Många uppfattar det som att polisen lägger dom tunga jobben alldeles för lätt.

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Så ni menar att trafikpoliserna som står längs vägen ska lägga ner sitt skit och börja utreda palmemordet istället? Eller ska de låta moppebögen om bränner förbi på en trimmad moppe bara köra vidare och hoppas på att det kommer en grövre brottsling i bilen bakom?

    Väx upp för fan.
    och du som är så fruktansvärt mogen borde väl förstå att det finns viktigare saker att stoppa som drar ner samhället än en nybliven moppepojk som åker 45 på 50 väg, vare sig han har trimmat eller inte, bara för att "kolla läget"?
    jaja, inte för att bara supporta moppepojkarna, men jag tycker polisen ska stoppa alla sorters brott, vare sig det är fuckos, misshandel eller våldtäckt, förbättra samhället helt enkelt!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Dom borde ju börja göra sånt som betyder mycket istället.
    Att dom står med en mobil fartkamera i rusnings trafik lär inte göra någon skillnad. Och dessa jävla fartkameror finns ingen statisk på att dom har räddat liv iaf.
    Det enda jag menar är att ibland tar dom enklare jobb för att slippa allt deras pappers arbete efteråt. Att ge en tonåring 500kr i böter är enklare än att försöka sätta dit någon. Som ett pervo som sitter på varenda buss som finns där jag bor. Han sätter sig alltid bredvid unga tjejer och håller på! Där ska polisen finnas! Inte stå och prata med en mopedist som drog pluggen och körde i 65 på en 70 väg.

    Nja väx upp vet jag inte. Fick över 1300medlemmar förra gången och då var större delen av dom vuxna. Många uppfattar det som att polisen lägger dom tunga jobben alldeles för lätt.
    Du är ju verkligen inget annat än tragisk grabben. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt denna idioti som aldrig tar slut.

  16. #16
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    jag fick bli medlem i gruppen
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  17. #17
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Du är ju verkligen inget annat än tragisk grabben. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt denna idioti som aldrig tar slut.
    Ja du får gärna gråta för min del

    Sen så är ni ju dock rätt löjliga enligt mig som tar en FB grupp på fullaste allvar?

  18. #18
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ja du får gärna gråta för min del

    Sen så är ni ju dock rätt löjliga enligt mig som tar en FB grupp på fullaste allvar?
    Så man får inte ifrågasätta? Vänta, ska skapa en grupp där vi hyllar Jackie Arklöv.. Ingen lär ju ifrågasätta den, hoppas jag.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  19. #19
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Så man får inte ifrågasätta? Vänta, ska skapa en grupp där vi hyllar Jackie Arklöv.. Ingen lär ju ifrågasätta den, hoppas jag.
    Jo givetvis. Men detta har gått över förfrågning. Nu är det personliga angrepp och liknar mer en politisk diskussion

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ja du får gärna gråta för min del

    Sen så är ni ju dock rätt löjliga enligt mig som tar en FB grupp på fullaste allvar?
    Fullaste allvar? Skrattar bara åt idioten som skapade gruppen.

  21. #21
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Fullaste allvar? Skrattar bara åt idioten som skapade gruppen.
    Grät du inte nyss? Svårt att hålla känslorna i schack?

  22. #22
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Grät du inte nyss? Svårt att hålla känslorna i schack?
    haha +2 made me lol!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  23. #23
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Grät du inte nyss? Svårt att hålla känslorna i schack?
    Han visste inte om han skulle skratta eller gråta, som även är ett uttryck.

    Avd. att gå OT...
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  24. #24
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Förlåt men hur kom jag med i gruppen? Fick ett mail där jag bara var med och jag är inte så värst aktiv på facebook så orkar inte pilla på skräpet. Inget för/emot gruppen så jag bryr mig inte så värst mycket, dock undrar jag hur jag kom direkt med? Brukar man inte behöver acceptera?

  25. #25
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Förlåt men hur kom jag med i gruppen? Fick ett mail där jag bara var med och jag är inte så värst aktiv på facebook så orkar inte pilla på skräpet. Inget för/emot gruppen så jag bryr mig inte så värst mycket, dock undrar jag hur jag kom direkt med? Brukar man inte behöver acceptera?
    Nej, han lägger ju in random folk och påstår att de går med själv.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  26. #26
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Förstår inte hur ni kan säga så, lagar är till för att följas. Om ni istället körde lagligt hade kanske polisen haft tid till annat.
    Bötfäll alla mopedister som kör olagligt!

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #27
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Förstår inte hur ni kan säga så, lagar är till för att följas. Om ni istället körde lagligt hade kanske polisen haft tid till annat.
    Bötfäll alla mopedister som kör olagligt!

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Lätt att säga när du bara har ditt Xbox som fordon.

  28. #28
    Detta skulle bara komma från en moppepojk som är rädd för att åka dit för trim.

  29. #29
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Lätt att säga när du bara har ditt Xbox som fordon.
    Haha. Jag har ägt några mopeder, kört trimmat. Varit rädd för att åka dit. Stå för vad du gör istället.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  30. #30
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Haha. Jag har ägt några mopeder, kört trimmat. Varit rädd för att åka dit. Stå för vad du gör istället.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Ja jag kör trimmat, har nästan alltid gjort, och är fortfarande lite halvt rädd för att åka dit Då poliserna har fått totalt hjärnsläpp och ska bötfälla varenda jävel

    Men det som stör mig mest är när dom skickar ut okunniga poliser för att ta mopeder, min farsa fick tex förklara för en polis som stoppa mig att 30 mopeder inte ska finnas inregistrerade i VV För det trodde han stenhårt på..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in