Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: Hjälmkamera!

  1. #1
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533

    Hjälmkamera!

    Är det någon som har erfarenhet av hjälmkameror och någon som kan länka någon bra? Tips är också välkomna!
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  2. #2
    filip har en gopro hd hero tror jag det är, han har postat filmer från den på forumet, kolla efter det

  3. #3
    GoPro HD är oslagbar.

  4. #4
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Onödigare sak får man leta efter!

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    gopro hero hd är en av dom bästa sakerna du kan få tag i tycker jag

  6. #6
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Vad kostar en goro hero hd då?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    http://www.pinkbike.com/shop/?op=viewcategory&categoryid=20

    om du såg "100 saker man måste göra innan man dör" på tv för ett tag sen, då var rätt mycket filmat med goPro

  9. #9
    GoPro om du vill lägga pengar på det. Annars gjorde ja och en kompis en homemade version, funkade skit bra, vi drog en bult genom en hjälm, sen en mutter som höll ihop det och på undersidan av kameran fanns en förgängat hål som det bara var att skruva fast - skit lätt gjort och billigt.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  11. #11
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Finns det något billigare allternativ?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  12. #12
    ta en vanlig kamera och skruva fast, finns fästen för stativ på de flesta kameror, sen om det funkar är en annan femma...

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ta en vanlig kamera och skruva fast, finns fästen för stativ på de flesta kameror, sen om det funkar är en annan femma...
    funkar utmärkt efter lite pillande
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  14. #14

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Finns det något billigare allternativ?
    på pinkbike är gopro billigst vad jag har sett iaf, men såklart finns det väll billigare alternativ. men en gopro är värd varenda krona

  15. #15
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Onödigare sak får man leta efter!

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Är du dum eller? Eller juste du sitter ju bara inne på mnf och klagar på alla som gör nåt hela tiden så du har väl inget att spela in direkt som är intressant..

  16. #16
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Är du dum eller? Eller juste du sitter ju bara inne på mnf och klagar på alla som gör nåt hela tiden så du har väl inget att spela in direkt som är intressant..
    Först och främst. Hela tiden? Tror nog att du är dum i huvudet, eller skev tidsuppfattning. Men som svar på frågan. Nej jag har inget intressant att spela in då jag anser att det är töntigt att filma när man kör moped. Något mer du undra?

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Först och främst. Hela tiden? Tror nog att du är dum i huvudet, eller skev tidsuppfattning. Men som svar på frågan. Nej jag har inget intressant att spela in då jag anser att det är töntigt att filma när man kör moped. Något mer du undra?

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  18. #18
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Först och främst. Hela tiden? Tror nog att du är dum i huvudet, eller skev tidsuppfattning. Men som svar på frågan. Nej jag har inget intressant att spela in då jag anser att det är töntigt att filma när man kör moped. Något mer du undra?

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    När jag ser dig posta så är det oftast bara gnäll på andra ja.

    Måste man filma när man kör moped? Finns tusen saker man kan filma annars som du kan kolla på youtube om du tvivlar. Sen är det inget fel med att filma när man kör moped heller. Mer töntigt att försöka leka vuxen genom att tycka allt som har med mopeder att göra är töntigt.. Vad gör du då här kan man undra också?

  19. #19

  20. #20

  21. #21
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    När jag ser dig posta så är det oftast bara gnäll på andra ja.

    Måste man filma när man kör moped? Finns tusen saker man kan filma annars som du kan kolla på youtube om du tvivlar. Sen är det inget fel med att filma när man kör moped heller. Mer töntigt att försöka leka vuxen genom att tycka allt som har med mopeder att göra är töntigt.. Vad gör du då här kan man undra också?
    Då läser du inte mycket av det jag postar.

    Har jag sagt att allt med mopeder är töntigt? Det är min högst personliga åsikt och js, jag tycker fortfarande att det är löjligt att filma mopeder, dvs nu inte då. Jag skiter fullständigt hur din prorace senda går, varför skulle jag bry mig om det.

    Vad gör du själv här? Tänk lite..

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #22
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Ge er nu å skräpa ner nån annan tråd..
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Då läser du inte mycket av det jag postar.

    Har jag sagt att allt med mopeder är töntigt? Det är min högst personliga åsikt och js, jag tycker fortfarande att det är löjligt att filma mopeder, dvs nu inte då. Jag skiter fullständigt hur din prorace senda går, varför skulle jag bry mig om det.

    Vad gör du själv här? Tänk lite..

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Grejen är väl den att det inte tillför något att skriva som du gör, "onödigare sak får man leta efter". Skriv något konstruktivt eller positivt istället. Dessutom tycker jag precis som dig, tycker också Gopro är något otroligt onödigt för MIG, men för någon som jobbar med att göra skidfilmer kanske otroligt nödvändigt. Men man behöver ju inte alltid skriva det man tänker, iaf inte om det bidrar till en sämre stämning.

  24. #24

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Grejen är väl den att det inte tillför något att skriva som du gör, "onödigare sak får man leta efter". Skriv något konstruktivt eller positivt istället. Dessutom tycker jag precis som dig, tycker också Gopro är något otroligt onödigt för MIG, men för någon som jobbar med att göra skidfilmer något kanske otroligt nödvändigt. Men man behöver ju inte alltid skriva det man tänker, iaf inte om det bidrar till en sämre stämning.
    +1

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Först och främst. Hela tiden? Tror nog att du är dum i huvudet, eller skev tidsuppfattning. Men som svar på frågan. Nej jag har inget intressant att spela in då jag anser att det är töntigt att filma när man kör moped. Något mer du undra?

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
    Måste man åka moped då? Jag finner det kul att filma när jag åker enduro i skogen, eller skoter för den delen. Det är helt underbart att kolla på i efterhand.

  26. #26

  27. #27

  28. #28
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Nån som har läst Teknikmagasinets senaste tidning? Har en kamera som heter Rollei ActionCam 100 (kostar 999). Någon som tror den kan funka?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  29. #29
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Nån som har läst Teknikmagasinets senaste tidning? Har en kamera som heter Rollei ActionCam 100 (kostar 999). Någon som tror den kan funka?
    Kolla youtube. Borde finnas filmer som man spelat in med den

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Nån som har läst Teknikmagasinets senaste tidning? Har en kamera som heter Rollei ActionCam 100 (kostar 999). Någon som tror den kan funka?
    Lite test, dock inte med den du nämner. http://www.youtube.com/watch?v=paxtKssZQrE

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in