1. #1

    moppe Orginalröret passar inte på min Neo's!

    Jag har en Neos som har en Stage6 70cc monterad, har tidigare kört med ett Stage6 effektrör på som passat toppen! Nu skulle jag vilja byta tillbaka till orginalröret då jag vill stunta men röret passar inte emot cyllen.

    Mynningen från cylindern är lite vinklad och jag tror att det är problemet, när jag fäster orginalröret (var tvungen att såga av fästet då det tog emot) så ligger röret pressat emot däcket + fälgen.

    Undrar om någon har en aning om hur man kan lösa det? Finns det något lätt sätt att böja ut röret?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Det måste ju vara helt fel rör eller så är du bara bakfull och ser i syne

  3. #3
    skruva fast den i cylindern innan du sätter den i fästet ? eller så är det ju bara att bocka till det lite lätt, för du kanske har krökt röret lite när det inte varit i andvändning ?
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  4. #4
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Kan vara så att du behöver spacers till ditt "original rör" Det behöver jag iaf annars blir det cp vinkel som du beskrev

  5. #5
    Eller så har du gjort samma sak som ägaren innan på neosen jag hade,
    Namn:  PICT4240.jpg
Visningar: 333
Storlek:  111,4 KB

  6. #6
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    hammare och gasolbrännare så får du nog en vinkel som passar inom kort
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  7. #7
    Så var det på mitt MK rör.. Det fixade jag enkelt med lite distanser där man fäster det i kylaren

  8. #8
    David köp mitt orginal rör
    Om ni vill något citera Engert

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    hammare och gasolbrännare så får du nog en vinkel som passar inom kort
    Har tyvärr ingen gasolbrännare, men tack för tipset! Ska kolla runt efter någon som har en

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Pff,,,,

    David, våld så går allt!
    Jag tror att det blir lite att banka på det men om det går åt skogen så köper jag Sundqvists! (Sry för dubbelpost men har inte lärt mig hur man citerar flera i ett inlägg)

  12. #12
    Jag tror att det blir lite att banka på det men om det går åt skogen så köper jag Sundqvists! (Sry för dubbelpost men har inte lärt mig hur man citerar flera i ett inlägg)
    Knappen brevid svara med citat
    Citera för svar... seriöst.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in