Hybridvisning

moppe ställa in allt!

tja! jag har en aerox 05 jag köpte ganska nyss ett giannelli extra rör men när jag satte dit det gick den mycket dåligare än med orginal rör.
    jag har testat att bytt alla olika munstycken men inget har gjort så det blivit bättre, kan man ha kvar luft burken eller måste man köpa ett sportluft?
    när man tar bort luft burken kan den varva mycket men när den är på varvar den inte alls.

skulle någon kunna säga hur man ställer in en aerox så att den går bra med effektrör? Tack för svar!

sitter väl strypningar i röret?

byt vikter , och du måst kanske skruva på luftskruven så att den får lite mer luft

Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    byt vikter , och du måst kanske skruva på luftskruven så att den får lite mer luft
    men jag hittar ingen skruv på min fögge? jag har en gurtner fögge

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    tror de sitter en strypning i dom gianelli rören. Kolla i myningen om de sitter nån där om de gör de så tar du bara bort den
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

okeej

Ta bort strypningen i mynningen. Byt munstycke och se till att tändstiftet har en oboybrun färg (skruva av tändstiftet, sen kollar du på själva stiftet vilken nyans den är i). Är den mörkbrun eller svart så ska du gå ned i munstycke, är den väldigt ljus eller t om vit så ska du byta upp i storlek. Detta är mycket viktigt, vid för snålt munstycke så kan cylindern skära. Du behöver också justera luftskruven så att den får tillräckligt med luft. Byt till lättare vikter så att den orkar varva. Testa runt om kring 4.0-4,3gr. Kopplingsfjädrar kan också behövas bytas till 20%-40% starkare
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Ta bort strypningen i mynningen. Byt munstycke och se till att tändstiftet har en oboybrun färg (skruva av tändstiftet, sen kollar du på själva stiftet vilken nyans den är i). Är den mörkbrun eller svart så ska du gå ned i munstycke, är den väldigt ljus eller t om vit så ska du byta upp i storlek. Detta är mycket viktigt, vid för snålt munstycke så kan cylindern skära. Du behöver också justera luftskruven så att den får tillräckligt med luft. Byt till lättare vikter så att den orkar varva. Testa runt om kring 4.0-4,3gr. Kopplingsfjädrar kan också behövas bytas till 20%-40% starkare
    okeej tack! jag ska borra upp strypningen ! jag hat bytt vikter till 4,5 gram oxh testat alla möjliga munstycken men vilken storlek tror du att man ska testa?

Citat Ursprungligen postat av aeroxX Visa inlägg
    okeej tack! jag ska borra upp strypningen ! jag hat bytt vikter till 4,5 gram oxh testat alla möjliga munstycken men vilken storlek tror du att man ska testa?
    Det vet väl inte jag. Du får ta loss tändstiftet och kolla hur det ser ut och sen ställa in efter det
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Det vet väl inte jag. Du får ta loss tändstiftet och kolla hur det ser ut och sen ställa in efter det
    okej

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in