DT50 mx krånglar

Tja!
    Köpte en gammal DT av min morbror igår, den startade och gick när jag var och hämtade den men när jag kom hem med den gick den konstigt..
    Extremt svårstartad, läcker bensin ur cylindern(får den för mycket bensin?) Den tog tjuvluft när jag hämtade den men det fixade jag med nya packningar vid insuget, trodde att detta skulle lösa problemet men det gjorde det inte. Och nu när jag fick igång den kom det en jävla massa vit rök ur avgasröret, vad kan det bero på?

Om det spelar någon roll så sitter det 65cc och 21mm förgasare på den..
    tack på förhand!
    Spaxi på förra moppenet!

kanske får för mycke olja

Citat Ursprungligen postat av TheDoowN Visa inlägg
    kanske får för mycke olja
    mjo tänkte det med, blandar olja i tanken fast jag gick på magkänsla hur mycket olja det skulle vara i så kanske blev för mycket fast om jag inte har fel så blir det väll typ blå rök av olja? vit rök kommer väll av vatten kom jag på
    Spaxi på förra moppenet!

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    rensa förgasaren då? testa spruta startgas runt cyllen går han upp i varv tjuvluftar han fortfarande vad har du för stift på? till 65cc bör du ha b7hs har du för hårt stift så blir den skit svår startad

Citat Ursprungligen postat av Fredde1337 Visa inlägg
    rensa förgasaren då? testa spruta startgas runt cyllen går han upp i varv tjuvluftar han fortfarande vad har du för stift på? till 65cc bör du ha b7hs har du för hårt stift så blir den skit svår startad
    kan nog vara rätt det där med tändstiftet! köpte nytt igår och han i affären sa att man skulle ha hårt stift i en moppe, tror det var en 9a på tändstiftet, då är den alltså för hård?
    Spaxi på förra moppenet!

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    kan nog vara rätt det där med tändstiftet! köpte nytt igår och han i affären sa att man skulle ha hårt stift i en moppe, tror det var en 9a på tändstiftet, då är den alltså för hård?
    hahah jaa till orginal ska man köra på 6, lätt trimmad(60cc) 7, hård trimmad(70cc) 8, VRÅÅÅLtrimmad 9

hahah jaa till orginal ska man köra på 6, lätt trimmad(60cc) 7, hård trimmad(70cc) 8, VRÅÅÅLtrimmad 9
    Haha men dåså!:p har fått igång den några gånger nu men den dör hela tiden, beror det på tändstiftet också?
    Spaxi på förra moppenet!

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    antagligen

antagligen
    Soft :p blev lite rädd för att den hade skurit då den dog när jag testade köra den lite xd
    Spaxi på förra moppenet!

att de kommer vit rök ur avgasröret är inte att den får för mycket olja, då ryker de blå/grått. Om de är vitt läcker den vatten nånstans så de kommer in i cylindern

Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    att de kommer vit rök ur avgasröret är inte att den får för mycket olja, då ryker de blå/grått. Om de är vitt läcker den vatten nånstans så de kommer in i cylindern
    Okej tror det kan vara så att det är vatten i avgasröret då det är helt nya packningar i hela motorn
    Spaxi på förra moppenet!

Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    Okej tror det kan vara så att det är vatten i avgasröret då det är helt nya packningar i hela motorn
    Du kan ha sätt någon packning fel, men kolla om de är vatten i avgasröret om du tror de, låter skumt

Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    Du kan ha sätt någon packning fel, men kolla om de är vatten i avgasröret om du tror de, låter skumt
    itne jag som har monterat packningarna, de tär min mrbor som har gjort det och han ör en handig man och har skruvat med moppeder hela sitt lliv typ så trorr inte an har satt npgonting fel
    Spaxi på förra moppenet!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in