1. #1

    Beta rr -04 | Storlek på förgasare?

    Hej, har blivit lite sugen på en större fögge nu och undrar om någon vet storleken på original föggen på en beta rr -04? Och är det nåt som man bör byta om man skaffar större fögge? Har dragen plugg och öppet filter just nu. Tack för svar

  2. #2
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Min polare har en 03a, tror han har 14mm men ta bort din fögg och kolla storleken på den?

  3. #3
    gör det när jag har tid nångång, någon som kan besvara dom andra frågorna då?

  4. #4
    munstycket, har du bytt det ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  5. #5
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Du kan ju gå ut och titta på föggen nu direkt, det borde stå på sidan av den, vilken storlek den är!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  6. #6

  7. #7
    phbn 12 stod det, så jag har 12mm fögge då?

  8. #8

  9. #9
    okej, blir en 17mm fögge bra på min "setup" då eller?

  10. #10

  11. #11
    Vad har du för setup?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  12. #12
    Airsal 50cc sport
    Öppet filter
    12mm fögge (original)
    12/52 drevning
    säkert nåt mer

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    Airsal 50cc sport
    Öppet filter
    12mm fögge (original)
    12/52 drevning
    säkert nåt mer
    Orginal gasaren funkar bra men 17,5 till 19 mm passar bra om moppen ska bruksköras då den drar mindre då
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  14. #14

    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    kalix norrbotten
    Inlägg
    2
    ja har en beta rr -04 jag kör med orginal cylle gianelli 2t rör 12/52 drevning och 16mm fögge och 88 munstycke o min går bra

  15. #15
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Satsa på en grövre cylinder först. Sedan kan du köpa en större gasare. Du tjänar mer på att köpa en cylinder först än
    förgasare
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in