Sidan 2 av 7 Första 1234 ... Sista
  1. #31

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Är det där med lameller och membran viktigt att byta? Kan man ha kvar originalen? Och är det nåt mer man måste byta än det som står på listan?

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Är det där med lameller och membran viktigt att byta? Kan man ha kvar originalen? Och är det nåt mer man måste byta än det som står på listan?
    Tror du fått med det mesta, sen skulle jag byta lameller & membran om man ska köra mid/hyper. Men enligt simon så behövs inte det, så det är väl från person till person . Men om du ska köpa airsal:en som är länkad på första sidan så går org lika bra.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Minst lika länge som PRlameller eller sånt skit.
    Word Original lammeler och MHR fjädrar funkar bra så länge som lammelerna inte är slitna!

  4. #34

  5. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag körde min med orgkoppling tills den började slira, då bytte jag till MHRfjädrar och så slutade det.
    Nu har jag kört hyper på den kopplingen i snart ett år, fortfarande inget slir.
    Vad har du för cylinder? Jag trodde du satt på en barikit 70cc ?

  6. #36


  7. Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    En fråga till, om min kompis har en 80cc Cylinder 21 - 24mm förgasare, och allt annat som står på listan. Och om jag har en Dellorto Flat-Slide 28mm, Yasuni (Carrera 30) avgassystem, och en 70cc Cylinder. Vilken skulle axxa bäst och ha bäst toppfart? Eller är det lika?

    BTW, vilken Cylinder skulle ni rekommendera till min Aerox, som kommer ha Dellorto Flat-Slide 28mm och Yasuni (Carrera 30) avgasrör?

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja, men den är portad och går som en PR70.
    En oportad pr70 kanske

  9. #39

  10. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nja, den var lite portad + polerade kanaler.

    Och så var ProRacen i nyskick, och Barikiten inte långt ifrån slut.
    Så du menar helt seriöst att man ska tro att en portad barikit skulle gå som en portad pr70? I så fall fattar jag inte varför någon skulle köpa prorace, dubbla priset & man får ingen effekt?

  11. #41

  12. Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja..
    Prorace är ju bara att slänga på och köra, den har mera bottendrag, helt sjukt bra dra faktiskt, men på högre varv så gick dom jämnt.

    Vid ~1.50 så försöker vi starta, jag fick lite bättre start, och sen låg höll vi samma avstånd..

    Ja, tror dig nu båda gick rätt fint

  13. #43

  14. Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    En fråga till, om min kompis har en 80cc Cylinder 21 - 24mm förgasare, och allt annat som står på listan. Och om jag har en Dellorto Flat-Slide 28mm, Yasuni (Carrera 30) avgassystem, och en 70cc Cylinder. Vilken skulle axxa bäst och ha bäst toppfart? Eller är det lika?

    BTW, vilken Cylinder skulle ni rekommendera till min Aerox, som kommer ha Dellorto Flat-Slide 28mm och Yasuni (Carrera 30) avgasrör?
    köp en bb77 eller 87
    Om ni vill något citera Engert

  15. #45


  16. Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Är det så att kolven slits fort på Hypers?

  17. #47
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Är det så att kolven slits fort på Hypers?
    Klart det slits snabbare än på en "mildare" cylinder, sen beror det mycket på hur du tar hand om sakerna också.

  18. #48

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Klart det slits snabbare än på en "mildare" cylinder, sen beror det mycket på hur du tar hand om sakerna också.

    Aha okej. Är det cylindern eller förgasaren som orskar så att kolven slits snabbt?

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Aha okej. Är det cylindern eller förgasaren som orskar så att kolven slits snabbt?
    Vad menar du nu? Det är ju för den varvar mycket

    Edit: Tror jag fattar vad du menar nu, & i så fall är svaret cylindern

  20. #50

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Vad menar du nu? Det är ju för den varvar mycket

    Edit: Tror jag fattar vad du menar nu, & i så fall är svaret cylindern

    Aha okej Tack då vet jag Så om jag har en lite mildare 70cc cylinder så kommer inte kolven slitas lika snabbt?

  21. #51
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Aha okej Tack då vet jag Så om jag har en lite mildare 70cc cylinder så kommer inte kolven slitas lika snabbt?
    Precis

  22. #52

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Precis

    Okej då vet jag Men hur stor förgasare man har, det spelar ingen roll eller?

  23. #53
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Aha okej Tack då vet jag Så om jag har en lite mildare 70cc cylinder så kommer inte kolven slitas lika snabbt?
    jag kör på en hebo manston replica, portad av ATR, kör du lugnt och inte fuckokör räcker kolven långt, men visst, det är inte lika långt som en t.ex sport 70.
    Jag brukskör med min och byter kolvring efter ca 30 mil, eller ja, jag bytte senast för ungefär 30 mil sen
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #54
    Du kan ju inte brukköra med ett c30 rör
    Om ni vill något citera Engert

  25. #55
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
    Du kan ju inte brukköra med ett c30 rör
    lennart verkar ju bruksköra med sin hyper, så antar att han också kan det
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #56

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Såhär hade jag tänkt att ha för setup på min Aerox:

    - Stage6 - Cylinderkit (Racing) 70cc http://www.twostroke.se/product.asp?product=8741

    - Yasuni Avgassystem (Carrera 16) http://www.twostroke.se/product.asp?product=7641

    - Malossi - Förgasarkit (PHBG) 19mm http://www.twostroke.se/product.asp?product=12569


    Tror ni det blir en bra setup? Vad tror ni den toppar, och hur många hk kommer min Aerox att ha? Och kommer mina kolvar hålla länge?


    BTW, måste jag köpa munstyckesset till den här förgasaren och se vilken munstycke storlek som är perfekt moppen, eller ska jag köra på det man får med?

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Såhär hade jag tänkt att ha för setup på min Aerox:

    - Stage6 - Cylinderkit (Racing) 70cc http://www.twostroke.se/product.asp?product=8741

    - Yasuni Avgassystem (Carrera 16) http://www.twostroke.se/product.asp?product=7641

    - Malossi - Förgasarkit (PHBG) 19mm http://www.twostroke.se/product.asp?product=12569


    Tror ni det blir en bra setup? Vad tror ni den toppar, och hur många hk kommer min Aerox att ha? Och kommer mina kolvar hålla länge?


    BTW, måste jag köpa munstyckesset till den här förgasaren och se vilken munstycke storlek som är perfekt moppen, eller ska jag köra på det man får med?
    Det verkar va en bra setup, men kör på 21mm förgasare istället skulle jag säga. Du måste ha munstycken, man får testa sig fram, vet inget om cyllen dock så kan inte ens säga på ett ungefär

  28. #58
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  29. #59

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    Det där är en värsting cylinder Vill inte ha en sån, för man måste byta kolvarna ungefär var 15:e timme då.

  30. #60
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Det där är en värsting cylinder Vill inte ha en sån, för man måste byta kolvarna ungefär var 15:e timme då.
    Den där stage6 cylindern du visade är ju inte någon mildare cylinder om du trodde det?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in