Sidan 16 av 153 Första ... 614151617182666116 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Riktigt fina! En bild från din sida hade inte varit fel när du väl fått dem
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Sjukt fina
    Tack! Puryeah, ja visst det kan jag nog fixa. Ska på bröllop nästa helg och var klantig nog att jag inte beställde skorna i god tid. Nu är det tveksamt om jag hinner få dem, missade att Herring hade sin jävla rea också så då tar det ännu längre tid. Känns tungt.

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Till din farfar ellr ?
    Nej, till mig.

hur kan ni tycka dom är snygga ?
    Det är väl en väldigt konstig fråga, allt är subjektivt.

har hellre valiga träskor..
    Ha träskor du, jag misstycker inte.

någon fler som tycker de är jävla daltande med väskor ? ta en jävla raklam RYGGSÄCK grymt mycke skönare och spar förmodligen en massa pengar till annat
    Tråden heter Stil, mode, kläder, varför skulle vi då inte kunna prata om väskor?

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Gilldade dom inte alls faktiskt, Mönstret, färgen osv. skriker farfar. Och nej, har inte på mig Feta, trasiga skateskor, men dessa fall mig inte mig i smaken tyvärr. Om de var svarta istället hade det vart mer okej, till kostym osv. Men bara du är nöjd med dom så
    Ska ha en mörkblå kostym, så då ser det, enligt mig, bättre ut med bruna skor. Om det där är hur din farfar ser ut, så har jag inget emot att se ut som honom.

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    var inne i en butik med massa kavajer/blazers av bla. oscar jacobson. Tyckte alla var för "tjocka" över axlarna.. och när jag väl hittade en tunnare var de såklart en för damer :/ är de flesta så tjocka eller är de bara jag som inte hittar några tunnare. Jag vill kunna använda kavajen lite mer vardagligt, typ med uppkavlade ärmar så det inte blir allt för stiligt. Vore tacksam för tips på modeller osv!

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    var inne i en butik med massa kavajer/blazers av bla. oscar jacobson. Tyckte alla var för "tjocka" över axlarna.. och när jag väl hittade en tunnare var de såklart en för damer :/ är de flesta så tjocka eller är de bara jag som inte hittar några tunnare. Jag vill kunna använda kavajen lite mer vardagligt, typ med uppkavlade ärmar så det inte blir allt för stiligt. Vore tacksam för tips på modeller osv!
    Då bör du leta efter något annat än en kavaj/blazer om du inte vill framstå som ett spån.
    w

Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Får mig att länka på:

Ja likheten är verkligen slående...
    w

Fick skorna idag! Galet, vad fina de är. Kommer med en bild senare.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Trevligt!

Hur tyckte du att det fungerade med storlekarna, var det några problem att få ett par skor som passade med storleksguiden på hemsidan?
    MRX_Racing @ mnf

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Dom är skitsnygga har ett par svarta likadana funderar på att skaffa bruna..

Reg.datum
    Mar 2009
    Tips på något snyggt bälte?
    Inget sånt där äckligt smalt med ett litet spänne där fram då jag inte klär mig på det sättet utan något liknande detta http://jackjones.bestsellershop.com/...lt/34805/37227
    Alltså lite fetare med ett lite större metall där framme

dsquared !

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Morsan gifter sig nästa helg, tips på outfit? Kommer inte köra svart kavaj.

Funderar på beigea chinos, ljusblå skjorta o mörkblå blazer? (slips eller fluga?) Kan det funka?

Hoppas någon kan komma med lite inspiration!
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Morsan gifter sig nästa helg, tips på outfit? Kommer inte köra svart kavaj.

Funderar på beigea chinos, ljusblå skjorta o mörkblå blazer? (slips eller fluga?) Kan det funka?

Hoppas någon kan komma med lite inspiration!
    Kostym.
    w

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Kostym.
    mm, har kollat på de. Blir en mörblå med brunapjux.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    mm, har kollat på de. Blir en mörblå med brunapjux.
    Redan köpt? Bär du ofta kostym?

Jag tycker personligen mörkblå är rätt tråkigt, men det beror ju också på om man passar i kalla färger eller inte.

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Redan köpt? Bär du ofta kostym?

Jag tycker personligen mörkblå är rätt tråkigt, men det beror ju också på om man passar i kalla färger eller inte.
    Tråkig eller inte så är ju mörkblå den absolut mest användbara färgen, enligt mig också den snyggaste men det är ju såklart en smaksak. Den fungerar lika bra vid formella som informella tillfällen och alla årstider, det enda tillfället där den inte fungerar är väl egentligen begravningar.

Mitt senaste stilrelaterad inköp, en fin liten penna att ha i innerfickan på rocken etc.

(Spoiler pga lång bild)

Parker Sonnet mini, underbart välbyggd liten penna med perfekt tyngd och balans, bra känsla i material och mekanik och en grym finish trots sitt relativt låga pris. Visst är den i minsta laget att skriva mycket med, men det har jag andra pennor till. Denna är mest för att rycka fram när man ska skriva under något kvitto, göra en anteckning eller liknande.

Vad lirar mnfarna för pennor förresten, och vad är er inställning till lite finare kvalitétspennor?
    MRX_Racing @ mnf

köper bic-pennor för 9kr på skolans bokhandel

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Tråkig eller inte så är ju mörkblå den absolut mest användbara färgen, enligt mig också den snyggaste men det är ju såklart en smaksak. Den fungerar lika bra vid formella som informella tillfällen och alla årstider, det enda tillfället där den inte fungerar är väl egentligen begravningar.

Mitt senaste stilrelaterad inköp, en fin liten penna att ha i innerfickan på rocken etc.

(Spoiler pga lång bild)

Parker Sonnet mini, underbart välbyggd liten penna med perfekt tyngd och balans, bra känsla i material och mekanik och en grym finish trots sitt relativt låga pris. Visst är den i minsta laget att skriva mycket med, men det har jag andra pennor till. Denna är mest för att rycka fram när man ska skriva under något kvitto, göra en anteckning eller liknande.

Vad lirar mnfarna för pennor förresten, och vad är er inställning till lite finare kvalitétspennor?
    Enbart reservoarpennor från Montblanc.

Tycker det känns lite bajsnödigt att disskutera dyra kvalitetspennor (även om förvisso 500kr inte är så jättedyrt) på ett moppeforum, speciellt när de flesta fortfarnde går i skolan. Att lägga 500-1000kr på en penna när man går på gymnasiet eller förvisso första åren på högskola/universitet känns i min menig lite bajsnödigt. Visst om du har ett yrke med mycket kundkontakt kan jag förstå det, men för enbart skolan känns det overkill.

Iaf så använder jag pilot vpen, kostar 39kr på akademibokhandeln. Inte den snyggaste pennan men oerhört bra vardagspenna, speciellt för priset och med tanke på att det är en reservoarpenna vilket jag tycker är oerhört mycket bekvämare att skriva med.

Men iaf om jag skulle köpa en dyrare penna skulle det helt klart bli en Faber Castell Ambition, kostar runt 500-700kr. Väldigt fin penna imo.
    Senast redigerat av quuz den 2010-09-04 klockan 20:17.
    w

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Använder mig av en drygt 4 cm lång avbruten blyertspenna som är dåligt vässad.
    +1

Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    WTF, nu tycker jag nästan detta börjar bli lite överdrivet, snack om vilka pennor man har? Haha, trodde inte någon i världen va intresserad av pennor, man aja, jag kör på någon random stiftpenna jag hittade hemma
    Är väll ungefär lika interessant som vilka luftfilter folk använder.
    w

Är väll ungefär lika interessant som vilka luftfilter folk använder.
    Snarare hur breda rader man har i sin engelskabok

frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    snälla kan inte alla moppepojkar som inte bryr sig om mode, kläder osv bara sluta skriva i tråden och hålla sig till sina moppetrådar?

Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    snälla kan inte alla moppepojkar som inte bryr sig om mode, kläder osv bara sluta skriva i tråden och hålla sig till sina moppetrådar?
    mode behöver inte betyda att man ska ha väskor för 3papp och pennor för 5 hundra och bära skjorta och kavaj varje dag

Reg.datum
    Jul 2010
    mode behöver inte betyda att man ska ha väskor för 3papp och pennor för 5 hundra och bära skjorta och kavaj varje dag
    word!
    “Computer games don’t affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”

Enbart reservoarpennor från Montblanc.

Tycker det känns lite bajsnödigt att disskutera dyra kvalitetspennor (även om förvisso 500kr inte är så jättedyrt) på ett moppeforum, speciellt när de flesta fortfarnde går i skolan. Att lägga 500-1000kr på en penna när man går på gymnasiet eller förvisso första åren på högskola/universitet känns i min menig lite bajsnödigt. Visst om du har ett yrke med mycket kundkontakt kan jag förstå det, men för enbart skolan känns det overkill.

Iaf så använder jag pilot vpen, kostar 39kr på akademibokhandeln. Inte den snyggaste pennan men oerhört bra vardagspenna, speciellt för priset och med tanke på att det är en reservoarpenna vilket jag tycker är oerhört mycket bekvämare att skriva med.

Men iaf om jag skulle köpa en dyrare penna skulle det helt klart bli en Faber Castell Ambition, kostar runt 500-700kr. Väldigt fin penna imo.
    Jo men där kan jag faktiskt hålla med dig. 500kr tycker jag är okej att lägga på en fin penna lika väl som att du lägger det tiodubbla på en fin klocka (det är lite samma resonemang där, mobilen visar tiden lika bra som klockan för 5k men det är ju inte riktigt samma sak). Över 500kr när man studerar tycker jag också är onödigt, helt klart. Däremot så finns det många fina pennor under/kring 500 lappen, och vad jag menar är om någon reflekterar över vilken penna dom använder dvs inte bara tar första bästa stump till blyerts de kan hitta. Sen om pennan kostar 5kr, 50kr, 500kr eller 5000kr är väl av mindre vikt.

Angående reservoarpennor, har funderat på att köpa en sådan jag också men jag tror det faller på att pappret idag är av för dålig kvalité för det? Eller är det ett annat bläck i dagens reservoarpennor som gör att det går att skriva med dom även på vanliga skolblock?
    MRX_Racing @ mnf

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in