Sidan 23 av 153 Första ... 1321222324253373123 ... Sista
  1. #661
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Jag var tydligen något slags "VIP member" på Cali och fick därför 20% rabatt på hela sortimentet denna veckan, 2000kr kommer dom alltså att kosta mig.



    Och ett par sådana skor är ju i sammanhanget inte riktigt relevanta, istället för att köpa ett par sådana kan jag lika gärna gå runt i mina sneakers som förra vintern. Vad jag eftersöker är ett par funktionella skor som man ändå kan visa sig i, och då syftar jag inte på att man kan knalla runt på skottade gator mellan affärerna i Sthlm utan skor som klarar en svensk vinter helt enkelt.
    Inte visste jag att ett par sneakers skyddade lika väl på vintern som ett par rejäla randsydda kängor. Speciellt inte när jag har klarat mina senaste två vintrar med ett par kängor från bobbie burns i betydligt tunnare läder och med en väldigt tunn gummisula:


    Men jag vet inte du kanske har sneakers som är bättre än ett par randsydda med stormwelt samt daintesula också?

    http://www.herringshoes.co.uk/produc...electedFitID=0


    http://www.herringshoes.co.uk/produc...lectedFitID=0#

    Sen så vet jag väll inte riktigt om en skulle vilja visa sig i ett par fula red wings, fast det är väll en smaksak antar jag.

    ---

    Kan iaf passa på att tipsa om att Ralph Lauren har nu öppnat sin brittiska webshop med mycket bra priser. Oxfordskjortor för 75 pund (780kr) jämför med 1200kr som de ligger på inne i deras butiker i nk.
    http://www.ralphlauren.co.uk/home/index.jsp
    w

  2. #662
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Inte visste jag att ett par sneakers skyddade lika väl på vintern som ett par rejäla randsydda kängor. Speciellt inte när jag har klarat mina senaste två vintrar med ett par kängor från bobbie burns i betydligt tunnare läder och med en väldigt tunn gummisula:

    Men jag vet inte du kanske har sneakers som är bättre än ett par randsydda med stormwelt samt daintesula också?

    http://www.herringshoes.co.uk/produc...electedFitID=0

    http://www.herringshoes.co.uk/produc...lectedFitID=0#

    Sen så vet jag väll inte riktigt om en skulle vilja visa sig i ett par fula red wings, fast det är väll en smaksak antar jag.

    ---

    Kan iaf passa på att tipsa om att Ralph Lauren har nu öppnat sin brittiska webshop med mycket bra priser. Oxfordskjortor för 75 pund (780kr) jämför med 1200kr som de ligger på inne i deras butiker i nk.
    http://www.ralphlauren.co.uk/home/index.jsp
    Randsydda eller inte är ju helt irrelevant, det är ju bara hur sulan och själva skon är sammanfogade. Och jag vågar nog påstå att mina sneakers skyddar bättre än vilka skor med lädersula som helst, skorna du visar har dessutom en sula av ganska dålig kvalité vilket inte gör saken bättre...

    Angående om RedWings och dyligt är fula eller inte är väl upp till betraktaren, grövre kängor är i alla fall helt klart inne nu och det var ju lite synd att du missat det vilket du uppenbarligen gjort. Sen att det inte passar till tex kostym är jag också fullt medveten om, men det är inte heller den stilen vi pratar om här.
    MRX_Racing @ mnf

  3. #663
    Tackar! brukar inte vara i sthlm så ofta händer väl nån gång bara per år så hittar inte så bra där!

    Om du letar efter wesc kläder så finns det en wesc butik nära hötorget.

    Annars finns ju "finare kläder" på NK. Vissa butiker i Gallerian har också "finare kläder" som t.ex. Gate One. Om det nu är sån typ av klädesplagg som du är ute efter

    Precis! Tackar så mycket!

  4. #664
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Angående om RedWings och dyligt är fula eller inte är väl upp till betraktaren, grövre kängor är i alla fall helt klart inne nu och det var ju lite synd att du missat det vilket du uppenbarligen gjort. Sen att det inte passar till tex kostym är jag också fullt medveten om, men det är inte heller den stilen vi pratar om här.
    Om man skall vara sådan så är väl Redwing ändå lite last year.

  5. #665
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Om man skall vara sådan så är väl Redwing ändå lite last year.
    Jag har fått intrycket att RedWing är mer eller mindre "every year since 1905" men om just kängor är jag inte alltför insatt..
    MRX_Racing @ mnf

  6. #666
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Randsydda eller inte är ju helt irrelevant, det är ju bara hur sulan och själva skon är sammanfogade. Och jag vågar nog påstå att mina sneakers skyddar bättre än vilka skor med lädersula som helst, skorna du visar har dessutom en sula av ganska dålig kvalité vilket inte gör saken bättre...

    Angående om RedWings och dyligt är fula eller inte är väl upp till betraktaren, grövre kängor är i alla fall helt klart inne nu och det var ju lite synd att du missat det vilket du uppenbarligen gjort. Sen att det inte passar till tex kostym är jag också fullt medveten om, men det är inte heller den stilen vi pratar om här.
    Helt irreleveant skulle jag inte vilja påstå att det är, en sko med randsydd konstruktion håller betydligt längre än en limmad sko, och på vintern slits skor extra fort.

    Ang att sulan har dålig kvalite, varför tror du det? Förmodat att du inte har ett par loake? Eller du kanske vet något sätt att urskilja det genom en bild och kolla på den lite? Jag har nämligen haft ett par i över ett år nu och använt dem väldigt ofta i både regn och fint väder. Frågar du mig håller sulan väldigt bra kvalite. Eller menar du kanske att ett par skor med dainitesula som är storm welted har dålig kvalite och ej lämpade för vinter?

    Vad är det som är synd med att jag missat förra årets trend? Jag köper inte kläder grundat på rådande trender utan satsar på en tidlös garderob så om något är "inne och trendigt" bryr jag mig inte det blekaste om, snarare synd att du verkar påverkas av rådande trender om du frågar mig.

    ---


    Färgen kan man tycka vad man vill om, men jävlar vilka snygga skor. Brooks brother, dubbel randsydd gummisula. Enda negativa är priset på 650 dollar vilket svider ganska rejält.
    Senast redigerat av quuz den 2010-10-25 klockan 22:22.
    w

  7. #667
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Helt irreleveant skulle jag inte vilja påstå att det är, en sko med randsydd konstruktion håller betydligt längre än en limmad sko, och på vintern slits skor extra fort.

    Ang att sulan har dålig kvalite, varför tror du det? Förmodat att du inte har ett par loake? Eller du kanske vet något sätt att urskilja det genom en bild och kolla på den lite? Jag har nämligen haft ett par i över ett år nu och använt dem väldigt ofta i både regn och fint väder. Frågar du mig håller sulan väldigt bra kvalite. Eller menar du kanske att ett par skor med dainitesula som är storm welted har dålig kvalite och ej lämpade för vinter?

    Vad är det som är synd med att jag missat förra årets trend? Jag köper inte kläder grundat på rådande trender utan satsar på en tidlös garderob så om något är "inne och trendigt" bryr jag mig inte det blekaste om, snarare synd att du verkar påverkas av rådande trender om du frågar mig.

    ---


    Färgen kan man tycka vad man vill om, men jävlar vilka snygga skor. Brooks brother, dubbel randsydd gummisula. Enda negativa är priset på 650 dollar vilket svider ganska rejält.
    Nu finns det visserligen mellanting mellan limmade och randsydda, och till och med skräddare kan ha problem att urskilja vilka som verkligen är randsydda men såklart har du en poäng där. Jag syftade dock inte på limmade utan övriga sydda sulor, framgick inte helt medger jag.

    Med tanke på att ett par riktiga lädersulor kostar lika mycket om inte mer än ett par loake skor finns det ingen chans i världen att det är ett par bra sulor i dem. Riktiga sulor innehåller ett speciellt slags läder jag inte kommer ihåg namnet på, och det är nätt och jämt att det sitter i C&J skor.

    Visst har du rätt i att en tidlös garderob är viktig men vissa influenser bör den ha för att inte bli tråkig. Hur vida kängor hör till dem kan väl diskuteras, men jag anser ändå att ett par hyffsat rejäla vinterkängor står sig ganska bra mellan åren (speciellt med vårt klimat) även om det kommer och går. Viss anpassning anser jag hur som helst bör göras efter vilken tid det är.

    Skorna du visade där var helt klart snyggast av dom du visat även om jag personligen inte är något stort fan av för mycket detaljer på mina skor (i det här fallet hålen/mönstret). Faktum kvarstår dock att det inte är ett par funktionella skor på vintern oavsett vad du säger, även om dom håller bra kan dom omöjligt vara varma nog och framförallt resultera i ett antal blåmärken när du kommer till ett parti med ogrusad is där ett par andra kängor ofta ger dig iaf lite grepp. Men som sagt, tyvärr inte för mig men dom var helt klart snygga!
    MRX_Racing @ mnf

  8. #668
    Jag gillar Trickers kängor. Klicka på bilderna för större/fler bilder.











  9. #669

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Dags för no shave november.

  10. #670
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Inte visste jag att ett par sneakers skyddade lika väl på vintern som ett par rejäla randsydda kängor. Speciellt inte när jag har klarat mina senaste två vintrar med ett par kängor från bobbie burns i betydligt tunnare läder och med en väldigt tunn gummisula:

    Men jag vet inte du kanske har sneakers som är bättre än ett par randsydda med stormwelt samt daintesula också?


    Sen så vet jag väll inte riktigt om en skulle vilja visa sig i ett par fula red wings, fast det är väll en smaksak antar jag.
    Förra vintern hade jag ett par Clarks Originals med tunt läder och en ganska tjock gummisula, fungerade bättre än sneakers men man frös lite ifall man varit ute på långa promenader. Har nu införskaffat mig ett par höga kängor från DinSko som jag gillar skarpt!


    Är sugen på ett par fräscha Chelsea Boots eller Jodphurs också men får se hur det blir med detta då jag har två par ökenkängor också.

    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Kan iaf passa på att tipsa om att Ralph Lauren har nu öppnat sin brittiska webshop med mycket bra priser. Oxfordskjortor för 75 pund (780kr) jämför med 1200kr som de ligger på inne i deras butiker i nk.
    http://www.ralphlauren.co.uk/home/index.jsp
    Har endast en Ralph Lauren skjorta men som jag är riktigt nöjd med! Lär helt klart bli fler nu när de är såpass billiga.

    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Funderar på att köpa ett par RedWing kängor, någon som har några erfarenheter av dom? Fungerar dom för svenska vintrar med snö, slask och kyla om vartannat? Övriga synpunkter?

    http://caliroots.com/c-store/product.asp?id=6639
    Sjukt fräscha! Lär sitta fint till ett par upprullade blåa jeans!

    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jag gillar Trickers kängor. Klicka på bilderna för större/fler bilder.


    Ser inte mycket skillnad på dina Trickers kängor du länkar och dessa kängor som är lite "last year" http://caliroots.com/c-store/product.asp?id=6639!
    Senast redigerat av 4gg3 den 2010-10-26 klockan 01:27.
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  11. #671

  12. #672

  13. #673
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kör fortfarande på mina gamla sådana ^^

    Sådana feta skateskor är något utav det fulaste jag vet. Passar inte in till någon stil, ser bara ut som man har två färgade tegelstenar på fötterna. Men dem är förjävla sköna!
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  14. #674

  15. #675
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Nu börjar mina goodyear dojjer slänga in handduken efter denna säsong


    Tips på nya skor? Älskar goodyear skorna Vill inte ha några skatedojjer eller gubbskor
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  16. #676
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Ser inte mycket skillnad på dina Tricker's kängor du länkar och dessa kängor som är lite "last year" http://caliroots.com/c-store/product.asp?id=6639!
    Ser inget annat än sulan som är lik. Vidare så sade jag inte att Redwingkängorna är fula, jag bara kommenterade att de skulle vara så himla inne i år, då det snarare var i fjol de pikade i populäritet. Sedan tycker jag inte att det är något som är relevant, jag anser att man skall köpa vad fan man vill.

  17. #677
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nu börjar mina goodyear dojjer slänga in handduken efter denna säsong


    Tips på nya skor? Älskar goodyear skorna Vill inte ha några skatedojjer eller gubbskor
    Ökenkängor eller någon kraftigare känga som Joha tipsade om ovan kanske?
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  18. #678
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Ökenkängor eller någon kraftigare känga som Joha tipsade om ovan kanske?
    det faller nog in i kategorin "gubbskor" för honom..

  19. #679

  20. #680
    Haha fyfan va vidriga, va fick du ge för dem? Min farfar kan nog ha något liknande liggandes

    Skateskor är det enda som funkar. Håller hög kvalite och är varma

  21. #681

  22. #682
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Skateskor > 2006 enligt min åsikt, ser sjukt dumt ut att gå runt med sånna bumlingar till skor. Håller dock med om att de som är över är grymt fula.
    Ja att ha för stora skateskor är lika vidrigt som de där. Etnies och vans gör snygga skateskor imo

    Kör på dessa atm, trycket ser lite billigt ut men annars gillar jag dem.
    http://www.ridestore.se/vans--widow-...221-c-908.aspx
    Använder de här lite då och då också..

  23. #683
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Haha fyfan va vidriga, va fick du ge för dem? Min farfar kan nog ha något liknande liggandes

    Skateskor är det enda som funkar. Håller hög kvalite och är varma
    Så sa jag också för 3 år sedan..

  24. #684
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Köpte nya skor idag! http://www.salomon.com/se/product/xt...x%C2%AE-w.html
    Vill tillägga att dom är gryymt sköna!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  25. #685
    Citat Ursprungligen postat av maxdalax Visa inlägg
    Dagens inköp blev ett par skor från Rizzo. Hoppas innerligt att de håller fötterna varma under vintern nu!
    Riktigt fina! Har dock sett sjukt mycket snyggare från rizzo. Gillar deras lackkängor ifall man nu kan kalla det för det.
    Vad gick dem då?
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  26. #686
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    farfarfarfarfarfarfarfarfar
    Jippie, nytankande.

  27. #687

  28. #688
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Nu finns det visserligen mellanting mellan limmade och randsydda, och till och med skräddare kan ha problem att urskilja vilka som verkligen är randsydda men såklart har du en poäng där. Jag syftade dock inte på limmade utan övriga sydda sulor, framgick inte helt medger jag.

    Med tanke på att ett par riktiga lädersulor kostar lika mycket om inte mer än ett par loake skor finns det ingen chans i världen att det är ett par bra sulor i dem. Riktiga sulor innehåller ett speciellt slags läder jag inte kommer ihåg namnet på, och det är nätt och jämt att det sitter i C&J skor.

    Visst har du rätt i att en tidlös garderob är viktig men vissa influenser bör den ha för att inte bli tråkig. Hur vida kängor hör till dem kan väl diskuteras, men jag anser ändå att ett par hyffsat rejäla vinterkängor står sig ganska bra mellan åren (speciellt med vårt klimat) även om det kommer och går. Viss anpassning anser jag hur som helst bör göras efter vilken tid det är.

    Skorna du visade där var helt klart snyggast av dom du visat även om jag personligen inte är något stort fan av för mycket detaljer på mina skor (i det här fallet hålen/mönstret). Faktum kvarstår dock att det inte är ett par funktionella skor på vintern oavsett vad du säger, även om dom håller bra kan dom omöjligt vara varma nog och framförallt resultera i ett antal blåmärken när du kommer till ett parti med ogrusad is där ett par andra kängor ofta ger dig iaf lite grepp. Men som sagt, tyvärr inte för mig men dom var helt klart snygga!
    Så om jag förstår dig rätt så är alla lädersulor som inte är från Crockett and jones eller skor av ännu högre kvalitemärke dåliga? Haha tillåt mig skratta.

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Ja att ha för stora skateskor är lika vidrigt som de där. Etnies och vans gör snygga skateskor imo

    Kör på dessa atm, trycket ser lite billigt ut men annars gillar jag dem.
    http://www.ridestore.se/vans--widow-...221-c-908.aspx
    Använder de här lite då och då också..
    Förlåt, men det går inte att ta folk med skateskor seriöst.
    w

  29. #689
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Så om jag förstår dig rätt så är alla lädersulor som inte är från Crockett and jones eller skor av ännu högre kvalitemärke dåliga? Haha tillåt mig skratta.



    Förlåt, men det går inte att ta folk med skateskor seriöst.
    Där har du väldigt fel gammle quuz, Tony Hawk tar jag på största allvar

  30. #690
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Haha sjysst att ingen kommenterade mina!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in