Sidan 49 av 153 Första ... 3947484950515999149 ... Sista
  1. #1441
    Citat Ursprungligen postat av Neverstop Visa inlägg
    Tyckte det kändes lite för uppklätt, men jag håller med att i många fall är det betydligt snyggare med skjortan instoppad

    Okej! Vad körde du på för skor till?
    F.d summertime

  2. #1442
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Nu vet jag inte om du menar 5 eller 50 när du säger flera men det gäller väl att prioritera. Tänk efter, vad är egentligen skillnaden mellan att köpa t. ex en klocka och en massa moppedelar som man ändå kommer gå back på sedan när man säljer mopeden? Varför är det mer okej för dig att köpa låt säga ett effektrör och en ny 70cc cylinder än att köpa en klocka?
    Klart det handlar om det, men varför en lägga allt på en värstning förstår jag inte?
    Skulle inte köpt trimm till moppen för 4k heller men skulle jag välja något av dom, hade det lätt varit trimmet. Jag menar, en klocka med datum osv behöver ju inte kosta några många hundra lappar. Nu är jag inte så insatt dirket men kanske är något jätte speciellt (förutom märket) med den som gör den i mina ögon orimligt dyrt, framför allt en som går skola vilket jag antar de flesta härinne gör Med trimmet därimot så blir ju moppen roligare att köra så där har ju pengarna gjort betydlig skillnad Och nej är ingen övertaggad moppe pojke, har lagt ner 2k på mopeden varv. hälften på slitdelar dock är mitt intresse för dom lika med noll just nu så..

    Själv tycker jag att alla passar i olika, vissar passar i "farfar" skor andra inte. Ganska blandat bland mina kompisar, vissa med keps, hood och lite mer skatestil, endel main alltså typ Nike skor och mainkläder och andra med bratigare stilen med ex. farfar skor, stekfrilla osv .


    Hence: vore väl konstigare om det var tvärtom med tanke på vilket sorts forum det här är, eller?

  3. #1443
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Klart det handlar om det, men varför en lägga allt på en värstning förstår jag inte?
    Skulle inte köpt trimm till moppen för 4k heller men skulle jag välja något av dom, hade det lätt varit trimmet. Jag menar, en klocka med datum osv behöver ju inte kosta några många hundra lappar. Nu är jag inte så insatt dirket men kanske är något jätte speciellt (förutom märket) med den som gör den i mina ögon orimligt dyrt, framför allt en som går skola vilket jag antar de flesta härinne gör Med trimmet därimot så blir ju moppen roligare att köra så där har ju pengarna gjort betydlig skillnad Och nej är ingen övertaggad moppe pojke, har lagt ner 2k på mopeden varv. hälften på slitdelar dock är mitt intresse för dom lika med noll just nu så..

    Själv tycker jag att alla passar i olika, vissar passar i "farfar" skor andra inte. Ganska blandat bland mina kompisar, vissa med keps, hood och lite mer skatestil, endel main alltså typ Nike skor och mainkläder och andra med bratigare stilen med ex. farfar skor, stekfrilla osv .


    Hence: vore väl konstigare om det var tvärtom med tanke på vilket sorts forum det här är, eller?

    Varför man lägger mer än några hundralappar är kvalitén. Klart man kan köpa en Breitling kopia i Turkiet för 100 spänn men hur roligt är det? Och hur länge kommer den hålla? Det är ganska stor skillnad mellan en noname klocka från Ur & Penn och en Omega Seamaster om vi säger så. Men man får ju såklart betala en del för märket också.

    Nu är ju dock inte fallet att jag tittar på klockor för 30 000, utan för runt 4000 vilket faktiskt inte är mycket för en klocka. Som sagt handlar det om prioriteringar
    F.d summertime

  4. #1444
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Tar även emot tips på fräscha weekendbags, lite i stil med de Henri Lloyd har. Men en helt i läder hade också varit trevligt, hade tänkt mig runt 1000-1500kr.
    En http://www.qwstion.com/detail.html?p=9 fick jag/köpte jag mig i julklapp, riktigt nöjd med den hittills även om den i ärlighetens namn inte använts som just weekendbag än.
    MRX_Racing @ mnf

  5. #1445
    Nu brukar jag inte skriva i den här tråden men kikar alltid när någon lagt in något nytt och den här diskussionen om s.k. pensionärskläder och liknande kommer nog upp var 10-20:de sida, haha.
    Men de är inte lätt o förstå att folk tycker olika än sig själv förstås.
    F.d. Almsarn

  6. #1446
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    "Skoporr", bögporr same shit diffrent name?
    En till sak, ni som köper klockor för flera tusen, hur har ni råd ? Rikemans barn eller jobbar ni?
    OMG HAHA du är så jävla rolig, BÖGPORR haha JAG DÖR. Dumfan.

    Jag kan bara svara för mig själv, men ja jag har ett jobb plus att jag får csnbidrag för mina universitetsstudier och har således ganska mycket pengar i slutet av varje månad.

    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Klart det handlar om det, men varför en lägga allt på en värstning förstår jag inte?
    Skulle inte köpt trimm till moppen för 4k heller men skulle jag välja något av dom, hade det lätt varit trimmet. Jag menar, en klocka med datum osv behöver ju inte kosta några många hundra lappar. Nu är jag inte så insatt dirket men kanske är något jätte speciellt (förutom märket) med den som gör den i mina ögon orimligt dyrt, framför allt en som går skola vilket jag antar de flesta härinne gör Med trimmet därimot så blir ju moppen roligare att köra så där har ju pengarna gjort betydlig skillnad Och nej är ingen övertaggad moppe pojke, har lagt ner 2k på mopeden varv. hälften på slitdelar dock är mitt intresse för dom lika med noll just nu så..

    Själv tycker jag att alla passar i olika, vissar passar i "farfar" skor andra inte. Ganska blandat bland mina kompisar, vissa med keps, hood och lite mer skatestil, endel main alltså typ Nike skor och mainkläder och andra med bratigare stilen med ex. farfar skor, stekfrilla osv .


    Hence: vore väl konstigare om det var tvärtom med tanke på vilket sorts forum det här är, eller?
    En moped med två hjul och en motor behöver inte kosta många tusenlappar. En bil behöver inte heller kosta många tusenlappar, fyra hjul och en motor. Med din inställnig bör du rimligtvis köra en baotian eller liknande skräpmoppe från kina, köra en billig kia eller skoda och inhandla alla dina kläder på lidl.

    Varför kör du själv omkring på en Rieju Drac 03a och inte en gamal billig dt5a för? För den tar dig precis som din dyrare reiju från punkt A till B, går att trimma osv osv.

  7. #1447
    asså Quuz de där skorna med dubbelspänne som du pratat om flera gånger tycker jag verkligen inte om. Men jävlar va snygga de blå mocka(?) kängorna var! Vad är det för märke modell?

  8. #1448
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Hence: vore väl konstigare om det var tvärtom med tanke på vilket sorts forum det här är, eller?
    Detta är övrigtdelen av forumet.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  9. #1449
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    asså Quuz de där skorna med dubbelspänne som du pratat om flera gånger tycker jag verkligen inte om. Men jävlar va snygga de blå mocka(?) kängorna var! Vad är det för märke modell?
    Jag tyckte inte heller det för några månader sen men nu har jag börjat inse hur snygga dem faktiskt är

    Ja dem blåa kängorna är fantastiska, dem är från Brooks brothers black fleece kollektion, modellen heter Coniston. Dock verkar det itne som dem säljs längre. Dem låg på runt 600-700 dollar för någon månad sen iaf.
    Senast redigerat av quuz den 2011-02-13 klockan 16:07.

  10. #1450
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Detta är övrigtdelen av forumet.
    Aha, jamen där är det knappast några vanliga MNF medlemmar som är här för deras intresse gällande moppar då eller vad menar du?

  11. #1451
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Aha, jamen där är det knappast några vanliga MNF medlemmar som är här för deras intresse gällande moppar då eller vad menar du?
    Ja, exakt.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  12. #1452
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    OMG HAHA du är så jävla rolig, BÖGPORR haha JAG DÖR. Dumfan.

    Jag kan bara svara för mig själv, men ja jag har ett jobb plus att jag får csnbidrag för mina universitetsstudier och har således ganska mycket pengar i slutet av varje månad.



    En moped med två hjul och en motor behöver inte kosta många tusenlappar. En bil behöver inte heller kosta många tusenlappar, fyra hjul och en motor. Med din inställnig bör du rimligtvis köra en baotian eller liknande skräpmoppe från kina, köra en billig kia eller skoda och inhandla alla dina kläder på lidl.

    Varför kör du själv omkring på en Rieju Drac 03a och inte en gamal billig dt5a för? För den tar dig precis som din dyrare reiju från punkt A till B, går att trimma osv osv.
    För det första så kör jag en baotian i org skick som jag lagt ner 40kr (fått moppen av några bekanta) dracen fick jag i julklapp av pappa för några år sedan, kanske borde börjat whina över att det fanns billigare modeller? dess köpte han den för 9k och med ett lågt mital så har aldrig krånlagt som förmodlingen en gammal Dt gjort för ett par tusen mindre... sen så går det för 100kr att få en drac att gå 70+ och det behövs nog LIIITE mer för att få en DT upp i dom farterna om du inte visste det.

    Men okej, har du jobb är det klart man kan lyxa till de men annars har jag svårt att få ihop det

  13. #1453
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg

    Men okej, har du jobb är det klart man kan lyxa till de men annars har jag svårt att få ihop det
    Varför? Det är bara för det faktum att det är kläder, och inte mopeder, bilar eller dylikt, som gör att du tycker det är fel. Om det är grejen att vissa får pengar (här till kläder) från sina föräldrar som du stör dig på, så är nog även det fallet vid många som har stora mopedprojekt.
    Senast redigerat av Joha den 2011-02-13 klockan 21:00.

  14. #1454
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tänkte bara lite snabbt fråga er "modekungar" som verkar va omkring 25+ om ni hade mopeder när ni registrerade er här på forumet?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  15. #1455
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Jag tyckte inte heller det för några månader sen men nu har jag börjat inse hur snygga dem faktiskt är

    Ja dem blåa kängorna är fantastiska, dem är från Brooks brothers black fleece kollektion, modellen heter Coniston. Dock verkar det itne som dem säljs längre. Dem låg på runt 600-700 dollar för någon månad sen iaf.
    tyckte också de var skitfula förut men tycker de är riktigt snygga nu

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tänkte bara lite snabbt fråga er "modekungar" som verkar va omkring 25+ om ni hade mopeder när ni registrerade er här på forumet?
    Jag är inte 25+ direkt, fyller 19 i år och registrera mig på gammla forumet när jag var 15 och hade då moped.

  16. #1456
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tänkte bara lite snabbt fråga er "modekungar" som verkar va omkring 25+ om ni hade mopeder när ni registrerade er här på forumet?
    Jag körde en cool Rieju MRX crossmoppe på min tid, knatade runt i tshirt och jeans/cykelshorts på sin höjd och såg ut som en blandning mellan en hund och en surfare i håret. Skjorta var något jag i princip endast kunde tänka mig att använda på begravning, om ens då. Sen fick jag en Peak Casual/vardags skjorta som jag fattade tycke för, använde den ibland vid "speciella tillfällen" och började tänka att detta med skjorta kanske inte är så dumt ändå. Allteftersom införskaffades fler och fler skjortor och dessa användes flitigare och flitigare även till vardags (jag har för övrigt inte haft t-shirt på mig en enda dag i skolan på 1.5-2 år). Och på den vägen är det. På mitt 19e år är jag nu för övrigt.
    MRX_Racing @ mnf

  17. #1457
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tänkte bara lite snabbt fråga er "modekungar" som verkar va omkring 25+ om ni hade mopeder när ni registrerade er här på forumet?
    Ja jag hade moppe när jag var 15, annars hade jag aldrig reggat mig här för fem år sen. Fyller förövrigt 21 i sommar.

  18. #1458
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tänkte bara lite snabbt fråga er "modekungar" som verkar va omkring 25+ om ni hade mopeder när ni registrerade er här på forumet?
    tillhör väll inte kungarna i tråden postade mer i gammla forumet..
    ifl reggade mig 06 på gammla fyller 18 i aprill !

  19. #1459
    Någon som vet bra sidor för att kolla kepsar? Har redan kollat Hollywood och Junkyard.
    Vill helst kika lite på Atlanta kepor, som denna ungefär: http://www.hollywood.se/sv/product/8...-wht#filter-11
    "Inställningen är halva grejen"

  20. #1460
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Någon som vet bra sidor för att kolla kepsar? Har redan kollat Hollywood och Junkyard.
    Vill helst kika lite på Atlanta kepor, som denna ungefär: http://www.hollywood.se/sv/product/8...-wht#filter-11
    topstreetwear.com
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #1461
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    topstreetwear.com
    Hoppsan, glömde nämna att jag vart där med. haha
    Fler ställen?
    "Inställningen är halva grejen"

  22. #1462

  23. #1463
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Hoppsan, glömde nämna att jag vart där med. haha
    Fler ställen?
    Har du kollat här? http://www.ridestore.se/streetwear/kepsar-c-593-1.aspx

  24. #1464
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    http://www.junkyard.se/Store.aspx?B=706

    Edit: DU hade visst redan kollat junk...
    Jo... Men får väl ta en titt till, finns ju andra schyssta kepor där med!

    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Nej, det har jag inte. Tack du!
    "Inställningen är halva grejen"

  25. #1465
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    http://www.junkyard.se/Store.aspx?B=706

    Edit: DU hade visst redan kollat junk...
    Jo... Men får väl ta en titt till, finns ju andra schyssta kepor där med!

    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Nej, det har jag inte. Tack du!
    "Inställningen är halva grejen"

  26. #1466
    Kanske lite dåligt med kepsar där vid den här årstiden, men har inte Caliroots ganska mycket av den varan annars?
    MRX_Racing @ mnf

  27. #1467
    Har mer eller mindre bestämt mig för ett par crockett jones lowndes alternativt ett par från carmina till våren, vet dock inte om jag vill ha brougemönstrade eller inte.





    Så antingen blir det skorna eller en ny väska som jag verkligen behöver den här månaden, båda ligger i ungefär samma prisklass. Lutar dock mer mot väskan då våren känns oerhört avlägsen för tillfället

    Tusting ashby (ursäkta den dåliga bilden men hittar ingen bättre)

  28. #1468
    Osäker på det översta paret. Monkstraps och brougemönster blir lite kaka på kaka.

  29. #1469
    Citat Ursprungligen postat av minimalist Visa inlägg
    Osäker på det översta paret. Monkstraps och brougemönster blir lite kaka på kaka.
    Jo jag känner lite samma, känns som om det blir lite väl plottrigt med brougemönster. Cap toe ser betydligt bättre ut än brougemönster och en helt slät sko inser jag nu.

  30. #1470
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Är också ute efter en sådan väska, men det ligger ju på 2000 + vilket är lite väl saftigt med min ekonomi, tyvärr .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in