Sidan 5 av 153 Första ... 345671555105 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Edit; Joha, hur kan du säga att puryeahs outfit är tråkig och sedan kontra med den? Kraglös skjorta är vidrigt fult!
    Det är väl väldigt subjektivt.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Svarta shorts som slutar 5cm ovanför knäskålen, kraglös vit linneskjorta med två knappar uppknäppta och en mörkblå bommulskavaj.
    Svart och marinblått
    Kraglös skjorta
    Kavaj och shorts

Vad har tagit åt dig pojk!

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    quuz gillar den klockan skarpt, riktigt fin. Men folk i min klass säger att det är bara bögar eller tjejer som bär typ flätat läder osv.
    Låter snarare som att det är folk i din klass som är bögar.

---

Nästa vecka ska jag köpa dessa mörkbruna seglarskor för hela 249kr på lidl
    http://lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/...ndex_10213.htm

Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Svart och marinblått
    Kraglös skjorta
    Kavaj och shorts

Vad har tagit åt dig pojk!
    Äh, allt fungerar. Speciellt shorts till kavaj, inte minst bomullskavaj.

Äh, allt fungerar. Speciellt shorts till kavaj, inte minst bomullskavaj.
    Dessvärre inte imo. Känns bara dumt att ha på sig en kavaj till shorts, om det är såpass varmt så man måste bära shorts så varför ens bära något som påminner om en jacka, vore det inte bättre med bara en skjorta istället.

Dessvärre inte imo. Känns bara dumt att ha på sig en kavaj till shorts, om det är såpass varmt så man måste bära shorts så varför ens bära något som påminner om en jacka, vore det inte bättre med bara en skjorta istället.
    Det är ju precis det som gör allting mycket roligare och kreativare. Jag håller med Joha, förutom kraglös skjorta, även om det kan se fint ut.

Håller helt med, men värre är att han matchar marinblå med svart. Detta ska aldrig aldrig aldrig någonsin göras, det är ungefär som att gå med tshirt till smoking, man ska helt enkelt inte ens komma på tanken. Och kraglös skjorta till kavaj, va i helsike är det för påhitt?!

Förresten, mina jeans luktar lite cigarettrök efter en utekväll igår... Någon som vet bästa sättet att avlägsna denna utan att tvätta byxorna? En dags vädring har gjort det bättre, men inte helt bra och iom att inte jag röker vill jag inte lukta rök heller.
    MRX_Racing @ mnf

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Förresten, mina jeans luktar lite cigarettrök efter en utekväll igår... Någon som vet bästa sättet att avlägsna denna utan att tvätta byxorna? En dags vädring har gjort det bättre, men inte helt bra och iom att inte jag röker vill jag inte lukta rök heller.
    hmm, brukar inte ens märkas för mig och ändå röker jag ganska friskt på fyllan... men använd dem som vanligt kan inte tänka mig att röken sitter i särskilt länge

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hmm, brukar inte ens märkas för mig och ändå röker jag ganska friskt på fyllan... men använd dem som vanligt kan inte tänka mig att röken sitter i särskilt länge
    Det värsta är att jag inte rökte (nåja, ett och ett annat bloss kanske man smakade) utan att det var alla andra, och iom att vi stod/satt ute förstår jag inte hur det kan kännas så mycket? Om du röker annars också brukar det ju vara så att man inte tänker på det, det är kanske för mig som inte ens röker på fyllan det blir så påtagligt... Lade hur som helst in dom i frysen nu över natten så får jag se i morron om det blir nå bättre, annars blir det till att skölja upp dom eller som du sa, använda dom och låta det gå ur med tiden.
    MRX_Racing @ mnf

Det värsta är att jag inte rökte (nåja, ett och ett annat bloss kanske man smakade) utan att det var alla andra, och iom att vi stod/satt ute förstår jag inte hur det kan kännas så mycket? Om du röker annars också brukar det ju vara så att man inte tänker på det, det är kanske för mig som inte ens röker på fyllan det blir så påtagligt... Lade hur som helst in dom i frysen nu över natten så får jag se i morron om det blir nå bättre, annars blir det till att skölja upp dom eller som du sa, använda dom och låta det gå ur med tiden.
    nja jag vet inte. ingen i min släkt röker och båda mina föräldrar är emot rökning så jag tvekar inte på att dom hade sagt till om jag luktade rök. för övrigt röker jag inte till vardags, bara på fest (nästan). men som sagt, tycker att det borde gå ur ganska snart, frysen kanske också funkar

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nja jag vet inte. ingen i min släkt röker och båda mina föräldrar är emot rökning så jag tvekar inte på att dom hade sagt till om jag luktade rök. för övrigt röker jag inte till vardags, bara på fest (nästan). men som sagt, tycker att det borde gå ur ganska snart, frysen kanske också funkar
    Jag vart för övrigt förvånad att det satte sig så mycket i just byxorna, jag har ju stått och pratat med folk som rökt tidigare men aldrig haft det problemet... En tröja jag hade vid ett sånt tillfälle lukta visserligen för jävligt men det är ju bara att tvätta den. Frysen brukar funka när dom luktar lite unket, så med lite tur går röklukten också ur då
    Tack för svar iaf!
    MRX_Racing @ mnf

Ramlade i gräs med dyra byxor å skorta help plix!
    En svensk tiger!

Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Ramlade i gräs med dyra byxor å skorta help plix!
    Färg på skjortan? Om den är vit är det ju enkelt, kör med vanligt klorin eller annat blekmedel. Annars, och detta gäller byxorna också, kan lite etanol alt metanol som du dränker fläcken i göra susen. När de legat och dragit i kanske 10 minuter tar du en borste, vatten och såpa/tvål och gnuggar. Avsluta med tvättmaskin.

/A
    MRX_Racing @ mnf

Färg på skjortan? Om den är vit är det ju enkelt, kör med vanligt klorin eller annat blekmedel. Annars, och detta gäller byxorna också, kan lite etanol alt metanol som du dränker fläcken i göra susen. När de legat och dragit i kanske 10 minuter tar du en borste, vatten och såpa/tvål och gnuggar. Avsluta med tvättmaskin.

/A
    Värt att tänka på är att klorin är fasligt starkt och kan faktiskt fräta (om det är nu det gör, orkar inte tänka kemi) hål på kläder. Har hänt för mig, men det var visserligen en väldigt tunn T-shirt.

Värt att tänka på är att klorin är fasligt starkt och kan faktiskt fräta (om det är nu det gör, orkar inte tänka kemi) hål på kläder. Har hänt för mig, men det var visserligen en väldigt tunn T-shirt.
    Då klorin används som blekmedel till just kläder borde det inte vara någon fara, men givetvis kan du säkert förstöra kläderna om du inte gör som det står på anvisningarna. Sen kan det ju ha varit en tunn och redan urtvättad tshirt som du förstörde, och dom kan det ju gå hål i bara av att tvättas...
    MRX_Racing @ mnf

Då klorin används som blekmedel till just kläder borde det inte vara någon fara, men givetvis kan du säkert förstöra kläderna om du inte gör som det står på anvisningarna. Sen kan det ju ha varit en tunn och redan urtvättad tshirt som du förstörde, och dom kan det ju gå hål i bara av att tvättas...
    Tunn är inte synonymt med urtvättad... Men ja, jag slabbade lite på måfå och det blev uppenbarligen för starkt. Tänkte bara att det var värt att nämnas.

Skriver här eftersom hårstylisttråden eller vafan den nu heter inte är uppe än.

Samtidigt som jag klippte mig tänkte jag köpa lite wax. Crush 22 Wax Flow hette den.

Har relativt kort hår nu, och hon tyckte den skulle bli bra.

Hiss eller diss?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

Samtidigt som jag klippte mig tänkte jag köpa lite wax. Crush 22 Wax Flow hette den.

Hiss eller diss?
    Istället för att fråga här vad vi tycker om waxet så är det väl bara för dig att slänga i lite wax och skapa dig en egen uppfattning.

Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

Hiss eller diss?
    Jag kirrar en hårtråd!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Skolavslutning imorgon. Blir väl ett par Marinblå chinos samt en blåvitrutig skjorta

Blir mer till Studenten.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Jag kirrar en hårtråd!

Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Istället för att fråga här vad vi tycker om waxet så är det väl bara för dig att slänga i lite wax och skapa dig en egen uppfattning.
    Good point Men tänkte mest så jag kan veta om det är jag eller waxet som är kasst

Jag kirrar en hårtråd!
    Great!
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    investerat i ett par nya skor

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Sådana skor är riktigt snygga, men alldeles för mycket färger på dessa skor, tyvär

Förutom det var det fina!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    investerat i ett par nya skor
    Grymma! Sebago antar jag?

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Sådana skor är riktigt snygga, men alldeles för mycket färger på dessa skor, tyvär

Förutom det var det fina!
    Personligen så tycker jag att sådana klassiska färger inte gör något alls, åt minstonde inte på sommaren. Lite färg har ingen dött av, och så länge man ser till att matcha med resten av kläderna höjer det helhetsintrycket rejält imo!
    MRX_Racing @ mnf

Reg.datum
    Mar 2009
    Tycker inte sådana skor är snygga alls
    Lite för mycket lapplands-feeling på dom.

Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Joohan Visa inlägg
    Vad är det för fel på dom lappskorna då!? ........

Reg.datum
    Mar 2009
    Vad är det för fel på dom lappskorna då!? ........
    Är man same och bor i Kiruna så är det okej

Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Är man same och bor i Kiruna så är det okej
    Ja menart!

så du tycker seriöst att alla seglare ser ut som lapplands-folk? hehe

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in