Sidan 51 av 153 Första ... 41495051525361101151 ... Sista
  1. #1501
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Syrran ska till Miami, så tänkte fråga om hon kunde köpa några skjortor. Men blir väl till att kolla hemsidor och strl så kan man mäta så man får rätt strl. Funderar på Gant, Hilfigher och RL tack för svaret i alla fall. Får besöka ströms efter skolan någon dag!
    Det är helt klart värt att fråga, en RL skjorta som kostar 1200kr i Sverige ligger på runt 3-400kr i staterna. Jag ska själv till NY i början på maj, känns som att jag ska köpa på mig ett lager av både det ena och det andra då Är det någon som varit där nyligen och vet bra klädaffärer/malls för kläder/skor och varför inte elektronik och annat trevligt är det grymt uppskattat om ni kommer med tips!

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Stäämer in helt , men från och med i morgon . Lovar jag ny bilder och inlägg varje dag om några fler har energin att göra det ?
    quuz ? fasse ? axel ? twelvee ?
    Ja för fan, jag är på!
    MRX_Racing @ mnf

  2. #1502
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Stäämer in helt , men från och med i morgon . Lovar jag ny bilder och inlägg varje dag om några fler har energin att göra det ?
    quuz ? fasse ? axel ? twelvee ?
    Är inte killen som tar bilder i spegeln men ska ge det ett försök! Räkna med bild update från mig imorgon!

    Låter som en väldigt trevlig ideé för övrigt!
    2674/2

  3. #1503
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    I göteborg finns dem på Holmens, Ströms, Twins shop for men m.m. Vad är det för fel på NK's avdelning för övrigt? Har ju faktiskt ett väldigt stort och bra utbud.
    Tack så mycket för svaret.

    Och anledningen till att jag inte vill till NK, är för att jag inte tycker man känner sig "välkommen". Alltså att man inte hör hemma där, att folk ser ner på en för att man inte klär sig på ett visst sätt. Men jag kanske har fel .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  4. #1504
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tack så mycket för svaret.

    Och anledningen till att jag inte vill till NK, är för att jag inte tycker man känner sig "välkommen". Alltså att man inte hör hemma där, att folk ser ner på en för att man inte klär sig på ett visst sätt. Men jag kanske har fel .

    Haha, dummaste jag hört. Sluta bry dig så mycket, du inbillar dig förmodligen


    Personligen älskar jag att gå på NK, galet mycket lugnare och skönare än stressen på t. ex Nordstan.
    F.d summertime

  5. #1505
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Haha, dummaste jag hört. Sluta bry dig så mycket, du inbillar dig förmodligen


    Personligen älskar jag att gå på NK, galet mycket lugnare och skönare än stressen på t. ex Nordstan.
    Kanske är det så, men som du säger. Ganska skönt på NK, mycket lugnare, fräschare och allmänt bättre. Men nackdelen är väl att det är mycket dyrare. Men får väl ta mig en kik på Ralph Lauren på NK. Var där i vintras men var bara en massa konstiga färger.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #1506
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Kanske är det så, men som du säger. Ganska skönt på NK, mycket lugnare, fräschare och allmänt bättre. Men nackdelen är väl att det är mycket dyrare. Men får väl ta mig en kik på Ralph Lauren på NK. Var där i vintras men var bara en massa konstiga färger.

    Dyrare är det ju i och för sig inte, och då menar jag alltså jämfört med andra affärer som säljer samma produkter.


    Jo det är färgglatt på Ralph Lauren, men de har ju ett ganska stort utbud av skjortor så åk du dit igen och kika lite så ska du nog hitta något som faller dig i smaken
    F.d summertime

  7. #1507
    Vad kör folket på för vårjackor ?

    quiltade ? Kom med förslag vad som ser bra ut till våren !

  8. #1508
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    quiltade ?
    Det ser verkligen fördjävligt ut om du är yngre än 50 år.

  9. #1509
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Vad kör folket på för vårjackor ?

    quiltade ? Kom med förslag vad som ser bra ut till våren !



    Den vill jag ha, dock är den för dyr

  10. #1510
    Tagit en liten bild på hur jag såg ut idag för att dra igång lite.


    Sketna skor, klockan sitter inte på armen, men det får funka




    Tröja: Kabelstickad Henri Lloyd
    Jeans: Levi´s 519 slim
    Halsduk: Oskar Jacobsen
    Skor: "Man"
    F.d summertime

  11. #1511
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    http://shop.peakperformance.com/SE/i...src&t_type=src

    Sugen på en liknande nu till våren. Förövrigt har Peak sånt otroligt overprice på sina jackor..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #1512
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    nice quuz! vad går den på? Är också sugen på en trench! Fast tror det blir en beige i sånna fall! Någon som vet vad en burberry kostar på NK? Den billigaste på deras sida kostade strax under 5 har jag för mig. Andra förslag på butiker som har snygga trenchcoats?

  13. #1513
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    nice quuz! vad går den på? Är också sugen på en trench! Fast tror det blir en beige i sånna fall! Någon som vet vad en burberry kostar på NK? Den billigaste på deras sida kostade strax under 5 har jag för mig. Andra förslag på butiker som har snygga trenchcoats?
    Runt 7000

  14. #1514

  15. #1515
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    nice quuz! vad går den på? Är också sugen på en trench! Fast tror det blir en beige i sånna fall! Någon som vet vad en burberry kostar på NK? Den billigaste på deras sida kostade strax under 5 har jag för mig. Andra förslag på butiker som har snygga trenchcoats?
    nk burberry ligger på 7k och uppåt tror jag

  16. #1516
    skjortan såg helt okej ut men inte det andra

  17. #1517

  18. #1518
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Vad kör folket på för vårjackor ?

    quiltade ? Kom med förslag vad som ser bra ut till våren !
    Beror på hur "vårigt" det är! Vanligast åker min beiga trench på från Matinique, lagom varm och kvalitén är högre än jag trodde när jag köpte den. Annars har jag en lite längre vindjacka från Sebago och en tunnare vindjacka från Peak.

    Är extremt medveten om att detta inlägg är otroligt tråkigt utan bilder, men har inte tid att ta på dem nu! Önskas det kan det nog fixas under veckan, ursäktar även att jag inte postat bild på en "dagens outfit" men har helt enkelt inte haft tid.

    Puryeah:
    Skrota mössan, använd halsduken du fick av MIG i julklapp (mycket snyggare) och ta på en skjorta under.

    Ralley: Självklart är det en annan stämning på NK än i de flesta andra köphus, men att man inte skulle bli accepterad av försäljarna eller liknande existerar inte. För övrigt har dem fått in de flesta vårkollektioner och i mitt tycke ser det riktigt angenämnt ut!

    quuz: Som vanligt är alla bilder du postar i tråden inspererande och ohyggligt fina.

    Frasse: Har själv en Matinique som jag tidigare nämnde i inlägget, kommer inte ihåg vad den gick på men låg mellan 2000-2500 så helt klart en överkommlig summa. Kvalité samt funktionsmässigt har jag inga invädningar. Tog en titt idag på just NK och dem hade ett par fina exemplar från Oscar Jacobsson, Gant samt Brooks Brothers! Hur dem ligger prismässigt mot Burberry vet jag tyvärr ej.
    2674/2

  19. #1519
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Skjortan och tröjan såg okej ut men en sån jacka har nog min mormor
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #1520
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Skjortan och tröjan såg okej ut men en sån jacka har nog min mormor
    jag tycker såna jackor e snygga, hade en liknande förra året fast en svart barbour

  21. #1521
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Kikade lite inne på Ralph Laurens hemsida, tror jag fick en chock när jag såg att ett bälte kostade 995 dollar, är de seriös? Låter inte vettigt någonstans oavsett om det kommer från en krokodil eller liknande.

    Vad mycke alla lägger på Jackor, jag menar. Har ni växt klart ännu? Måste kännas sjukt tråkigt att köpa en jacka för 3000:- och sedan växa ut den .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #1522
    Fyller 21 år i sommar så jag tror inte jag kommer växa allt för mycket mer

  23. #1523
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg

    Puryeah:
    Skrota mössan, använd halsduken du fick av MIG i julklapp (mycket snyggare) och ta på en skjorta under.



    Frisyren var inget att visa så drog på mössan, Oscar Jacobsen halsduken passar ju mycket bättre till det jag hade på mig!



    Ralley: Jag är 191cm lång och kommer nog knappast bli längre
    F.d summertime

  24. #1524
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Kikade lite inne på Ralph Laurens hemsida, tror jag fick en chock när jag såg att ett bälte kostade 995 dollar, är de seriös? Låter inte vettigt någonstans oavsett om det kommer från en krokodil eller liknande.

    Vad mycke alla lägger på Jackor, jag menar. Har ni växt klart ännu? Måste kännas sjukt tråkigt att köpa en jacka för 3000:- och sedan växa ut den .
    1000 spänn var väll inte allt för overkill för ett bälte, eller?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  25. #1525
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    1000 spänn var väll inte allt för overkill för ett bälte, eller?
    nä men 7000 känns lite väl

  26. #1526
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nä men 7000 känns lite väl
    haha läste bara 995, 7000 var jäävligt overkill
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  27. #1527
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    1000 spänn var väll inte allt för overkill för ett bälte, eller?

  28. #1528
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Är hon seriös?

  29. #1529
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Är hon seriös?
    Svar ja. En aning korkat av henne...
    Men sen förstorar folk ju upp det en aning bara för att alla hatar SD.

  30. #1530
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Vad kör folket på för vårjackor ?

    quiltade ? Kom med förslag vad som ser bra ut till våren !
    Jag gillar vårjackorna från Morris de jag kollade på kostade runt 2-2,5k @ design nonly.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in