Sidan 87 av 153 Första ... 3777858687888997137 ... Sista
  1. #2581
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Dessa: http://www.scorett.se/man/2122043 får duga som höst/vinter skor, åker nog och köper dem imorgon eller så. Beställde även en skepparkavaj i söndags.

  2. #2582
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon som vet var man kan köpa Ralph Lauren kläder på internet? Har kollat på Nelly osv men de verkar inte ha någonting
    http://www.ralphlauren.co.uk/home/index.jsp
    w

  3. #2583

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Fick hem mina skor idag, är lite glad

    http://nelly.com/se/skor-man/skor/ca...her-507234-99/
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  4. #2584
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  5. #2585
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Riktigt schysst. Bra pris också!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #2586
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Fick hem mina skor idag, är lite glad

    http://nelly.com/se/skor-man/skor/ca...her-507234-99/

    Hur kändes dem? Är dem varma så dem klarar vintern helt okej?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #2587
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    snygg!

  8. #2588

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hur kändes dem? Är dem varma så dem klarar vintern helt okej?
    Dom är riktigt sköna, sen är dom ju nya så kanterna är lite "hårda". Så länge det inte blir -30 tror jag dom klarar det, är ju vadderade med varmt ull av något slag.
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  9. #2589
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Dom är riktigt sköna, sen är dom ju nya så kanterna är lite "hårda". Så länge det inte blir -30 tror jag dom klarar det, är ju vadderade med varmt ull av något slag.
    Okej tack, är väldigt sugen på dem svarta. Ska se om man kan hitta nån affär man kan pröva dem på
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #2590

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Okej tack, är väldigt sugen på dem svarta. Ska se om man kan hitta nån affär man kan pröva dem på
    Jag hittade dom på scorett först, men beställde från nätet iochmed att dom inte hade min storlek kvar
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  11. #2591
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Jag hittade dom på scorett först, men beställde från nätet iochmed att dom inte hade min storlek kvar
    Dem hade bara dem bruna, men då får jag åka ditt o pröva dem bruna och beställa dem svarta
    Tack
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #2592
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Tack
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Snygg!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #2593

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Dem hade bara dem bruna, men då får jag åka ditt o pröva dem bruna och beställa dem svarta
    Tack
    Hoppas dom blir bra till dig med !
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  14. #2594

  15. #2595
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Tänkte på de här till vintern, http://www.junkyard.se/Product.aspx?...etailId=180220 tycks?
    wäh

    ingen sa något om dom


  16. #2596
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Vet inte riktigt om det här är rätt tråd, orkar inte göra en ny för det tycker det absolut har lite med stil att göra.
    Vad har ni för tankar om killar som solar solarium? Jag själv kommer göra det enstaka gånger under vintern bara för att inte vara kritvit, vill självklart inte ha någon svinful fakebränna och gå runt och vara brun/röd mitt i vintern, men vill inte vara riktigt vit, tycker det ser riktigt ofräscht ut. Så diskutera på ni som har något att säga om det här!
    Var ute på sommaren! Har riktigt söt bonnebränna
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #2597
    För det håller ju hela vintern också, nae din "söta bonnebränna" är nog helt borta om några veckor ska du se

    wäh

    ingen sa något om dom
    Tycker dom såg bra ut väldigt "lediga" men passar ändå till lite finare tillfällen om man ska se ut som ja.. en typiskt lite dyrare ungdomsstil om du fattar Gillar färgen men den kunde gärna varit liiite ljusare, men tycker dom såg bra ut, inte så dyra häller


    Var på stan idag och skulle köpa mig ett par US Polo kängor (om det nu ens går att kalla kängor, dom tidigare nämna i tråden i alla fall) men såklart hade inte scorett dom i butiken (ville ju se färgerna i verkligheten så man kunde jämföra), då vandrade jag och en till runt och kika i affärer så hittade jag ett par riktigt snygga bruna (inte mörkbruna) skinnskor i ungefär samma modell fast utan klack. 799kr kostade dom vilket är 400kr billigare, dock tycker jag det är snyggare med en liten klack men tyckte även färgen på dessa var riktigt snygga och dom är varken ljusa eller mörka utan passar perfekt till allt. Så nu till frågan, är det mocka eller skinn man ska köra i vinter?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  18. #2598
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    För det håller ju hela vintern också, nae din "söta bonnebränna" är nog helt borta om några veckor ska du se



    Tycker dom såg bra ut väldigt "lediga" men passar ändå till lite finare tillfällen om man ska se ut som ja.. en typiskt lite dyrare ungdomsstil om du fattar Gillar färgen men den kunde gärna varit liiite ljusare, men tycker dom såg bra ut, inte så dyra häller


    Var på stan idag och skulle köpa mig ett par US Polo kängor (om det nu ens går att kalla kängor, dom tidigare nämna i tråden i alla fall) men såklart hade inte scorett dom i butiken (ville ju se färgerna i verkligheten så man kunde jämföra), då vandrade jag och en till runt och kika i affärer så hittade jag ett par riktigt snygga bruna (inte mörkbruna) skinnskor i ungefär samma modell fast utan klack. 799kr kostade dom vilket är 400kr billigare, dock tycker jag det är snyggare med en liten klack men tyckte även färgen på dessa var riktigt snygga och dom är varken ljusa eller mörka utan passar perfekt till allt. Så nu till frågan, är det mocka eller skinn man ska köra i vinter?
    Jo, tyckte också att de kunde vara lite ljusare, men tyvärr så fanns de bara i svart och den där bruna färgen.. Tror nog att jag ska ta och beställa såna skor snart !
    Har dock inget svar på din fråga.. eller jo, jag hade kört på mocka, gillar inte skinn så jättemycket


  19. #2599

  20. #2600
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Som du kanske läste står jag och väljer mellan två par skor nu, ganska lika modeller, US Polo skon ser möjligtvis lite bättre ut, lite mer stilfull, dom andra ser med lediga och fungerar nog till dom flesta kläderna. Tycker US Polo skon är snyggare men gillade den bruna färgen på skinnskorna starkt. Om inte annat så har jag ett till dilemma, vilken färg på US Polo skorna? Mörkmarinblå/Mörkblå eller Beige (klassisk mocka färg), dom mörkblåa är snyggare men dom beigea skulle man nog kunna matcha riktigt snyggt med en biege halsduk ?

    Tycker du ska beställa dom om du tycker dom verkar okej, jag tyckte dom såg snygga ut även om jag själv satsar på lite mer "finskor" i vinter om du förstår
    Hade nog kört på Beige, riktigt snygg färg på skor! Sen passar det ju till det mesta också.


  21. #2601

  22. #2602
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Exakt så jag tänkte! Dom blåa är snyggare imo, men det känns som att min klädsel blir lite för enformig med mörkmarinblå jacka och nästan samma färg på skorna, och dom flesta jeansen jag äger är mörka så det skulle ju se rätt tråkigt ut. Medans ett par beigea och en beige halsduk hade livat upp det hela lite grann. Inga jätte starka färger men absolut färger som lyfts fram eftersom dom är ljusare.

    Kan nog bli svårt att hitta en schysst beige halsduk, ska ut till Marieberg (en galleria utanför Örebro) i ett sista hopp om att Scorett där har modellerna så man får pröva dom, om inte annat beställer jag hem dom Beigea imorgon kväll!
    Fint! Även om de inte finns på Scorett så kommer du säkert bli nöjd!


  23. #2603
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    För det håller ju hela vintern också, nae din "söta bonnebränna" är nog helt borta om några veckor ska du se



    Tycker dom såg bra ut väldigt "lediga" men passar ändå till lite finare tillfällen om man ska se ut som ja.. en typiskt lite dyrare ungdomsstil om du fattar Gillar färgen men den kunde gärna varit liiite ljusare, men tycker dom såg bra ut, inte så dyra häller


    Var på stan idag och skulle köpa mig ett par US Polo kängor (om det nu ens går att kalla kängor, dom tidigare nämna i tråden i alla fall) men såklart hade inte scorett dom i butiken (ville ju se färgerna i verkligheten så man kunde jämföra), då vandrade jag och en till runt och kika i affärer så hittade jag ett par riktigt snygga bruna (inte mörkbruna) skinnskor i ungefär samma modell fast utan klack. 799kr kostade dom vilket är 400kr billigare, dock tycker jag det är snyggare med en liten klack men tyckte även färgen på dessa var riktigt snygga och dom är varken ljusa eller mörka utan passar perfekt till allt. Så nu till frågan, är det mocka eller skinn man ska köra i vinter?
    Har du bild på dem?
    Mocka vill jag ha, men inte bra när det är en massa salt och vatten. Man måste ta hand om skon väldigt väl.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #2604

  25. #2605
    Hämtade Cardigan'en jag beställde från Nelly, Idag.



    Blev riktigt nöjd, Sämst bild jag vet, men den får duga...

  26. #2606
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Skinnskorna? För mockaskorna var US Polo skorna som vi snackade om tidigare i tråden. Har tyvärr ingen bild på dom kan försöka kolla om dinsko har dom i webbshoppen eller något

    Jo man får ju impregnera dom och köpa sig en mockaborste och hålla lite pli på dom, men krävs inte så jätte mycket bara man försöker hålla sig där det är plogat på vintern så!
    Beige mockaskor kommer se förjävigt ut på vintern med tanke på att minsta lilla fläck kommer synas. Satsa på ett par mörkbruna om du ska ha mocka alternativt ett par skinnskor i cordovan (om budgeten tillåter)

    Vanligt calf leather funkar också om du kör med läderbalsam och tar hand om skorna ordentligt, men köp då några kängor med grövre sula tex dainite, commando, ridgeway eller liknane. Gällande konstrukionen på skon så är stormwelt och norvegese optimalt på vintern.

    Är du ute efter ett par billiga, snygga och högkvalitativa för priset, kängor så rekomenderar jag bexley enfield. Randsydda, bra läder, snygga, ridgeway sula och tål framförallt vintern jävligt bra utan att se ut som några skogshuggarkängor.


    http://www.bexley.com/Bexley/shoe-BOOTSPRD-EN.htm 1192kr, mer sko för pengarna får du icke!
    w

  27. #2607
    Jo är medveten om att dom har en tendens att göra fläckar extra tydliga, men exakt vad för fläckar?
    För annat än snö kommer nog inte komma på skorna, inte den som brukar få massa annat skit på skorna som dryck,mat,färg osv osv, men du kanske syftade på att det blir märken efter dom blivit blöta? Hjälper inte en impregnering mot just detta och att vattnet inte sugs upp av skon utan "rinner av"? Tack för tipset men letar efter lite lägre skor/kängor, kanske får bli dom där skinnskorna ändå, lite billigare så då har man lite pengar över + dom var ordentligt fodrade så frysa gör man inte i dom.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  28. #2608
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Beige mockaskor kommer se förjävigt ut på vintern med tanke på att minsta lilla fläck kommer synas. Satsa på ett par mörkbruna om du ska ha mocka alternativt ett par skinnskor i cordovan (om budgeten tillåter)

    Vanligt calf leather funkar också om du kör med läderbalsam och tar hand om skorna ordentligt, men köp då några kängor med grövre sula tex dainite, commando, ridgeway eller liknane. Gällande konstrukionen på skon så är stormwelt och norvegese optimalt på vintern.

    Är du ute efter ett par billiga, snygga och högkvalitativa för priset, kängor så rekomenderar jag bexley enfield. Randsydda, bra läder, snygga, ridgeway sula och tål framförallt vintern jävligt bra utan att se ut som några skogshuggarkängor.


    http://www.bexley.com/Bexley/shoe-BOOTSPRD-EN.htm 1192kr, mer sko för pengarna får du icke!
    Riktigt schysta skor. För en bra peng dessutom. Vet dock inte vilken av den bruna kulören jag skall välja. Vilken har du på din sko om du har de du länkade. Gillade den färgen extremt!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  29. #2609
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jo är medveten om att dom har en tendens att göra fläckar extra tydliga, men exakt vad för fläckar?
    För annat än snö kommer nog inte komma på skorna, inte den som brukar få massa annat skit på skorna som dryck,mat,färg osv osv, men du kanske syftade på att det blir märken efter dom blivit blöta? Hjälper inte en impregnering mot just detta och att vattnet inte sugs upp av skon utan "rinner av"? Tack för tipset men letar efter lite lägre skor/kängor, kanske får bli dom där skinnskorna ändå, lite billigare så då har man lite pengar över + dom var ordentligt fodrade så frysa gör man inte i dom.
    Det är sällan man går i snö som bara innehåller snö och inte massa skit från bilar, vägar osv som lätt ger fula fläckar. Sen så brukar det även finnas massvis med salt på vägarna som ger fläckar, ett par mörka mocka är mycket mer sae (och snyggare imo)

    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Riktigt schysta skor. För en bra peng dessutom. Vet dock inte vilken av den bruna kulören jag skall välja. Vilken har du på din sko om du har de du länkade. Gillade den färgen extremt!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Chestnut har jag
    w

  30. #2610

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in