Sidan 13 av 153 Första ... 311121314152363113 ... Sista
  1. #361
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av HenkeF Visa inlägg
    hittade den på en onlinebutik, men självklart så finns den inte i rätt storlek

    http://eu.tommy.com/Tommy-Hilfiger/C...ml?cgid=203000
    den var inte riktigt likadan men nästan.

    edit:
    var denna snygg?:
    http://eu.tommy.com/Tommy-Hilfiger/W...ml?cgid=213000

    annars lutar de åt att jag köper denna:
    http://www.asos.com/Jorg-Gray/Jorg-G...rt=2&clr=Black

    eller har ni andra förslag på en guldig kronografisk klocka med läderarmband?
    Senast redigerat av frasse21 den 2010-06-30 klockan 17:38.

  2. #362
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    kör också på gammal plånka, typ 10 år gammal kan en sån här vara nåt? http://www.umotive.com/product/232/w...rayfish-albino
    Var inne på att köpa en sådan jag också, innan jag insåg:

    1. Vit plånbok? Så man ska tvätta händerna så fort man rör den? Nejtack!

    2. Den blir ganska fet ändå, och anledningen till att jag bytte var för att jag ville ha en liten...

    Men snygg är den som sagt.

    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    den var inte riktigt likadan men nästan.

    edit:
    var denna snygg?:
    http://eu.tommy.com/Tommy-Hilfiger/W...ml?cgid=213000

    annars lutar de åt att jag köper denna:
    http://www.asos.com/Jorg-Gray/Jorg-G...rt=2&clr=Black

    eller har ni andra förslag på en guldig kronografisk klocka med läderarmband?
    Ja absolut. Lägg inte så mycket pengar på en skräpklocka med ett Hillfinger märke eller liknande på, det är förmodligen en kass klocka som dom satt ett fint märke på och frågan är om man kan kalla den för klocka alls. Smycke som i bästa fall visar tiden torde vara en bättre benämning.
    Grayen har jag för övrigt ingen koll på, men den torde vara ett bättre köp än hillfingern iaf.

    Visst, dom har inga guldklockor med cronograph vad jag vet men kolla Certina och i viss mån Tissot, fruktansvärt prisvärda klockor
    MRX_Racing @ mnf

  3. #363
    Kortetui menade jag. Men gärna med en 5-6 fack.

  4. #364
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg

    Ja absolut. Lägg inte så mycket pengar på en skräpklocka med ett Hillfinger märke eller liknande på, det är förmodligen en kass klocka som dom satt ett fint märke på och frågan är om man kan kalla den för klocka alls. Smycke som i bästa fall visar tiden torde vara en bättre benämning.
    Grayen har jag för övrigt ingen koll på, men den torde vara ett bättre köp än hillfingern iaf.

    Visst, dom har inga guldklockor med cronograph vad jag vet men kolla Certina och i viss mån Tissot, fruktansvärt prisvärda klockor
    har kollat dem förut men inga som jag gillar jättemycket.

  5. #365
    Citat Ursprungligen postat av minimalist Visa inlägg
    Kortetui menade jag. Men gärna med en 5-6 fack.
    Kortetui som i metallfodral? I så fall, http://www.smartcaze.com/index2.htm. Menar du som ett i läder så kan jag starkt rekommendera min (http://www.monsieur.se/se/grp/planbocker.php). Skön kvalité, iaf i förhållande till priset. http://www.monsieur.se/se/art/planbok-midnight-slim.php är rätt snygg också, och då får du en sedelklämma på köpet. Finns i en massa färger, och säljs dessutom i Brothers butiker (finns/fanns en i duvanhuset i K-stad) så du kan känna på den innan köp
    MRX_Racing @ mnf

  6. #366

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Kortetui som i metallfodral? I så fall, http://www.smartcaze.com/index2.htm. Menar du som ett i läder så kan jag starkt rekommendera min (http://www.monsieur.se/se/grp/planbocker.php). Skön kvalité, iaf i förhållande till priset. http://www.monsieur.se/se/art/planbok-midnight-slim.php är rätt snygg också, och då får du en sedelklämma på köpet. Finns i en massa färger, och säljs dessutom i Brothers butiker (finns/fanns en i duvanhuset i K-stad) så du kan känna på den innan köp
    Hur klarar ni av att ha sånna små plånböcker egentligen? :o

  7. #367
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Hur klarar ni av att ha sånna små plånböcker egentligen? :o
    går inte runt med 1kg mynt och 15 kort?

  8. #368
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Hur klarar ni av att ha sånna små plånböcker egentligen? :o
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    går inte runt med 1kg mynt och 15 kort?
    +1!

    Nej men allvarligt, varför inte? Alla sådana rabattkort kan man lämna hemma eller ha i en separat plånbok och ta med om man ska ha dom, man blir förvånad när man räknar på vad lite dom egentligen ger. Legg + VISA kortet har man i kortfodralet, jag har tom 2 bankkort (ICA samt Nordea VISA kort) för att ha både VISA och Mastercard, samt för att ICA kortet är det enda riktigt värda bonuskortet med alla rabatter och specialerbjudanden. Gymkortet förvarar jag också i det fodralet mest för att det är bra att ha, och för att 4 kort fungerar utmärkt i min hållare även om det känns som max. En vikt hunka ligger också däri så man kan ta med sig plånkan enbart och kunna köpa mat/en glass eller likn där dom inte tar kort.

    Sedlarna har man i sedelklämman brevid, denna ligger oftast i rock innerfickan med plånboken, eller i byxfickan/skjortfickan nu på sommaren. Mynt ger man självklart i dricks om det är en snygging i kassan, annars lägger man dom i fickan (och ev tömmer ur dom när man kommer hem, samlar alla i en burk på skrivbordet och det brukar bli ca 3k på ett år, runt 10kr/dag i snitt).

    Nej stora plånböcker är bara så 1900-tal, litet och smidigt ska det vara! Eller som GQ skrev i 15 commandments of style: "thogh shalt keep your wallet on a diet!".
    MRX_Racing @ mnf

  9. #369

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    går inte runt med 1kg mynt och 15 kort?
    gör inte jag heller så
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    +1!

    Nej men allvarligt, varför inte? Alla sådana rabattkort kan man lämna hemma eller ha i en separat plånbok och ta med om man ska ha dom, man blir förvånad när man räknar på vad lite dom egentligen ger. Legg + VISA kortet har man i kortfodralet, jag har tom 2 bankkort (ICA samt Nordea VISA kort) för att ha både VISA och Mastercard, samt för att ICA kortet är det enda riktigt värda bonuskortet med alla rabatter och specialerbjudanden. Gymkortet förvarar jag också i det fodralet mest för att det är bra att ha, och för att 4 kort fungerar utmärkt i min hållare även om det känns som max. En vikt hunka ligger också däri så man kan ta med sig plånkan enbart och kunna köpa mat/en glass eller likn där dom inte tar kort.

    Sedlarna har man i sedelklämman brevid, denna ligger oftast i rock innerfickan med plånboken, eller i byxfickan/skjortfickan nu på sommaren. Mynt ger man självklart i dricks om det är en snygging i kassan, annars lägger man dom i fickan (och ev tömmer ur dom när man kommer hem, samlar alla i en burk på skrivbordet och det brukar bli ca 3k på ett år, runt 10kr/dag i snitt).

    Nej stora plånböcker är bara så 1900-tal, litet och smidigt ska det vara! Eller som GQ skrev i 15 commandments of style: "thogh shalt keep your wallet on a diet!".
    Försökte ha en liten plånbok, en sån plåt en gång men de gick då fan inte då jag måste minst ha 6 kort med mig. st1 kortet, ok kortet, visa kortet, patientkortet, busskortet och legget. sen så har ja alltid såna rabattkort från donken med gratis dessert efter man har ätit och ja äter ganska ofta där så.. har också kvitton som jag håller koll med hur mycket jag lånar ut till folk annars glömmer ja bara det. Men mynt och sedlar har jag ALDRIG då jag hatar att hålla på å pilla med det. Enklare med kortet.

  10. #370
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    jag kör clas ohlssons kortetui, kostar bara 60kr och har funkat i minst ett år nu =)
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  11. #371
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Försökte ha en liten plånbok, en sån plåt en gång men de gick då fan inte då jag måste minst ha 6 kort med mig. st1 kortet, ok kortet, visa kortet, patientkortet, busskortet och legget. sen så har ja alltid såna rabattkort från donken med gratis dessert efter man har ätit och ja äter ganska ofta där så.. har också kvitton som jag håller koll med hur mycket jag lånar ut till folk annars glömmer ja bara det. Men mynt och sedlar har jag ALDRIG då jag hatar att hålla på å pilla med det. Enklare med kortet.
    6 kort torde fungera bra med en sådan liten plånbok, men:
    Patientkortet behöver du generellt sett inte ha med dig, leg/körkort funkar finfint och ska du någon gång in till sjukhuset så ta med det då.
    Ok kortet och Visa kortet behöver du säkert inte ha med båda hela tiden, Ok kortet har säkert någon visa/mastercard funktion (har inte ditt det är det lätt att skaffa) så du kan ha antingen visat eller ok kortet med dig. I nödfall kan du ju tanka lite på visat, ok kortet kan ligga hemma tills du ska tanka alt ligga i bilen väl dolt givetvis.
    Busskortet behöver du ju, legget likaså.

    Nej om du vill ha en liten plånbok skulle jag satsat på en http://www.monsieur.se/se/art/planbok-red-pepper.php (finns även den i alla färger, det enda som skiljer är plastfickorna), mer än 12 kort kan du omöjligen behöva.
    MRX_Racing @ mnf

  12. #372
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Dyrt för en sådaan plånbok tyckeer jag!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  13. #373

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Tips på sjysst keps? Inga jävla *****kepsar.

    Plånbok för 25 kort?

  14. #374
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Tips på sjysst keps? Inga jävla *****kepsar.

    Plånbok för 25 kort?
    Här har du en keps för normala folk http://se.zoovillage.com/store/produ...ayItemID=51761

    Simpelt och bra

  15. #375

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Här har du en keps för normala folk http://se.zoovillage.com/store/produ...ayItemID=51761

    Simpelt och bra
    Gillade den vita, vill bara ha någonting stilrent somsagt.

  16. #376
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    gör inte jag heller så


    Försökte ha en liten plånbok, en sån plåt en gång men de gick då fan inte då jag måste minst ha 6 kort med mig. st1 kortet, ok kortet, visa kortet, patientkortet, busskortet och legget. sen så har ja alltid såna rabattkort från donken med gratis dessert efter man har ätit och ja äter ganska ofta där så.. har också kvitton som jag håller koll med hur mycket jag lånar ut till folk annars glömmer ja bara det. Men mynt och sedlar har jag ALDRIG då jag hatar att hålla på å pilla med det. Enklare med kortet.
    Oftast har man ju en sån bara för att ha med om man ska ut på krogen tex. Då behöver du inte OK-kortet med dig. Om inte gå ut på krogen betyder att åka till macken och ta en slurk bensin.
    En sån räcker gott och väl till ca 5 kort och ett par sedlar. Är den i stål eller liknande så går även ett par mynt i också.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  17. #377
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Oftast har man ju en sån bara för att ha med om man ska ut på krogen tex. Då behöver du inte OK-kortet med dig. Om inte gå ut på krogen betyder att åka till macken och ta en slurk bensin.
    En sån räcker gott och väl till ca 5 kort och ett par sedlar. Är den i stål eller liknande så går även ett par mynt i också.
    gillar dom inte ... :/

  18. #378

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    6 kort torde fungera bra med en sådan liten plånbok, men:
    Patientkortet behöver du generellt sett inte ha med dig, leg/körkort funkar finfint och ska du någon gång in till sjukhuset så ta med det då.
    Ok kortet och Visa kortet behöver du säkert inte ha med båda hela tiden, Ok kortet har säkert någon visa/mastercard funktion (har inte ditt det är det lätt att skaffa) så du kan ha antingen visat eller ok kortet med dig. I nödfall kan du ju tanka lite på visat, ok kortet kan ligga hemma tills du ska tanka alt ligga i bilen väl dolt givetvis.
    Busskortet behöver du ju, legget likaså.

    Nej om du vill ha en liten plånbok skulle jag satsat på en http://www.monsieur.se/se/art/planbok-red-pepper.php (finns även den i alla färger, det enda som skiljer är plastfickorna), mer än 12 kort kan du omöjligen behöva.
    Mjo, men har haft mina funderingar på att avskaffa den stora plånkan nu då de är sjukt jobbigt på sommarn då man har surfinshorts på sig... Nå bra tips på en plåtplånbok som är ganska tjock med sedelklämma och plats för minst kort?
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Oftast har man ju en sån bara för att ha med om man ska ut på krogen tex. Då behöver du inte OK-kortet med dig. Om inte gå ut på krogen betyder att åka till macken och ta en slurk bensin.
    En sån räcker gott och väl till ca 5 kort och ett par sedlar. Är den i stål eller liknande så går även ett par mynt i också.
    Går aldrig ut på krogen då ja inte e 18 men ska kolla efter en plånbok i plåt nu som passar mig!

  19. #379
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Gillade den vita, vill bara ha någonting stilrent somsagt.
    https://shop.hurley.com/department/h....cfm?killnav=1
    Hurley har rätt fina kepsar. Jag har en brun Hurley keps som jag köpte i USA, älskar den! Kanske kommer upp bild sen om jag orkar

  20. #380
    Hittade ett par äkta Ray-ban Wayfarer solglasögon som pappa köpte -85. Riktigt fräcka. Nu är de mina.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  21. #381
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Hittade ett par äkta Ray-ban Wayfarer solglasögon som pappa köpte -85. Riktigt fräcka. Nu är de mina.

    Det var väl väldigt billigt? Köpte du dom typ på Second Hand eller något sådant? !
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #382
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Det var väl väldigt billigt? Köpte du dom typ på Second Hand eller något sådant? !

    Han skrev ju klart och tydligt att hans pappa köpte dom -85.
    F.d summertime

  23. #383
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Han skrev ju klart och tydligt att hans pappa köpte dom -85.
    Oj sorry, haha. När jag läste inlägget tänkte jag, 85;- eller från 85. Därför jag skrev detta!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #384
    Bellmans avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Mitt i sverige!
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Tips på sjysst keps? Inga jävla *****kepsar.

    Plånbok för 25 kort?
    Tror Puccini gör plånböcker för 25kort, har personligen en för 14kort & dom håller bra kvalité.

  25. #385

  26. #386

  27. #387
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Har svårt o hitta några snygga kort byxor :S
    finns ingen sådan sak som snygga kortbyxor, skaffa shorts eller trasha ett par jeans istället

  28. #388
    någon som kan ge förslag på lite snygga plånböcker, menar självkLART INGA STORA utan ska ha plats för.

    5-10 kort o några hundralappar typ.

  29. #389

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Hittade ett par äkta Ray-ban Wayfarer solglasögon som pappa köpte -85. Riktigt fräcka. Nu är de mina.
    Hittade på pappas gamla jag med, köpta -89 tror ja, men han vart bara sur när jag sa att ja skulle ta dom

  30. #390
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103


    mitt visa används flitigt







    älskar mina plånböcker
    Senast redigerat av buppen den 2010-07-14 klockan 15:23.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in