
Ursprungligen postat av
Axel
Jo men där kan jag faktiskt hålla med dig. 500kr tycker jag är okej att lägga på en fin penna lika väl som att du lägger det tiodubbla på en fin klocka (det är lite samma resonemang där, mobilen visar tiden lika bra som klockan för 5k men det är ju inte riktigt samma sak). Över 500kr när man studerar tycker jag också är onödigt, helt klart. Däremot så finns det många fina pennor under/kring 500 lappen, och vad jag menar är om någon reflekterar över vilken penna dom använder dvs inte bara tar första bästa stump till blyerts de kan hitta. Sen om pennan kostar 5kr, 50kr, 500kr eller 5000kr är väl av mindre vikt.
Angående reservoarpennor, har funderat på att köpa en sådan jag också men jag tror det faller på att pappret idag är av för dålig kvalité för det? Eller är det ett annat bläck i dagens reservoarpennor som gör att det går att skriva med dom även på vanliga skolblock?