Sidan 69 av 153 Första ... 1959676869707179119 ... Sista
    Hur är skillnaden i ralph laurens skjortor Strl L slimfitt emot classic fit ? för funderar på o beställa några från deras hemsidan och L slim paassar mig bra lite små i armarna medans jag inte äger en i classic ? någon som har koll ?

Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Hur är skillnaden i ralph laurens skjortor Strl L slimfitt emot classic fit ? för funderar på o beställa några från deras hemsidan och L slim paassar mig bra lite små i armarna medans jag inte äger en i classic ? någon som har koll ?
    Förbannat stor skillnad är jag rädd, även om jag tycker att deras kläder genomgående är ganska slimmade. Och det är inte i armarna du får mer utrymme i en classic fit, utan du förlorar det insydda i ryggen och även lite av )( formen i midjan så det är svårt att fixa själv också..
    MRX_Racing @ mnf

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Prova custom fit! Det är ''mellansteget''
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

http://thenextproject.tumblr.com/

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    De nya chinoshortsen;wub: Är mörkblå men kameran är kass.

Uploaded with ImageShack.us

Någon som har tips på ett par snygga skor som man kan ha till vardags?

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    De nya chinoshortsen;wub: Är mörkblå men kameran är kass.

Någon som har tips på ett par snygga skor som man kan ha till vardags?
    Tror ingen bryr sig om att de är ett par shorts ifrån "morris". Verkar som du vill stoltsera lite med de..

Men de var väl okej

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tror ingen bryr sig om att de är ett par shorts ifrån "morris". Verkar som du vill stoltsera lite med de..

Men de var väl okej
    Nej dock var kameran så dålig så jag ville lägga upp två bilder på dem.

Nej dock var kameran så dålig så jag ville lägga upp två bilder på dem.

Och ett av dem bara råkade visa extremt tydligt att de är från just Morris. Är Morris det enda märke som finns till salu i Kungsbacka eller vad är det frågan om? Kika lite efter några andra märken också, jag lovar dig, det finns fler!
    F.d summertime

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Och ett av dem bara råkade visa extremt tydligt att de är från just Morris. Är Morris det enda märke som finns till salu i Kungsbacka eller vad är det frågan om? Kika lite efter några andra märken också, jag lovar dig, det finns fler!
    Lite tydligt kanske Kollar givetvis på andra märken med som tex ralph lauren, henri lloyd,gant, fred perry osv.

Lite tydligt kanske Kollar givetvis på andra märken med som tex ralph lauren, henri lloyd,gant, fred perry osv.
    lite tydligt, haha du måste skoja, märket/prislappen är ju uppenbarligen enda meningen med bilden, erkänn att du ville skryta lite med dina 900kr shorts...

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    lite tydligt, haha du måste skoja, märket/prislappen är ju uppenbarligen enda meningen med bilden, erkänn att du ville skryta lite med dina 900kr shorts...
    Nej inget att skryta med och 900 krs shorts är inget att skryta med...

Nej inget att skryta med och 900 krs shorts är inget att skryta med...
    varför ta en bild som bara visar märket då, den säger ju inget annat än vad kläderna kostar?

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    varför ta en bild som bara visar märket då, den säger ju inget annat än vad kläderna kostar?
    Tänkte att de kunde var kul å veta vilket märke de var på dem då man inte ser det annars. Men visst om du stör dig på att jag tar sådanna bilder så kan jag sluta med det.

Tänkte att de kunde var kul å veta vilket märke de var på dem då man inte ser det annars. Men visst om du stör dig på att jag tar sådanna bilder så kan jag sluta med det.
    stör mig inte på bilden i sig, stör mig bara på att du inte kan stå för att du vill visa att du har råd med dyra kläder...

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    stör mig inte på bilden i sig, stör mig bara på att du inte kan stå för att du vill visa att du har råd med dyra kläder...
    Okej så visst jag gillar dyra kläder och särskilt märket Morris. Men det finns betydligt dyrare märken.

Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Så har jag faktiskt inte tänkt förut.. Men hur lätt är det egentligen att testa flera olika då? Jag baserar ju mitt köp egentligen på hur den luktar i flaskan, just för att det är lite svårt att hålla på o krångla med att ha på sig den en hel dag innan man har köpt den o.s.v.
    Missade ditt inlägg förut så jag svarar nu istället..

Men det är inte svårt alls, det är därför praktiskt taget alla parfymer finns som 1cl (?) provförpackningar. Be att få en sådan i disken, häll på dig den en dag och se vad du tycker. Och oftast finns det till 2-3 prov i varje flaska, så du kan testa den vid olika tillfällen om du vill. Annars går du in på tex kicks, spraya lite parfym på halsen etc och be att få återkomma.
    Det optimala tycker jag är att testa den när man tränar lite lätt, för att få upp cirkulationen/värmen och se hur den funkar med ens naturliga "odör" men det är egentligen överkurs.
    Och om du vet med dig att du ska köpa en på en båt tex, se då till att vara ute i god tid så du vet vilken du ska köpa när ni väl är där.

På tal om parfymer, är det någon av er som har en "signature scent"? Själv har jag två, Hugo Boss Pure till vardags när det är varmt och Baldessarini Strictly Private (också Boss) på vintern och ev på kvällen beroende på tillfälle.
    MRX_Racing @ mnf

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    På tal om klockor. Någon som har lite koll på Rolex, framförallt GMT modellen med pepsi ringen,16750 Eller har ni någon annan model som ni anser vara ett bättre val? Budgeten är cirka 30-35k

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    På tal om klockor. Någon som har lite koll på Rolex, framförallt GMT modellen med pepsi ringen,16750 Eller har ni någon annan model som ni anser vara ett bättre val? Budgeten är cirka 30-35k

]
    Fö-fö-fö-för en klocka?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Fö-fö-fö-för en klocka?
    bara det bästa duger om man kommer från danderYYYYYYYYYYd

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Hahahaha
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Alltid lika kul att se hur folk som inte har en jävla aning om hur danderyd och liknande kommuner verkligen är. Sitter förövrigt i mina Tod's och sippar rosé när jag skriver detta... Jag tjänar mina egna pengar, och anser att en klocka är något man kan lägga lite pengar på då det är något man kan ha livet ut. ( Ja, man kan säkerligen ha en billigare klocka som tickar på ett par år)

Finns det någon vettig på detta forum som har tips?

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Missade ditt inlägg förut så jag svarar nu istället..

Men det är inte svårt alls, det är därför praktiskt taget alla parfymer finns som 1cl (?) provförpackningar. Be att få en sådan i disken, häll på dig den en dag och se vad du tycker. Och oftast finns det till 2-3 prov i varje flaska, så du kan testa den vid olika tillfällen om du vill. Annars går du in på tex kicks, spraya lite parfym på halsen etc och be att få återkomma.
    Det optimala tycker jag är att testa den när man tränar lite lätt, för att få upp cirkulationen/värmen och se hur den funkar med ens naturliga "odör" men det är egentligen överkurs.
    Och om du vet med dig att du ska köpa en på en båt tex, se då till att vara ute i god tid så du vet vilken du ska köpa när ni väl är där.

På tal om parfymer, är det någon av er som har en "signature scent"? Själv har jag två, Hugo Boss Pure till vardags när det är varmt och Baldessarini Strictly Private (också Boss) på vintern och ev på kvällen beroende på tillfälle.
    Det slutade faktiskt med att morsan köpte hem en sån här till mig: http://www.tradera.com/Calvin-Klein-...1492_131845338

Får se vilken jag tycker luktar bäst när jag har använt alla, då kommer ja antagligen skaffa en större flaska av just den sorten Tack för utförliga svar btw

Tror inte det är så många här på forumet som lägger så pass mycket pengar på en klocka tyvärr

Jag ska nog inte heller säga så mkt om klockor i den prisklassen, då jag inte har någon direkt kunskao om de. Min farsa har iaf haft en Rolex Submariner(?) i ca 30 år nu, och den tickar på bra fortfarande!

Alltid lika kul att se hur folk som inte har en jävla aning om hur danderyd och liknande kommuner verkligen är. Sitter förövrigt i mina Tod's och sippar rosé när jag skriver detta... Jag tjänar mina egna pengar, och anser att en klocka är något man kan lägga lite pengar på då det är något man kan ha livet ut. ( Ja, man kan säkerligen ha en billigare klocka som tickar på ett par år)

Finns det någon vettig på detta forum som har tips?
    Ska du köpa en ny eller begagnad?

mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Ska du köpa en ny eller begagnad?
    Pepsin görs inte längre, finns bara att få tag som begagnad. Men skulle troligtvis köpt den beggad hur som!

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Axel, skulle du kunna tipsa om dina rättigheter på tmlewin? 5 för 160 dollar är det nu och tänkte slå till. Är dock så mycket skjortor att det är svårt att hitta. Ljusblå, rödvit och helvit är jag inne på!

Tacksam för svar!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Alltid lika kul att se hur folk som inte har en jävla aning om hur danderyd och liknande kommuner verkligen är.
    vadå "är", med tanke på att danderyd och täby har landets högsta medelinkomster är det ju ganska obvious att det är fullt med rika snobbar, vem annars köper klockor för 30 lök förresten...

vadå "är", med tanke på att danderyd och täby har landets högsta medelinkomster är det ju ganska obvious att det är fullt med rika snobbar, vem annars köper klockor för 30 lök förresten...
    Det handlar väl om prioriteringar? Någon kanske lägger de pengarna på en hyper, eller inte fan vet jag, när han istället vill lägga det på en klocka? Inte så svårt att föreställa sig egentligen.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Axel, skulle du kunna tipsa om dina rättigheter på tmlewin? 5 för 160 dollar är det nu och tänkte slå till. Är dock så mycket skjortor att det är svårt att hitta. Ljusblå, rödvit och helvit är jag inne på!

Tacksam för svar!
    Tipsa om mina rättigheter? Menar du favoriter?

Utgår från det och länkar några jag gillar nedan:
    (Observera att jag är inne på engelska sidan .co.uk, dvs priserna är i GBP)

http://www.tmlewin.co.uk/White-Luxur...fv1=SEMI%20FIT köpte själv 2st av denna till studenten, grymt skönt tyg måste jag säga!

http://www.tmlewin.co.uk/Blue-Gingha...fv1=SEMI%20FIT har inte själv, men gillade den och beställer nog en sådan vid nästa beställning.

http://www.tmlewin.co.uk/White-Plain...fv1=SEMI%20FIT jag är svag för oxford-skjortor, så en sådan skulle absolut åkt med!

http://www.tmlewin.co.uk/Blue-Plain-...fv1=SEMI%20FIT en sådan beställdes också förra gången, verkar vara en klart trevlig sommarskjorta.

http://www.tmlewin.co.uk/Red-Fine-Ed...fv1=SEMI%20FIT röd/vit - kanske?

Men jag håller med dig, nästan lite för mycket... Ett tips dock, välj "visa alla" så blir det betydligt lättare att överskåda.
    MRX_Racing @ mnf

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Tipsa om mina rättigheter? Menar du favoriter?

Utgår från det och länkar några jag gillar nedan:
    (Observera att jag är inne på engelska sidan .co.uk, dvs priserna är i GBP)

http://www.tmlewin.co.uk/White-Luxur...fv1=SEMI%20FIT köpte själv 2st av denna till studenten, grymt skönt tyg måste jag säga!

http://www.tmlewin.co.uk/Blue-Gingha...fv1=SEMI%20FIT har inte själv, men gillade den och beställer nog en sådan vid nästa beställning.

http://www.tmlewin.co.uk/White-Plain...fv1=SEMI%20FIT jag är svag för oxford-skjortor, så en sådan skulle absolut åkt med!

http://www.tmlewin.co.uk/Blue-Plain-...fv1=SEMI%20FIT en sådan beställdes också förra gången, verkar vara en klart trevlig sommarskjorta.

http://www.tmlewin.co.uk/Red-Fine-Ed...fv1=SEMI%20FIT röd/vit - kanske?

Men jag håller med dig, nästan lite för mycket... Ett tips dock, välj "visa alla" så blir det betydligt lättare att överskåda.
    Rättigheter, haha. Självklart menar jag favoriter. Otroligt tacksam för svar!

Edit; Älskar verkligen de tre sista, blir till att beställa med farsan eftersom att jag bara behöver tre stycken.

Kallas dessa kragar cut -way eller vad de nu heter? Finns det inga button-down?
    Är det okej att inte ha dessa typer av skjortor instoppade? Skönt att ha utsläppt ibland

Edit 2; Hur är deras storlekar, när man skall beställa står det bara collar(krage) och sleeve(ärm)

Ifall jag har 33" som ärm och 15½v i krage, väljer jag då 15½ 33", och då får jag en waist på 40½ vilket är på tok för stort.

Får försöka dra in halsen så det blir 14½
    Senast redigerat av ralley den 2011-05-23 klockan 20:12.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in