Sidan 144 av 153 Första ... 4494134142143144145146 ... Sista
  1. #4291
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Är faktiskt inget fan av derbys heller, men för det priset så drog jag hem dom.
    Jag blandar från dag till dag, vissa dagar nato vissa läder och i bland länk.
    Åh fy fan, det var ingen dålig samling klockor! Har själv funderat på en seamaster under en längre tid men det fick bli en tissot visodate seastar så länge på grund av att jag fick den för 250kr

    Jo jag hade också slagit till på ett par derbys för det priset

  2. #4292
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Ska på Suit Up-kalas/fest på Lördag, lovar att visa upp resultat
    En SAAB utan turbo är som en Räkmacka utan räkor..

  3. #4293
    Har fått hem en del beställningar från staterna de senaste veckorna, både från Rugby och ll bean
    Dålig bild men de två tröjorna i mitten är i alla fall mörkblå, en rugby och en kabelstickad.
    Namn:  image.jpg
Visningar: 530
Storlek:  106,8 KB

  4. #4294
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Nu får ni börja posta lite grabbar!

    Så här såg jag ut på jul iaf
    Hade gärna postat bild från nyår, men det slutade med att jag var hemma sjuk då. Så en bild på mig i mjukisbyxor och tröja är nog inte så lockande. Nej men jag ska se till att posta något snart!

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Har fått hem en del beställningar från staterna de senaste veckorna, både från Rugby och ll bean
    Dålig bild men de två tröjorna i mitten är i alla fall mörkblå, en rugby och en kabelstickad.
    Såg riktigt schysst ut!

  5. #4295
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Tips på var man kan köpa rugbytröjor? Hemsidor helst då jag ej har tid att åka runt o kolla
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #4296
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tips på var man kan köpa rugbytröjor? Hemsidor helst då jag ej har tid att åka runt o kolla
    www.careofcarl.com

    www.asos.com

  7. #4297
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Tack Några fler tips?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #4298
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tack Några fler tips?
    Går också i tankar att köpa en till rugby. Om ni skulle köpa en vilken skulle ni välja då?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #4299
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Går också i tankar att köpa en till rugby. Om ni skulle köpa en vilken skulle ni välja då?
    Menar du från någon av de tidigare tipsade länkarna? Om ja,

    Förmodligen denna:
    http://www.careofcarl.com/sv/artikla...ord-white.html
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #4300
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Har fått hem en del beställningar från staterna de senaste veckorna, både från Rugby och ll bean
    Dålig bild men de två tröjorna i mitten är i alla fall mörkblå, en rugby och en kabelstickad.
    Namn:  image.jpg
Visningar: 530
Storlek:  106,8 KB
    Fina grejer, beställde du från Ebay?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  11. #4301
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Går också i tankar att köpa en till rugby. Om ni skulle köpa en vilken skulle ni välja då?
    Jag hade verkligen inte beställt en likadan som Filip då det helt enkelt ser för jävligt ut med såna märken på tröjan, min rugby har två ganska stora märken vilket jag inte är helt nöjd med. Den jag egentligen ville ha var slut.. Jag hade nog valt den här från careofcarl http://www.careofcarl.com/sv/artikla...avy_green.html


    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Fina grejer, beställde du från Ebay?
    Tankarna gick åt det hållet först tills jag fick reda på att min syster skulle till USA över jul, så jag beställde allting från Rugby åt henne så tog hon med det LL Bean skickar däremot till Sverige, tror att frakten gick på 40 dollar.

  12. #4302
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Här kommer lite bilder. Dock av dålig kvalitet på mina C&J och lite inköp från rean på NK och Åhlens. Måste säga att jag är positivt överraskad över hur mycket kläder och storlekar det finns kvar och inte lika mycket gammal skit som man brukar kunna hitta.

    Hade tyvär ingen helkroppsspegel till hands så kunde inte ta några bilder med plaggen på. Jackan är från Brooks Brothers nedsatt från 3799 till 1999kr (Åhlens). Stenströms skjorta tror jag skulle kostat 1399 med 50% på den(NK), hade kollat efter den innan rean på NK men inte hittat någon så var riktigt tur att jag hittade den på rean. Tröja från J.Lindeberg (Åhlens) ser blå ut men är mer grönaktig 750kr (50%). Utöver det blev det lite strumpor från Paul Smith etc men lär bli ytterligare besök när det blir mer rabatt.
    Namn:  IMG_1994.jpg
Visningar: 562
Storlek:  112,5 KB
    Namn:  IMG_2002.jpg
Visningar: 558
Storlek:  104,0 KB
    Namn:  IMG_2003.jpg
Visningar: 568
Storlek:  109,8 KB
    Namn:  IMG_2005.jpg
Visningar: 560
Storlek:  108,3 KB

  13. #4303
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Här kommer lite bilder. Dock av dålig kvalitet på mina C&J och lite inköp från rean på NK och Åhlens. Måste säga att jag är positivt överraskad över hur mycket kläder och storlekar det finns kvar och inte lika mycket gammal skit som man brukar kunna hitta.

    Hade tyvär ingen helkroppsspegel till hands så kunde inte ta några bilder med plaggen på. Jackan är från Brooks Brothers nedsatt från 3799 till 1999kr (Åhlens). Stenströms skjorta tror jag skulle kostat 1399 med 50% på den(NK), hade kollat efter den innan rean på NK men inte hittat någon så var riktigt tur att jag hittade den på rean. Tröja från J.Lindeberg (Åhlens) ser blå ut men är mer grönaktig 750kr (50%). Utöver det blev det lite strumpor från Paul Smith etc men lär bli ytterligare besök när det blir mer rabatt.
    Riktigt trevliga skor, det blir nog ett par liknande från Herring nästa vinter för mig. http://www.herringshoes.co.uk/produc...=6&shoeid=3007
    Jag kollade faktiskt själv på den där jackan när min syster var i staterna, men min storlek tog slut så jag hoppade över det. Den är i alla fall riktigt snygg, den ska du vara nöjd med! Likaså de andra köpen.

  14. #4304
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Menar du från någon av de tidigare tipsade länkarna? Om ja,

    Förmodligen denna:
    http://www.careofcarl.com/sv/artikla...ord-white.html
    Tråkigt att den var slut i de flesta storlekarna bara
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag hade verkligen inte beställt en likadan som Filip då det helt enkelt ser för jävligt ut med såna märken på tröjan, min rugby har två ganska stora märken vilket jag inte är helt nöjd med. Den jag egentligen ville ha var slut.. Jag hade nog valt den här från careofcarl http://www.careofcarl.com/sv/artikla...avy_green.html



    Tankarna gick åt det hållet först tills jag fick reda på att min syster skulle till USA över jul, så jag beställde allting från Rugby åt henne så tog hon med det LL Bean skickar däremot till Sverige, tror att frakten gick på 40 dollar.
    Den är nog ganska individuellt, men visst lite många märken kanske. Även om priset nästan var löjligt, 2,2 k är völl mycket till och med för en RL rugby?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #4305
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tråkigt att den var slut i de flesta storlekarna bara

    Den är nog ganska individuellt, men visst lite många märken kanske. Även om priset nästan var löjligt, 2,2 k är völl mycket till och med för en RL rugby?
    Jo precis skulle aldrig betala 2,2 för den där. Den finns för övrigt för 800kr på RLs hemsida i alla storlekar, jetcarrier fraktar till Sverige för 180kr om vikten är under 1kg http://www.ralphlauren.com/product/i...entPage=family
    Senast redigerat av JesperF den 2013-01-19 klockan 18:46.

  16. #4306
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Riktigt trevliga skor, det blir nog ett par liknande från Herring nästa vinter för mig. http://www.herringshoes.co.uk/produc...=6&shoeid=3007
    Jag kollade faktiskt själv på den där jackan när min syster var i staterna, men min storlek tog slut så jag hoppade över det. Den är i alla fall riktigt snygg, den ska du vara nöjd med! Likaså de andra köpen.
    Tack. Aningen dyra men ska ju hålla länge! De skorna är också riktigt snygga. Ok, jag vart riktigt nöjd med jackan likaså skjortan, älskar kvaliteten på Stenstöms flanell skjortor!

    Köpte mina C&J i butiken på humlegårdsgatan i Stockholm. Hörde nyligen att han ska få servera drinkar där nu så det kommer förtäras drinkar och rökas cigarrer där samtidigt som man provar skor.

  17. #4307
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jo precis skulle aldrig betala 2,2 för den där. Den finns för övrigt för 800kr på RLs hemsida i alla storlekar, jetcarrier fraktar till Sverige för 180kr om vikten är under 1kg http://www.ralphlauren.com/product/i...entPage=family
    Tack för tipset, blir kanske att beställa den där då!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  18. #4308
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tack för tipset, blir kanske att beställa den där då!
    Tänk på att du först måste registrera dig på jetcarrier.com så får du en amerikansk adress att skicka till, då du bokar frakt hos dem och de skickar den till Sverige Det fungerar som en postbox

  19. #4309
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Tänk på att du först måste registrera dig på jetcarrier.com så får du en amerikansk adress att skicka till, då du bokar frakt hos dem och de skickar den till Sverige Det fungerar som en postbox
    Tack för tipset! Det går o göra från fler hemsidor eller? Alltså om man ska beställa saker från USA som inte skickar till Sverige? :o
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #4310
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tack för tipset! Det går o göra från fler hemsidor eller? Alltså om man ska beställa saker från USA som inte skickar till Sverige? :o
    Jo precis, du beställer allting till din adress i New Jersey och bokar frakten via deras sida Det är även ett nordiskt företag så du slipper betala tull och moms på fraktkostnaden men på varorna måste du fortfarande.

  21. #4311
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jo precis, du beställer allting till din adress i New Jersey och bokar frakten via deras sida Det är även ett nordiskt företag så du slipper betala tull och moms på fraktkostnaden men på varorna måste du fortfarande.
    Åfan, hur lång tid brukar det ta? Och vad ligger priset på ungefär vid köp av lite kläder? Förlåt för jag frågar är för trött för o läsa haha
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #4312
    Frakten tar nog ett par veckor, det är 12% tull på kläder om du handlar för över 1400 tror jag och sedan 25% moms över 500kr.

  23. #4313
    Ralph Laurens märke rugby ska ju lägga ner så dom har ju stor REA på deras sida, där ni kan fynda

  24. #4314
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Ralph Laurens märke rugby ska ju lägga ner så dom har ju stor REA på deras sida, där ni kan fynda
    Just nu är det mesta slutsålt tyvärr eftersom det är ca två veckor kvar

  25. #4315
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Just nu är det mesta slutsålt tyvärr eftersom det är ca två veckor kvar
    Och jag som inte ens visste att dem skulle lägga ner? :S

    Förövrigt funderar jag på att beställa dessa http://www.herringshoes.co.uk/produc...&colourid=2740

  26. #4316
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Och jag som inte ens visste att dem skulle lägga ner? :S

    Förövrigt funderar jag på att beställa dessa http://www.herringshoes.co.uk/produc...&colourid=2740
    Haha, det är inte så lätt med tanke på att det är relativt okänt i Sverige :/ Ytterst tråkig historia att de lägger ned, jag älskar deras skjortor (och andra kläder)

    Fina skor för övrigt, chukkas känns dock inte så bra just nu på grund av all snö. Jag funderar själv på ett par munkskor från meermin till våren http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2311

  27. #4317
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Någon kunnig man eller kvinna som kan länka några snygga skjortor? Främst för vardagsanvändande men de ska helst också fungera att ha på sig när man går på krogen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #4318
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon kunnig man eller kvinna som kan länka några snygga skjortor? Främst för vardagsanvändande men de ska helst också fungera att ha på sig när man går på krogen.
    Vad har du för budget per skjorta?
    Något som alltid fungerar är en Ljusblå Ralph Lauren Oxford skjorta.
    Har du ingen jätte stor budget så är ett tips att kolla på Ebay och tradera. Se till att du handlar av en seriös säljare, som har sålt mycket och har bra omdöme. Finns ett uttryck, ''Köp säljaren innan du köper varan''

  29. #4319
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon kunnig man eller kvinna som kan länka några snygga skjortor? Främst för vardagsanvändande men de ska helst också fungera att ha på sig när man går på krogen.
    Säger som Åkerlund, Oxford skjortor! Inte nödvändigtvis PRL, kolla runt lite efter de som passar din budget. Jag har Oxford skjortor från Brooks Brothers, LL Bean och Rugby Ralph Lauren som skiljer ganska mycket i pris och jag kan helt ärligt säga att jag inte vet vilken jag gillar bäst. Börja med en ljusblå, sedan blå/vit randig, rosa,vit osv

    Vad ska ni inhandla till sommaren? Jag skall nog köpa ett par seersucker shorts, en linnekavaj, ett par munkskor eller ett par pennyloafers och eventuellt en gul eller vit oxfordskjorta Jag kan inte spendera överdrivet mycket det här året då jag måste spara ihop till nästa års utlandsstudier.

  30. #4320
    tjenare,

    e på jakt efter en/ettpar vintage klockor!
    Natoband elr läder spelar ingen roll.
    Kollat herrjudit behöver mer förslag!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in