1. #3511
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Du har fel.
    Ja och du har alltid rätt, vi har ju sett hur rätt i tiden din klädstil är

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Vissa seglarskor ser väldigt tråkiga ut och får en att se gammal ut men det finns också många som riktigt snygga beroendes på vad man har för klädstil utöver det. Där jag bor ser jag faktiskt relativt många med seglarskor
    Jag kanske får snegla på folks fötter lite mer men jag står fast vid att jag inte gärna själv skulle bära dem
    En svensk tiger!

  2. #3512
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Seglarskor kan man väll knappast bära innan man fyllt 50 utan att skämmas? Alla har olika smak men din verkar vara ytters gammalmodig.
    Det handlar om stil, det är en smaksak helt enkelt. Jag har själv ett par seglarskor och måste säga att det är grymt mycket snyggare än ett par sneakers eller ett par skateboardskor.
    Och att man ska behöva vara över 50 för att bära ett par skor är ju bara fjantigt sagt. Det visar bara att du bryr dig om hur du klär dig och inte kliver runt i ett utav de skoparen jag nämnde innan.

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Ska köpa en ny klocka och kanske en vårjacka nästa helg
    Trevligt något hum om vad du ska ha för något?

  3. #3513
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Förmodligen traskar han runt i såna där fula DC skor. Som förövrigt också toppar listan på fulaste skor.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  4. #3514
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Förmodligen traskar han runt i såna där fula DC skor. Som förövrigt också toppar listan på fulaste skor.
    Nejdu jag skulle aldrig i mitt liv sätta på mig ett par DC skor eller ett par skate dojjor då dem är väll i princip det värsta man kan ha

    Brukar gå runt i converse eller låga tygskor och i vissa fall om jag hittar några riktigt snygga sneakers

    Har inte hunnit köpa nya vår/sommar skor men såhär ser mina vinter skor ut om ni nu vill flamea sönder min sko stil.

    Namn:  sneaky-steve-deadhead-nougat-suede-1012505.jpg
Visningar: 415
Storlek:  95,4 KB
    En svensk tiger!

  5. #3515
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Det handlar om stil, det är en smaksak helt enkelt. Jag har själv ett par seglarskor och måste säga att det är grymt mycket snyggare än ett par sneakers eller ett par skateboardskor.
    Och att man ska behöva vara över 50 för att bära ett par skor är ju bara fjantigt sagt. Det visar bara att du bryr dig om hur du klär dig och inte kliver runt i ett utav de skoparen jag nämnde innan.



    Trevligt något hum om vad du ska ha för något?
    Yes, en Daniel Wellington Classic Canterbury och kanske en Barbour Heritage Liddesdale beroendes på hur mycket pengar jag får nu i veckan

  6. #3516
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Yes, en Daniel Wellington Classic Canterbury och kanske en Barbour Heritage Liddesdale beroendes på hur mycket pengar jag får nu i veckan
    Man får vad man betalar för när det kommer till klockor skulle rekommendera en vintage omega istället
    En svensk tiger!

  7. #3517
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Nejdu jag skulle aldrig i mitt liv sätta på mig ett par DC skor eller ett par skate dojjor då dem är väll i princip det värsta man kan ha

    Brukar gå runt i converse eller låga tygskor och i vissa fall om jag hittar några riktigt snygga sneakers

    Har inte hunnit köpa nya vår/sommar skor men såhär ser mina vinter skor ut om ni nu vill flamea sönder min sko stil.
    Dom där skorna var inte mycket att hänga i granen imo. Dock går jag gärna runt i låga tygskor själv, beställde faktiskt ett par svarta igår.

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Yes, en Daniel Wellington Classic Canterbury och kanske en Barbour Heritage Liddesdale beroendes på hur mycket pengar jag får nu i veckan
    Älskar dom klockorna, sjukt stilrena. Låter lovande du!

  8. #3518
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Dom där skorna var inte mycket att hänga i granen imo. Dock går jag gärna runt i låga tygskor själv, beställde faktiskt ett par svarta igår.
    Det bästa med tygskor är ju att dem kostar ju inte ett skit så man kan ha ett litet lager varje sommar
    En svensk tiger!

  9. #3519
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Det bästa med tygskor är ju att dem kostar ju inte ett skit så man kan ha ett litet lager varje sommar
    Dock blir det väl billigare om du köper ett par skor som håller hela sommaren. Men visst jag håller med dig, tygskor framför allt är ju grymt skönt att gå i. Precis som med seglarskor är det som att glida runt i tofflor!

  10. #3520
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Dock blir det väl billigare om du köper ett par skor som håller hela sommaren. Men visst jag håller med dig, tygskor framför allt är ju grymt skönt att gå i. Precis som med seglarskor är det som att glida runt i tofflor!
    Brukar kunna köpa 3-4 par tyskor för runt 5-600kr styck varje sommar, tycker det är alldeles lagom

    Ska nog ut på jakt efter nya skor nästa vecka å se om jag hittar något!
    En svensk tiger!

  11. #3521
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Bara jag som tycker converse är sjukt överprisat?
    700 spänn, helt sjukt. Tänker beställa ett par från Asos, osäker på om det blir höga eller låga. Förmodligen låga så att jag kan ha dem i Magaluf!

    Behöver även tips på skjortor. Tänkte inhandla mig ett par. Men har inte lust att betala 900 och uppåt per skjorta. Så ja, vart finner jag dessa klipp?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #3522
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Ja och du har alltid rätt, vi har ju sett hur rätt i tiden din klädstil är
    Ja verkligen, hittade alla mina kläder bakom kulisserna på en 1800tals teater

    Längst till vänster, skjorta our legacy, chinos carlings


    SEGLARSKOR?! Jeans acne, skjorta hm, seglarskor timberland


    Skjorta ralph lauren, chinos carlings, skor our legacy, klocka gant


    Min begränsade garderob, med tanke på att snittpriset på varje plagg är ca 1000kr så satsar jag på kvalité framför kvantitet



    Skor som jag använder just nu, vårskor, fylleskor samt vinterkängor


    Och slutligen en bild på mig idag, jeans APC, skjorta our legacy, jacka fjällräven, skor howard yount double monks, väska filson 256


    Så då var det nog med bilder på mig för ett tag
    Senast redigerat av quuz den 2012-03-03 klockan 11:56.
    w

  13. #3523
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Bara jag som tycker converse är sjukt överprisat?
    700 spänn, helt sjukt. Tänker beställa ett par från Asos, osäker på om det blir höga eller låga. Förmodligen låga så att jag kan ha dem i Magaluf!

    Behöver även tips på skjortor. Tänkte inhandla mig ett par. Men har inte lust att betala 900 och uppåt per skjorta. Så ja, vart finner jag dessa klipp?
    Känner likadant angående priset, men köp ett par låga vita eftersom höga converse med shorts är riktigt fult enligt mig i alla fall

  14. #3524
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Ja verkligen, hittade alla mina kläder bakom kulisserna på en 1800tals teater

    Längst till vänster, skjorta our legacy, chinos carlings
    [mg]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/267743_10150269447459769_673599768_7002717_3032004 _n.jpg[/img]

    SEGLARSKOR?! Jeans acne, skjorta hm, seglarskor timberland
    [ig]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/299321_10150308827837430_603497429_7950055_5318618 _n.jpg[/img]

    Skjorta ralph lauren, chinos carlings, skor our legacy, klocka gant
    [ig]http://30.media.tumblr.com/tumblr_lpygelQZZJ1qhzs8ro1_500.jpg[/img]

    Min begränsade garderob, med tanke på att snittpriset på varje plagg är ca 1000kr så satsar jag på kvalité framför kvantitet
    [im]http://i.imgur.com/NkXlb.jpg[/img]
    [ig]http://i.imgur.com/23NDD.jpg[/img]

    Skor som jag använder just nu, vårskor, fylleskor samt vinterkängor
    [img]http://i.imgur.com/uG8cvl.jpg[/ig]

    Och slutligen en bild på mig idag, jeans APC, skjorta our legacy, jacka fjällräven, skor howard yount double monks, väska filson 256
    [img]http://i.imgur.com/x65Mc.jpg[/mg]

    Så då var det nog med bilder på mig för ett tag


    Ser bra ut men hade nog blivit bättre med ett brunt skärp och om du viker ner byxorna. (sista bilden)
    F.d summertime

  15. #3525
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Ser bra ut men hade nog blivit bättre med ett brunt skärp och om du viker ner byxorna. (sista bilden)
    Dem sitter bra utan skärp. Ang byxlängden håller jag med, måste dock sy in dem från knäna och neråt först då dem är lite väl lösa.
    w

  16. #3526
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Dem sitter bra utan skärp. Ang byxlängden håller jag med, måste dock sy in dem från knäna och neråt först då dem är lite väl lösa.


    Det tror jag säkert, men det känns lite som att ett skärp hade fulländat outfiten.
    F.d summertime

  17. #3527
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Så då var det nog med bilder på mig för ett tag
    Hm hade fått en helt annan bild av dig, du ser väll ut mycket som jag förutom skorna som jag inte tycker om samt att jag aldrig viker upp mina jeans utan syr dem direkt
    En svensk tiger!

  18. #3528
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Ja verkligen, hittade alla mina kläder bakom kulisserna på en 1800tals teater


    Så då var det nog med bilder på mig för ett tag
    Tycker att din outfit på dom första två bilderna var riktigt snygg faktiskt! Din skosamling är bedrövlig dock.



    Ralley: Kolla på Brothers, dom har en del prisvärda skjortor.

  19. #3529
    Var får man tag på en skinnjacka med sned dragkedja?
    Most stickpeople are black

  20. #3530
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Var får man tag på en skinnjacka med sned dragkedja?
    http://www.smartguy.se/klader/jackor...jacka_155603_4
    http://www.smartguy.se/klader/jackor...cka_134684_139

  21. #3531
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Tycker att din outfit på dom första två bilderna var riktigt snygg faktiskt! Din skosamling är bedrövlig dock.



    Ralley: Kolla på Brothers, dom har en del prisvärda skjortor.
    Tack, du kan va bedrövlig
    w

  22. #3532
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Någon som kan länka ett par snygga och inte allt för dyra solglasögon? Behöver ett/flera par nu när solen hittat fram och man kör bil.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #3533
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon som kan länka ett par snygga och inte allt för dyra solglasögon? Behöver ett/flera par nu när solen hittat fram och man kör bil.
    Vill du se snabb ut rekommenderar jag dessa!
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=39305
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #3534
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vill du se snabb ut rekommenderar jag dessa!
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=39305
    Fatta statusen man lär få med dem!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  25. #3535
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fatta statusen man lär få med dem!
    Oja! Snabbast i stan!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #3536
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon som kan länka ett par snygga och inte allt för dyra solglasögon? Behöver ett/flera par nu när solen hittat fram och man kör bil.
    Kika 3 sidor bak.

  27. #3537
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Vill du se snabb ut rekommenderar jag dessa!
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=39305
    Med dessa kan du tillomed springa ifrån en *****!.....

    Edit: Sweet har endel billiga som ser bra ut, kvaliteén är dock ett faktum men 2 säsonger med bara lite glapp hitills för ett par för 199:- tycker jag inte är så dåligt ändå!

  28. #3538
    Jag är på jakt efter ett par tassel loafers, men jag hittar inget som passar min plånbok. Någon som har förslag på ett par? Jag är beredd att lägga kring 2000 SEK.

  29. #3539
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jag är på jakt efter ett par tassel loafers, men jag hittar inget som passar min plånbok. Någon som har förslag på ett par? Jag är beredd att lägga kring 2000 SEK.
    Todd's är väl det optimala men annars tycker jag att Rizzo kan göra en hel del snygga pjux!
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  30. #3540
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Jag är på jakt efter ett par tassel loafers, men jag hittar inget som passar min plånbok. Någon som har förslag på ett par? Jag är beredd att lägga kring 2000 SEK.
    Personligen har jag väldigt svårt för tasseloafers och loafers öht. Dem enda loafers jag skulle kunna tänka mig är ett par plain penny loafers i brun mocka. Men iaf:

    Loake lincoln 130 gbp


    Herring ascot II 175 gbp


    Markowski 175 euro


    Loake temple 179 gbp

    w

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in